Keresés

Menü

Mi az a 7p módszer és hogyan értelmezhető ez az online marketing világában? Mit jelentenek a P-k az Internetes marketing során? Magyarázat, értelmezés, definíció!

Marketing Professzorok
Online Marketing

A marketing 7P-je az online marketingben

2014.08.07.

Mi az a 7p módszer és hogyan értelmezhető ez az online marketing világában? Mit jelentenek a P-k az Internetes marketing során? Magyarázat, értelmezés, definíció!
A marketing világában az 4P (Product-Place-Price-Promotion-Personal selling) már régóta ismert fogalom, azonban az idő múlásával ez a négyes hétre nő, amelyek a digitális marketing világában is ugyanúgy megtalálhatók. Akik nem ismerték eddig a kibővített 7P-t, most bepótolhatják restanciájukat és egyben megtudhatják, mire vonatkoznak ezek a P-k az online marketing világában.

1 – A termék (Product) az interneten formát vált, hiszen itt a vásárló csak digitális formában találkozik vele, szöveg, kép vagy videó formájában. Ha kézzel fogható termékről van szó, akkor az részletes és jól illusztrált online katalógus formájában is elénk kerülhet, a lényeg, hogy a technológia lehetővé teszi, hogy a kívánt terméket annak minden aspektusából szemügyre vehessünk a vásárlás előtt. Forgathatjuk, ránagyíthatunk, megnézhetjük különböző színekben, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk a vásárlás előtt. Míg hagyományosan az árverseny jellemző a cégekre, az interneten a minőség sokkal fontosabb dolog. Két cég versenyezhet egymással, hogy ki viszi lejjebb a terméke árát, azonban a végső döntés a vásárló kezében van, és ő fogja meghatározni a termék minősége alapján, hogy melyik mellett dönt. 
 
2 - A termékek árai is drasztikus változáson mentek keresztül az internetnek köszönhetően. Egy termék megvásárlása esetén több eladót is találhatunk, amelyek közül azt választjuk elsődlegesen, aki jobb áron kínálja. Az árkalkulátor és ahhoz hasonló oldalak ezt a szemléletet még inkább a vásárlókra kényszerítik, hiszen egy termékre keresve ezek az elsők a Google találatai között. 
 
3 - A helyszín (Place) most abból áll, hogy a cég létrehoz egy csatornát, amelyen eléri a vásárlóit. Az internet direkt marketing csatornaként működik, amely lehetővé teszi a márkának, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessen a vásárlóval és ez visszafelé is működik. A közvetítő csatornák hiányában az eladó kevesebbet költ például köztéren elhelyezett reklámokra, ezért a vásárlóinak is kedvezményesebben adhatja termékeit. 
 
4 - A promóció (Promotion) az egyik legfontosabb dolog mind közül, hiszen a cég ezzel éri el, hogy vásárlói felkeressék weboldalát. A promóció mind online mind offline stratégia is, amiben benne van a keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, bannerek, vírusmarketing, cégek együttműködése, stb. 
 
5 - A megjelenés (Presentation) az első az új P-k közül. Beletartozik minden, ami szemmel látható, tapasztalható, a vásárló figyelmének felkeltésére és szimpátiájának elnyerésére vonatkozik. Ez lehet a weboldal dizájnja, logója, a reklámok kinézete, az információ mennyisége és minősége. A megjelenésre az Internet világában sokszor nem fordítanak elég hangsúlyt (rossz weboldal), pedig ez a P is ugyan olyan fontos, mint a többi!
 
6 - A folyamat (Process) a vásárlókkal történő kommunikáció folyamatára utal. Egy jó sales szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy bármikor kapcsolatba léphessen az eladóval a vásárlás előtt, után akár valós időben is. Rendelés esetén fontos a vásárló számára, hogy megtudja, hol jár a termék, így sokszor alkalmaznak csomagkövetési rendszert az eladók. Ezen kívül a közösségi oldalakon történő kommunikációt is idevehetjük, hiszen ez biztosítja a legjobb és mások számára is leginkább látható B2C kommunikációt.
 
7 - Personalization, vagyis személyre szabhatóság. A weboldalak nagy része lehetővé teszi felhasználói számára, hogy valamilyen módon személyre szabják az oldalt növelve ezzel a felhasználói élményt. A legegyszerűbb példa, hogy lehet állítani a betűméreten, de akár a weboldal skinjeit lehet cserélni, egyedi plugineket lehet hozzáadni, hírolvasó vagy díj kalkulátorral ellátni. Nagykereskedelmi oldalaknál akár az árak is különbözhetnek felhasználónként. 
 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Marketing stratégia, Online marketing
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!