Keresés

Menü

Keresőoptimalizálás? Facebook? AdWords hirdetés? Tartalommarketing? Közösségi média marketing? Ezekre egyikre se kérj ajánlatot, nincs értelme!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme 2017-ben!

2017.04.09.

Céged van és hatékony marketing eszközt keresel? Megmondjuk, minek NINCS és minek VAN értelme!

Keresőoptimalizálás? Facebook? AdWords hirdetés? Tartalommarketing? Közösségi média marketing? Ezekre egyikre se kérj ajánlatot, nincs értelme! Miért?
 


Mert nem adunk. Nem baj, megkeresel mást, aki csak a SEO-dat elvállalja, vagy az AdWords hirdetésedet, ugye? Esetleg arra keresel valakit, aki a Facebook oldaladat kezeli? Vagy tartalmat ír a weboldaladra? Nos, aki ezeket így egyenként elvállalja, azzal NE állj szóba! 

Számtalan olyan megkeresésünk érkezik, amelyben egy-egy online marketing eszköz alkalmazására kérnek fel bennünket… De mint mondtam MI NEM ADUNK ajánlatot ilyesmire. Ha az ügyfél nem meggyőzhető ezen gondolat elengedéséről, sajnos az együttműködés elmarad – és azt is elmondom miért. 

 

Online marketing eszközök külön-külön felhasználva – avagy hogyan dobjuk ki a lehető legtöbb pénzt az ablakon?

Szeretnéd, hogy csupán AdWords fiókod vezessem? Vagy csak és kizárólag keresőoptimalizálást szeretnél? Megfogsz lepődni az általam nyújtott javaslaton, hiszen nem csak ezek árai szerepelnek majd benne. Laikusként biztosan felmerül benned, hogy csak le akarlak húzni a sok mellékfeladattal… 

Pedig akkor akarnálak lehúzni, ha ezt vállalnám!

A legtöbb online marketing eszköz ugyanis önmagában alkalmazva nem állja meg a helyét – pontosabban nem állja meg a helyét hatékonyan. Nem azt mondom, hogy egy szimpla AdWords fiókkal nem lehet elérni konverziót, vásárlást. De azt mondom, hogy ha keresőoptimalizálással együtt végezzük, több konverziót fogsz elérni kevesebb konverziós költségből! 
Végezzünk hát keresőoptimalizálást is – mondod Te, az végül is hasznos lehet. Igen ám, de a keresőoptimalizálás sem lesz olyan hatékony, ha stratégiába foglalt tartalommarketing, vagy épp közösségi média marketing nélkül végezzük! 

Hogy miért mondom ezt? Ismerd meg az online marketing eszközeinek összefüggéseit, és máris megérted. Remélhetőleg. Ha pedig nem, akkor sok sikert kívánok azon ügynökségekhez, akik például a Google találati listán az egyes kulcsszavak elhelyezkedéséért kérnek teljesítménybért, vagy akik csak az AdWords fiókod piszkálják. 

 

Online marketing eszközök komplexen, stratégiában – az optimalizálás művészete

Keresőoptimalizálás? SEO? Közösségi média marketing? Facebook oldal vezetése? Tartalommarketing? Melyik a leghatékonyabb online marketing eszköz?
 

A fenti ábrán csak a leggyakrabban használt online marketing eszközöket tüntettük fel az átláthatóság nevében. Természetesen ennél jóval több dolog szerepelhetne a képen, de vállalkozóként neked egyelőre elég, ha ezt megérted. A többit később a tanácsadói hónapok során úgyis megérted majd…

 

Láthatod, hogy mindennek a tetején a tartalom, azaz a content szerepel. Nem véletlenül került ilyen kiemelt helyre, hiszen a jó tartalom az, amely mozgatórugóként minden eszközünket hajtja majd. Kezdjük azonban lentről az ábra kibogozását, hiszen mindennek a lényege a konverziók szerzése, és valószínűleg Téged is ez motivál leginkább

 

Miből érkeznek konverzióink – azaz mitől várunk közvetlen konverziót?

A vásárlások, ajánlatkérések stb. elsődleges forrásai a SEO és az AdWords hirdetések. Ez nem jelenti azt, hogy Facebook hirdetésből, PR cikkből vagy akár organikusan a Facebook-ról nem fog konverziód érkezni! Csupán azt jelenti, hogy ez a két eszköz az, amely túlnyomó többségében hozza majd az eredményeket. Természetesen az is igaz, hogy a tevékenységi köröd nagyban befolyásolja ezt – hiszen egyes szektorokban a Facebook hirdetések hozzák a legtöbb konverziót, de engedd meg, hogy az átláthatóság kedvéért általánosítsunk picit. Saját, egyedi online marketing stratégiád kidolgozása során erre ügyelni fogunk, ne aggódj!
Ahogy látod, a harmadik nagy konverziómágnes a hírnév növekedése, a PR érték – de ezt azt hiszem, nem kell magyaráznom. 


Hogyan építsük a SEO-t? 

Mivel nagyon sok jó eszközünk és majdnem két évtizedes tapasztalatunk a SEO területén, eredményeink mindenhol magukért beszélnek, így sokan szeretnék, ha csak ebben segítenének nekünk, és kimazsolázzák komplex online marketing kommunikációra adott ajánlatunkból a keresőoptimalizálás tételeket. Minek sajnos egy nagy holding ajánlatkérését kellett visszautasítanom, mert a tulajdonosok nem értették meg azt, amit most itt elmagyarázunk Neked! 

A keresőoptimalizálás 2 részből tevődik össze (valójában 3, hiszen a szerver és a weboldal is beleszól, de az most nem tartozik ide) – az oldalon végzett (onsite) és az oldalon kívül végzett (offsite) SEO-ból. 

 

Az on site SEO

Az onsite SEO elsődleges eleme a tartalommarketing, azon belül is főként a landing oldalak készítése. Ezek egy-egy kulcsszóra kiélezett oldalak, amelyek arra a kulcsszóra optimalizálják weboldalad. Persze készülhetnek érdekes tartalmak (ábrán: cikkek) is, amelyek nem elsősorban a SEO-t célozzák, sokkal inkább weboldalad forgalmát növelik a közösségi médián keresztül, ám az így feltöltött szavak mennyisége – és persze a beérkező forgalom is – segíti a keresőoptimalizálást. 

 

Az off site SEO

A tartalom tehát elengedhetetlen, ahogy a jó weboldal beállítások is, hogy az onsite SEO működjön – ezt viszont ki kell egészítenünk az offsite SEO-val, amely jelen ábrán a közösségi média megosztásokat, like-okat (igen, ez is számít a SEO-ban), valamint a linképítést (tudatosan kezelt, vagy PR cikkekben elhelyezett linkmátrix) jelentik. A Google+ feketebárány a közösségi médiák között, hiszen szinte senki nem használja hazánkban tudatosan. Értsd meg azonban, hogy a Google-nek is maga felé hajlik a keze, így saját közösségi médiáját elképesztően szereti, és jutalmazza, ha Te használod vállalkozásoddal.

 

A helyes AdWords optimalizálás

Sokan gondolják, hogy a SEO sokáig tart, ezért inkább AdWords-ben hirdetnének. Jogos az elképzelés, azonban mégsem hatékony: az AdWords ugyanis csak akkor lesz hatékony és költséghatékony, ha keresőoptimalizált, tematikában megfelelő landing oldalakra indítjuk hirdetéseinket!

De hogyan növeli az Adwords a PR értéket? Nem a klasszikus, keresési hálózatra indított hirdetésekre gondoltunk itt, sokkal inkább a Display hirdetésekre, amelyek kiválóan szolgálják Céged nevének terjedését! 

 

A Facebook hirdetések

A fenti ábrán talán a Facebook hirdetések azok, amelyek a leginkább megállják helyüket önmagukban. A weboldal minősége itt is elképesztően fontos, főként az, hogy olyan landing oldalra küldjük a látogatót hirdetésünkkel, amellyel valóban meg is tudjuk győzni! A főoldalra indított hirdetések hatékonysága nagyban elmarad a várttól. 
Természetesen a Facebook hirdetésből is jöhetnek konverziók, ahogy azt már fentebb említettem. Itt azonban a PR érték az, amely nagyobbat nyom a latba a legtöbb szektornál!

 

Social Media Marketing – a látogatottság fő forrása

Social Media Marketing > magas látogatottság > PR és SEO! Ez az alapja a Facebook működésének, a Google+-t meg fentebb már elemeztük. Persze, ahogy szintén említésre került már, ez csak akkor lehetséges ha megosztható tartalom is készült a weboldalra! 


A tartalommarketing – amely kiszolgálja online marketing stratégiád többi elemét!

A PR cikkek, a külső oldalakra, portálokra készült virális tartalmak segítenek beforgatni a közösségi médiát (jelen esetben a Facebook-ot) arra, hogy hírnévre tegyen szert Vállalkozásod – a linkek erejével pedig SEO-d növelik. 
A cikkek közvetlen látogatottságot generálnak, lojalitást keltenek és a SEO-t is segítik, míg a landing page-ek kifejezett célja a keresőoptimalizálás! 

 

Komplexitásban a hatalom – az online marketing STRATÉGIA alapja

A fentiekben a terjedelem miatt csak említésszintjén mentem bele a részletekbe, gondolhatod, mennyi minden állhat még a háttérben? 
Nos, ha Te is csak egy-egy eszközt használnál, ez mindig jusson eszedbe. 

Ha pedig hatékony online marketing STRATÉGIÁT szeretnél, vedd fel velünk a kapcsolatot IDE KATTINTVA, és Cégedre szabva áruljuk el a mélyebb titkokat is, felépítve azt a rendszert, amelyben valódi hatékonyságot érhetünk el! 
 

Szerző: Máté Balázs és Csonka Nikoletta marketing tanácsadó

címkék: Facebook, Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó honlap?

A 8 legfontosabb digitális marketing trend ügyvédi irodáknak 2017-ben

2017-08-18

Mit érdemes és mit szabad egy ügyvédi irodának marketing címén végeznie? Hogyan reklámozd szabályosan irodádat? Melyek a leghatékonyabb eszközök? Milyen a jó ügyvédi honlap?

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek Máté Balázs online marketing tanácsadótól.

10 egészségügyi marketing trend, melyekre érdemes odafigyelni 2017-ben

2017-08-01

Melyek a legfrissebb egészségügyi marketing trendek? Tanácsok gyógyszeripari, egészségügyi, kórházi marketingeseknek.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!