Keresés

Menü

A 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!

Marketing Professzorok
Online Marketing

Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!

2016.12.05.

Online marketing trendek 2017

A 2016-os év kiemelkedő eredményeket produkált az online marketing világában, azonban nem dőlhetünk elégedetten hátra- az ipar szélsebesen fejlődik tovább. Ha nem követjük a trendeket könnyen lemaradhatunk, és ennek bevételeink láthatják kárát.Milyen újdonságokat hozhat számunkra az új év? Tippek és tendenciák a 2017-es év online marketing stratégia kialakításához.


Íme a 7 legfontosabb online marketing trend 2017-ben!


 


1.    A Pokémon Go jött, látott, győzött!


Kevesen gondolták, hogy a Pokémon Go megjelenésekor, hogy bevételi rekordot fog dönteni. A játék napi 10 millió dolláros forgalmat generált, és emberek százezreit bírta rá olyan cselekvéssorozatokra, melyek megdöbbentették a nagyközönséget.
A Pokémon Go marketingkommunikációra gyakorolt nagy hordereje abban rejlik, hogy a marketinges szakma a játék által ízelítőt kapott abból milyen lehetőségek vannak a kiterjesztett valóság (augmented reality- AR) világában. A felhasználók készen állnak a kiterjesztett valóság használatára, és egyre több márka jön ki kifejezetten AR-re fejlesztett játékokkal, hirdetésekkel.


2.    Live Video Streaming őrület


A közösségi média felhasználók egyre inkább az élő tartalmakra kíváncsiak, melyekbe bekapcsolódva részesei lehetnek az adott eseménynek. A gyors internetnek, és a fejlett mobileszközöknek hála a közvetítések minősége élvezhető. A live video streaming használatának felfelé ívelő tendenciáját jól mutatja, hogy egyre több énekes, színész használja saját image-nek menedzselésére, sőt az idei év volt az első elnöki vita az USA-ban, amely élőben követhető volt.


3.    Adatvizualizációs eszközök használatának és piacának bővülése


Egy vérbeli marketingesnek a lételeme az adat: ki, hol, mit, mennyiért vásárol? Rengeteg információval rendelkezünk a fogyasztóinkról, de azok értelmezése még mindig akadályokba ütközik. A piacon már jelenleg is vásárolhatunk olyan programokat, melyek elemzéssel egybekötve vizuálisan tárják szemünk elé az adatokat. A 2017-es évben a technológia egyre kifinomultabb lesz, és az iparág fejlődésével követni fogja a megnövekedett igényeket.


4.    A natív hirdetések robbanásszerű népszerűsége


Igen, jól látod. 2017-ben a natív hirdetéseké lesz a főszerep, annak ellenére, hogy ez nem egy új keletű eszköz. Ezt a trendet a fogyasztó diktálja: mivel egyre többen használnak AdBlock-ot, ezért az okos és agyafúrt marketingeseknek más utakat kell találniuk célcsoportjaikhoz. A natív hirdetések 2017-ben szofisztikáltabbak lesznek, és azok a nagy brandek is használni fogják, akik eddig elzárkóztak ettől.


5.    Tudatosabb célzás a részpiacokon


Az online marketing világában a rendelkezésre álló fogyasztók száma többé-kevésbé állandónak mondható, azonban az iparág fejlődésével egyre több cég dönt úgy, hogy kiveszi a részét a tortából- és sajnos a versenytársaink is megjelennek a piacon. Mit tehetünk? A megoldás, hogy a részpiacokra célzunk, és egy szűkebb demográfiai körnek készítünk tartalom specifikus kampányokat.


6.    Élmények nyújtása, amik magukkal ragadják a közönséged


Az embereknek igényük van arra, hogy részévé váljanak annak, amit olvasnak, és a külvilágot elfelejtve olyannyira belemerüljenek, hogy elfelejtsék, hogy éppen egy laptop előtt ülnek, vagy éppen a telefonjukon böngésznek. A virtuális valóság (VR) és a kiterjesztett valóság (AR) mindkettő jó technika ennek elérésére, azonban ne felejtsük el, hogy vannak más lehetőségek is. Az élő videó bejelentkezések, workshopok, webináriumok mind mind lehetőséget adnak arra, hogy aktivizáld a közönséged. A legfontosabb, hogy lépj velük interakcióba- és éreztesd velük, hogy valami nagy és fontos dolognak a részesei.


7.    Koncentrált tartalmak közlése


A kutatások már bizonyították, hogy az internet felhasználók nagy többsége az információit a világról leginkább a social media felületeken szerzi. A nagy tömegű híráradatban a figyelmünket nem kötik le a hosszú cikkek, ezért minden marketingesnek meg kell tanulnia tömören, lényegretörően és legfőképpen figyelemfelkeltően fogalmaznia. 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: Online marketing
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!