Keresés

Menü

Mi is az az Online marketing, az online marketing definíciója. Az online marketing definíciója. Az online marketing eszközei: Hirdetések, A vírusmarketing, E-mail marketing, A Rich-media, A keresőmarketing, A webanalitika


Online marketing


 

 

 

 

Az online marketing definíciója

Az online marketing folyamat egyszerűen megfogalmazva termékek és szolgáltatások reklámozása és eladása az interneten. Ellentétben a hagyományos reklámeszközökkel, az online marketing eszközei a célcsoportot interakcióra, visszajelzésre késztetik.
 

Az online marketing eszközei

 

Hirdetések

Hirdetések, melyek az adott weboldal termékét hirdetik. A hirdetésre kattintva a hirdető weboldalára kerülünk. Több fajtája létezik, mint a banner, ragadós hirdetés, átúszó hirdetés, gombok, szöveges linkek, stb.
 

A vírusmarketing

A vírusmarketing általában valamilyen multimédia eszközt használ, általában videót, képet, néha hanganyagot. Gyakran olyan reklámról van szó, amelyről eleinte nehezen mondható meg, hogy az tényleg reklám, például csak a videó végén jövünk rá. Célja, hogy szórakoztató tartalmával a felhasználók között megosztással (vírusként) terjedjen.
 

E-mail marketing

E-mail marketing során a weboldal promóciós hírlevelet küld a levelezési listára feliratkozott személyeknek. Amennyiben nem iratkoztunk fel a hírlevélre, mégis ilyen tartalmú, nem kért levelet kapunk, azt spam-nek nevezzük.
 

A Rich-media

A Rich-media a bannerhez hasonló hirdetési típus, azonban az a kattintásnál többre késztet. Lehet az kép, videó, animáció, hang, vagy ezek valamilyen ötvözete, a lényeg, hogy valamilyen aktivitást generáljon. Ilyenek az egyes weboldalakon feltűnő fél perces játékok, melyeket végigjátszva a hirdető oldalán találjuk magunkat.
 

A keresőmarketing

A keresőmarketing (Angolul SEM, Search Engine Marketing) az online marketing egy olyan fajtája, ahol bizonyos eszközökkel növelik egy weboldal megjelenését a keresőmotorokban. Eszközei között szerepel a keresőoptimalizálás, fizetett hirdetések és fizetett listázások.
 

A webanalitika

A webanalitika ugyan nem hirdetési eszközi, viszont a weboldalak látogatottságát, és az azt okozó adatokat méri és elemezi. Ezzel az eszközzel felmérhető, és az adatok helyes felhasználásával elérhető egy oldal sikeressége.
 
címkék: Online marketing
Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online...

2017-03-19

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok