Keresés

Menü

Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában

Marketing Professzorok
Online Marketing

Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában

2014.01.08.

Erre figyelj 2014-ben az online marketing világában

Az elmúlt pár évben valami nagyon megváltozott. Új start vonalat húztak ki, mely olyan lehetőséggel kecsegtet az élelmes, marketinget megfelelően használó mikro-, kis- és középvállalkozásoknak, amelyeket eddig csak a nagyvállalatok érhettek el. A közösségi média olyan játszóteret hozott létre, amelyben a kis cégek ugyanolyan eszközökkel játszhatnak, mint a nagy márkák és cégek. 2013-ban is rengeteg hatásos módszer bukkant fel ezen a területen, melyek egy része idén is megállja majd a helyét, egy részüket azonban el kell majd felejtenünk. Az alapszabályok azonban még mindig változatlanok: kommunikálj és tartsd a kapcsolatot rajongóiddal és ossz meg kiváló tartalmakat. Cikkünkben elmondjuk, mire kell figyelned 2014-ben!


Mindig is mondtuk, egy nem változik, bár még hangsúlyosabb lett: Minden a tartalmakra építkezik. Ez mindig így volt, és mindig így lesz, hiszen ez hasznos az Internet közösségének. 
A következő 11 módszert tartsd szem előtt 2014-ben.
 

Online marketing trend 2014 No.1. A mobil egyre felkapottabb lesz

Idén már szinte minden weboldalnak kötelező lesz optimalizálnia magát mobil eszközökre is. Azt kell szem előtt tartanod, hogy oldalad hogyan látogatható és használható mobil eszközökről, és az sem árt, ha maga az oldal responzív. Ha kis céget vezetsz, mindenképp gondolkodj el azon, hogy mobil-oldalra válts, és olyan ötleteket is érdemes megfontolni, ami lehetővé teszi látogatóidnak, hogy még könnyebben lépjenek veled kapcsolatba telefonjaikon keresztül. Ebbe tartoznak az applikációk, sms-ek és a hírlevelek is.
 

Online marketing trend 2014 No.2. A Niche oldalak nagy hatással lesznek a közösségi médiára

A Facebook, Twitter és Google Plus egyre nehezebbé teszi, hogy organikusan oldaladra találjanak, azonban a niche oldalak talán most még fontosabbak, mint valaha. Ezek az oldalak is közösségi oldalnak számítanak, csupán valamilyen közösség, vagy téma köré épülnek. Ezek sokkal célozhatóbbak, és a hirdetések terén is jobb megoldásokat tudnak kínálni. Mindenképpen elmondható, hogy nem lehet egy platformra építeni, több lábon kell állni, felkészülve a változásokra. Példának tudnánk hozni a http://www.last.fm/ oldalt, itt zenei érdeklődés alapján csoportosulnak az emberek. A http://ask.fm/ - ezt nagyon sok tini használja, akár Magyarországon is, érdekessége, hogy itt lehet kérdezni a felhasználóktól akár név nélkül is. A http://www.instructables.com/ - oldalon mindenféle otthon elkészíthető „csináldmagad” témákban böngészhetünk. 
 
 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Kérd ajánlatunkat ide kattintva! 


 

Online marketing trend 2014 No.3. Egy blog indítása, cikkek írása még mindig az egyik legjobb módja egy új üzlet felfuttatásának. 

Ahogy azt már a cikk elején is említettük, a tartalomírás, generálás a látogató szerzés elsőszámú eszköze. Ez kisvállalkozásként azt jelenti, hogy ha nincs blogod, de tudnál írni rendszeres, minőségi bejegyzéseket, mindenképp indíts egyet.
 

Online marketing trend 2014 No.4. A spammelést mindenhol törölni fogják

Láttunk már hasonló történetet a Google-nek köszönhetően, és most már a Facebook is használni fogja ezt a taktikát. A spammelt tartalmak sehova se vezetnek, ráadásul rengeteg gondot okozhatnak neked, kezdve oldalad felfüggesztésétől a megszüntetéséig. 
 
 

Szeretnél többet tudni az online marketingről? Gyere el közösségi média marketing tanfolyamunkra! Részletek itt! 

 

Online marketing trend 2014 No.5. A Google Plus sokkal népszerűbb lesz, mint valaha

A Google Plus számtalan tulajdonsága miatt kerül most a homályból a reflektorfénybe. Az indulása óta szellemvárosként működő közösségi hálózat most nagyobb figyelmet kap, mint valaha. Ez köszönhető a Google keresőjének számtalan előnye miatt is. Ezt az egyszerű felhasználók még nem érzékelik, de a keresőoptimalizálásban otthonosan mozgó emberek számára egyértelműek a Google Plus előnyei (amelyről korábbi cikkünkben olvashattál már). Ha még nem hoztál létre vállalkozásod számára Google Plus oldalt, ne késlekedj. (Ezért kérlek, nyomj egy +1-et erre a cikkre is, illetve kövesd Google+ oldalunkat a fejlécben lévő ikonra kattintva!)
 
 

Online marketing trend 2014 No.6. Visszaigazoló emailek

A vásárlók, látogatók szeretik fontosnak érezni magukat. Ezt éreztethetjük velük az automatikus visszaigazoló e-mailekkel is, amelyeket például egy vásárlás után küld nekik rendszerünk, hírlevélre való feliratkozás esetén, vagy bármilyen hasonló esemény során.
 

Online marketing trend 2014 No.7. A szakértők kezében lesz a hatalom

Ha szakértőről beszélünk, ma már nem feltétlenül arra kell gondolnunk, hogy az illető elvégzett egy egyetemet, vagy valamilyen szakképzést. Ma már rengeteg olyan személyt találunk az interneten, akik valamilyen jártasságukat internet bloguk írása során szerezték, és cikkeikkel hírnevet szereztek maguknak. Persze egy ilyen személy lehet híresség is, de egy kezdő cégnek nehéz dolga lehet valamilyen ismert személyiséget megfizethető áron reklámalanyként alkalmazni. Az ilyen szakértők rengeteg emberre vannak hatással (gondoljunk csak az egyszerű háziasszonyokból gastrobloggerekké váló szakértőkre).
 

Online marketing trend 2014 No.8. A fotó- és képmegosztáson alapuló oldalak egyre népszerűbbek lesznek

Az Instagramhoz és a Pinteresthez hasonló oldalak felbukkanása várható idén is. Ezek az oldalak az előző évben hatalmas sikereket arattak azzal a ténnyel, hogy nem a szöveges tartalmakon van rajtuk a hangsúly. A szöveges tartalmak persze nem halottak, de egy jó kép sokszor többet ér száz szónál is.
 

Online marketing trend 2014 No.9. A videó fogyasztás mértéke nőni fog

Legyen az egy reklám, valamilyen tanító jellegű videó, vagy bármilyen videó ami márkádhoz kapcsolódik, követőid meg fogják nézni, és ha tetszik nekik, meg is osztják. A videó is egyfajta tartalom, ami ugyebár az első számú cél. Azt is érdemes észben tartani, hogy tavaly a képmegosztó oldalak mellett a videómegosztók, mint a Vine, vagy a videófeltöltéssel bővült Instagram is hatalmas közönséggel rendelkezik.
 

Online marketing trend 2014 No.10. A megosztások többet jelentenek

A közösségi média megosztások fontossága egyre nőni fog, mindenki folytatni fogja ezt a tendenciát. Ez egyrészt egy tökéletes módszer a tartalmak tovább juttatására, másrészt az organikus kereséseken is segíteni fog.
 

Online marketing trend 2014 No.11. A marketing mellett adj értéket is

Már nem csak azt számít, hogy mennyire jó a marketinged, hanem az is, hogy adsz-e mellé valamilyen értéket rajongóidnak. Nem minden a termékeid eladása, a rajongókat, követőket, látogatókat le kell kötnöd. Legyen az egy blog, e-mail marketing, videó, vagy más forma, ami illik cégedhez, ezt a lépést nem érdemes, nem szabad kihagyni. Ha adsz, kapsz, ez az élet és az online marketing alapszabálya 2014-ben is!
 

Kapcsolódó online marketing cikkek:

 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!