Keresés

Menü

Kell Neked fizetett hirdetés, vagy nem? Online marketing ügynökség: Marketing Professzorok

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Kell Neked fizetett hirdetés, vagy nem?

2017.04.28.

Kell-e Neked fizettet hirdetés, vagy nem? Online marketing ügynökség: Marketing Professzorok

Sokszor gondolkodnak a marketingesek azon, hogy megéri-e fizetett hirdetést feladni online felületeken, vagy ez csak kidobott pénz. 19 év tapasztalatával segítünk Neked!
 


Minap az egyik Facebookos KKV csoportban keresett valaki online marketing ügynökséget. Jöttek aztán a kommentek és az ajánlások, ki mit tart fontosnak egy internet marketing ügynökség részéről. Nem bírtam ki, bár nem szokásom az ilyesmihez hozzászólni, hozzátettem, hogy szerintem válasszák azt a tanácsadót, aki online marketing tanácsadó kifejezésre az első a Google találati rangsorában. Organikusan, azaz nem fizetett hirdetéssel. Azt gondolom, a Google algoritmusa elég korrekt, és ebben a témában az, hogy valaki a komplex feladatkört lefedő kifejezésre organikusan hol található, jól mutatja, mit tud keresőoptimalizálás, a SEO területén, ami ugye az egész online marketing alapja. SEO nélkül nem hatékonyak a fizetett hirdetések, az AdWords, nem is beszélve azokról a kifejezésekről, amelyek nem jutnak eszünkbe a hirdetések beállításakor, azonban egy jól keresőoptimalizált weboldal „listázódik” ezekre is, jó helyen. De jöttek ezek után az okos kommentek… :)

 

SEO vagy AdWords?

Egy valószínűleg csak az AdWords-höz értő kolléga replikázott: Azt válaszd, akit fizetett hirdetéssel találsz meg, mert az jól optimalizálja a te hirdetéseidet is. Elsőre igaznak is tűnhet, azonban ha mögé nézünk a dolognak szakértő szemmel, rájövünk, hogy az illető még csak azt sem fogta fel, amit a Google az AdWords tanfolyamokon tanít a kezdőknek: minőségi landing oldal nélkül drágák lesznek a hirdetéseid. Mit jelen a Google szemében a minőségi landing oldal? Nyilván ugyanazt, mint amikor organikusan sorba rakja az oldalakat, tehát ha a SEO működik, akkor az AdWords robotja is minőségi tartalomnak találja majd az oldaladat. Nyilván ehhez egy részletesen, jól felépített oldalstruktúra is kell, hogy minden kifejezésre annak találja… Tehát a jó AdWords (egyik) alapja a keresőoptimalizált honlap. Nem is beszélve arról, hogy sokan jól tudják azt, hogy a felső 3-4 találat fizetett hirdetés a Google-ben, ezek azért vannak ott, mert az illető pénzt költ arra, minden egyes megjelenésért, vagy kattintásért, hogy ott legyen. Ha egy weboldalt a Google organikusan is jónak talál, annak már oka van, és az nem a pénz, hanem a relevancia, a múlt. Éppen ezért sokan kikerülik a fizetett hirdetéseket és csak az organikus találatok között választanak. 

 

Nos, kell-e akkor nekem fizetett hirdetés, vagy nem?

Nekem, nekünk a Marketing Professzoroknak, nem kell. Így is többen találnak meg organikus keresések, keresőoptimalizált weboldalunk és több, mint 2 millió Facebook rajongónkon keresztül, mint amennyit el tudunk vagy inkább el akarunk vállalni (csak olyan cégekkel dolgozunk együtt, akik komplett online kommunikációt szeretnének, és nekünk is szimpatikusak :) ). Hogy Neked kell-e? Ezt a helyzeted, terméked fajtája (van e végtelen mennyiségű, azonnal kiszállítható terméked, melyet el tudsz adni, vagy nincs) mondja majd meg az adott pillanatban. Mi 19 éves működésünk alatt összesen ha 1 millió forintnyi fizettet hirdetést feladtunk akkor sokat mondok. Néha vannak különleges dolgok, amiket szeretnénk eladni (pl. egy eladó portálunk stb.) amire használjuk, de ez ritka. Akkor miért alkalmazunk ügyfeleinknél fizetett hirdetéseket? Ja, igen, mert alkalmazunk, és itt is hiba van az előző bekezdésben említett hozzászólásban, mert az, hogy saját magunkra nem hirdetünk, nem jelenti azt, hogy nem kezelünk milliós nagyságrendű fizetett hirdetést… Nos, ahogy mondtam a terméke válogatja. Dolgozunk pl. a Zichy Park Hotelnek, ahol bár a weboldal keresőoptimalizált, és folyamatosan dolgozunk is azon, hogy az legyen, van olyan, aki valóban az első találatra kattint, és ezek pedig a fizetett hirdetések. A szálloda marketingben a különböző foglalási rendszerek (pl. Booking) elég erős versenyt támasztanak, amikor pl. az általuk kínált hotel vagy vidék nevére is hirdetnek az AdWordsben. Egy-egy ilyen foglalási rendszer 10-18%-ot is elkér a foglalásért, ami több ezer forint. AdWordsben ugyanakkor eléjük lehet kerülni pár száz forintos konverziós költséggel, így a fizetett hirdetéssel sokat spórolunk nekik. Nos, ilyenkor (meg persze sok más esetben is) költeni KELL fizetett hirdetésre. 

 

Ha szeretnéd tudni, neked melyik online marketing stratégia a legmegfelelőbb, kérd ajánlatunkat marketing auditra itt!  Ha szeretnéd tudni, mi az online marketing audit, olvass róla itt: Online marketing audit
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
 A kis gyógyszertárak marketingjének kreatívnak és költséghatékonynak kell lennie. Ebben segít Máté Balázs marketing tanácsadó, az egészségügyi marketing specialista

7 marketing tipp gyógyszertárad reklámozására

2017-10-03

A gyógyszertárak világában a független intézmények igazi kis halaknak számítanak egy hatalmas tóban. A nagyobb gyógyszertári láncok gyakran...

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

A 10 legköltséghatékonyabb marketing tipp ügyvédeknek

2017-10-02

Ügyvédi irodát vezetsz, de szeretnél magasabb óradíjon dolgozni? A megoldást az online marketing nyújtja! Máté Balázs marketing tanácsadó...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!