Mi az a 7p módszer és hogyan értelmezhető ez az online marketing világában? Mit jelentenek a P-k az Internetes marketing során? Magyarázat, értelmezés, definíció!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A marketing 7P-je az online marketingben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
A marketing világában az 4P (Product-Place-Price-Promotion-Personal selling) már régóta ismert fogalom, azonban az idő múlásával ez a négyes hétre nő, amelyek a digitális marketing világában is ugyanúgy megtalálhatók. Akik nem ismerték eddig a kibővített 7P-t, most bepótolhatják restanciájukat és egyben megtudhatják, mire vonatkoznak ezek a P-k az online marketing világában.
Mi az a 7p módszer és hogyan értelmezhető ez az online marketing világában? Mit jelentenek a P-k az Internetes marketing során? Magyarázat, értelmezés, definíció!
1 – A termék (Product) az interneten formát vált, hiszen itt a vásárló csak digitális formában találkozik vele, szöveg, kép vagy videó formájában. Ha kézzel fogható termékről van szó, akkor az részletes és jól illusztrált online katalógus formájában is elénk kerülhet, a lényeg, hogy a technológia lehetővé teszi, hogy a kívánt terméket annak minden aspektusából szemügyre vehessünk a vásárlás előtt. Forgathatjuk, ránagyíthatunk, megnézhetjük különböző színekben, hogy a lehető legjobb döntést hozhassuk a vásárlás előtt. Míg hagyományosan az árverseny jellemző a cégekre, az interneten a minőség sokkal fontosabb dolog. Két cég versenyezhet egymással, hogy ki viszi lejjebb a terméke árát, azonban a végső döntés a vásárló kezében van, és ő fogja meghatározni a termék minősége alapján, hogy melyik mellett dönt. 
 
2 - A termékek árai is drasztikus változáson mentek keresztül az internetnek köszönhetően. Egy termék megvásárlása esetén több eladót is találhatunk, amelyek közül azt választjuk elsődlegesen, aki jobb áron kínálja. Az árkalkulátor és ahhoz hasonló oldalak ezt a szemléletet még inkább a vásárlókra kényszerítik, hiszen egy termékre keresve ezek az elsők a Google találatai között. 
 
3 - A helyszín (Place) most abból áll, hogy a cég létrehoz egy csatornát, amelyen eléri a vásárlóit. Az internet direkt marketing csatornaként működik, amely lehetővé teszi a márkának, hogy közvetlenül kapcsolatba léphessen a vásárlóval és ez visszafelé is működik. A közvetítő csatornák hiányában az eladó kevesebbet költ például köztéren elhelyezett reklámokra, ezért a vásárlóinak is kedvezményesebben adhatja termékeit. 
 
4 - A promóció (Promotion) az egyik legfontosabb dolog mind közül, hiszen a cég ezzel éri el, hogy vásárlói felkeressék weboldalát. A promóció mind online mind offline stratégia is, amiben benne van a keresőoptimalizálás, közösségi média marketing, bannerek, vírusmarketing, cégek együttműködése, stb. 
 
5 - A megjelenés (Presentation) az első az új P-k közül. Beletartozik minden, ami szemmel látható, tapasztalható, a vásárló figyelmének felkeltésére és szimpátiájának elnyerésére vonatkozik. Ez lehet a weboldal dizájnja, logója, a reklámok kinézete, az információ mennyisége és minősége. A megjelenésre az Internet világában sokszor nem fordítanak elég hangsúlyt (rossz weboldal), pedig ez a P is ugyan olyan fontos, mint a többi!
 
6 - A folyamat (Process) a vásárlókkal történő kommunikáció folyamatára utal. Egy jó sales szolgáltatás lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy bármikor kapcsolatba léphessen az eladóval a vásárlás előtt, után akár valós időben is. Rendelés esetén fontos a vásárló számára, hogy megtudja, hol jár a termék, így sokszor alkalmaznak csomagkövetési rendszert az eladók. Ezen kívül a közösségi oldalakon történő kommunikációt is idevehetjük, hiszen ez biztosítja a legjobb és mások számára is leginkább látható B2C kommunikációt.
 
7 - Personalization, vagyis személyre szabhatóság. A weboldalak nagy része lehetővé teszi felhasználói számára, hogy valamilyen módon személyre szabják az oldalt növelve ezzel a felhasználói élményt. A legegyszerűbb példa, hogy lehet állítani a betűméreten, de akár a weboldal skinjeit lehet cserélni, egyedi plugineket lehet hozzáadni, hírolvasó vagy díj kalkulátorral ellátni. Nagykereskedelmi oldalaknál akár az árak is különbözhetnek felhasználónként. 
 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!