Keresés

Menü

Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba!

2014.10.10.

Vevőid elégedettek veled, mégis kevés az új ügyfél? Eláruljuk mi lehet a hiba! Online reputáció management
Évekig építetted céged. Időt, pénzt, energiát fektettél bele. Táncórákról és focimeccsekről a gyerekkel való együttlétről mondtál le az ügy érdekében.  Végül eljött a nap, amikor úgy érezted, mindent összeraktál, a termék jó, az árak jók, végre hátradőlhetsz. Amíg el nem némult a telefon, elmaradoztak az érdeklődők, de fogalmad sem volt, miért….
Régi vevőid továbbra is elégedetten visszajárnak, mert szolgáltatásod minősége ugyanolyan kiváló volt, mint azelőtt, de valamiért mégsem megy jól a cégnek.  Végül, egy régi ügyfeled talán megsúgja, hogy cégedről rossz hírek keringenek a neten. Végül derengeni kezd, hogy ezek miatt hamis képet alkottak rólad, ami lassan, de biztosan megfojtja üzletedet. 
 

 
Mintha egy olcsó dráma film pörögne előttünk? Sajnos cégek százai, ha nem ezrei jutnak erre a sorsra az országban. Dolgozik a konkurencia, sok az irigy ember, van akinek nem tetszik, amit csinálsz. Ők azon lesznek, és van rá esélyük, hogy az Interneten rontsák hírneved. Tegyél ellene, elmondjuk mit és hogyan!
 

Helyi üzleti ismertetők = Hírnév

Amit cégünkről a neten találni lehet, mára meghatározza, milyen képet alkotnak cégünk szolgáltatásainak minőségével, megbízhatóságával, és kompetenciájával kapcsolatban.  Ez ugyanúgy vonatkozik a fogorvosokra, plasztikai sebészekre, szőnyegtisztítókra, mint a festőkre.  Nielsen legutóbbi Globális Megbízhatóság a Reklámiparban című felmérése szerint  a globális piacon vásárlók 70%-a jelezte, hogy megbízik idegenek online ismertetőiben, amikor döntéshelyzetbe kerül.
 

 

Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!

 

Jó hírnevünk öregbítése első számú marketinges feladatunk.

A csillogó online hírnév megteremtése első számú marketinges feladatunk kell, hogy legyen.  Hogy miért? Minden más ezzel kapcsolalos törekvésünk, legyen az online, mint a SEO, közösségi média marketing, vagy akár az offline aktivitások, mint a szórólapozás, magazin hirdetés, rádió, és TV, ugyanarra fogja a fogyasztókat ösztönözni: hogy többet tudjanak meg rólunk a neten.  Mihelyst odaérnek, a nem éppen hízelgő, vagy esetleg gyanúsan hiányos online jelenlétedhez, a cégedről keringő benyomás elriasztja őket. Minden pénzkidobás, felesleges időtöltés volt tehát!
 
Amit a legtöbb cégtulajdonos hajlamos elfelejteni az az, hogy  a vásárlók leginkább olyan információk után kutatnak, amelyek segíthetnek nekik megejteni a lehető legjobb, és legjobban megindokolt, vásárlást. Napjainkban ezt a biztonságot mások tapasztalatairól szóló beszámolókra alapozzuk, és ezt az Interneten keressük.
 

A csillogó online hírnév építésének öt pontja

A kiváló hírnév megalapozásában, építésében, és megőrzésében öt fontos pontot tartsunk szem előtt:
 
1. Választék.  Lehet, hogy néhány pozitív leírás termékünkről vagy szolgáltatásunkról a weboldalunkon vagy Facebook oldalunkon, de az emberek egyre több platformon keresnek. Több helyen érdemes tehát jelen lenned: Google+, Youtube, fórumok és online újságok. A teljeskörű internetes jelenlét megteremtése kell célod legyen!
 
2. Hitelesség.  Vigyázzunk, hogy csak valódi, kliensek által írt visszajelzéseket posztoljunk ki. Csábítást érezhetünk, hogy csaljunk és magunk írjunk néhány hízelgő visszajelzést, de ez nem csak erkölcstelen, hanem egészen biztosan ki is fog tudódni, aminek nem várt következményei lehetnek. Buzdítsuk vevőinket arra, hogy minél pontosabb leírást adjanak tapasztalataikról.  A kamu visszajelzések egyik ismérve a homályos fogalmazás. A valódi vevői vélemények azonban mindenkit meggyőznek.
 
 
3. Aktualitás. Kutatásaink szerint, minél aktuálisabb egy leírás, annál nagyobb súllyal esik latba a keresőknél a találatlista összeállításakor.  Már ez egymagában elég, hogy ne hagyjuk az új, pozitív visszajelzések patakját kiapadni. Emellett, a tény, hogy az újabb visszajelzésekre jobban odafigyelnek, mint a régebbiekre, fel kell hogy ébressze az igényt a visszajelzések folyamatos gyűjtésére. Általánosságban fontos online jelenlétünk (Facebook, Weboldal, Google+) frissítése,karbantartása, de itt kiemelném a vevői visszajelzéseket is.
 
4. Mennyiség. Kérdezzük meg magunktól: Ha egy fogorvosnak 25, átlagosan 4 csillagos visszajelzése van, és egy másiknak egyetlen öt csillagos, kit fogunk választani? A megbízhatóságot a következetesség igazolja, különösen a visszajelzések esetében. 
 
 
5. Minőség. Ezt nem kell különösebben ragoznunk: minél magasabbra értékelnek bennünket, annál jobb lesz a státuszunk - az ésszerűség keretei között. Egy olyan cég, amelyről csak csillogó-villogó véleményeket találunk, gyanúsnak tűnhet, de általában véve, minél szebb dolgokat mondanak rólunk, annál jobb. Persze a hitelesség határain belül.
 
 

Tegyük visszajelzéseinket egy átfogó hírnév építő stratégia részévé. 

Amíg a pozitív visszajelzések gyűjtése és a jó hírnév megteremtése az első számú online marketing taktika a cégek arzenáljában 2014-ben és ezen túl, a legtöbb sikeres vállalkozás nem éri be ennyivel.  Mivel a visszajelzéseket még jobban kiemelik a keresők velük társított hiperrészletes térképei, a környéken kívül nem fognak sok forgalmat hozni. 
 
Azoknak a vállalkozásoknak a döntő többségénél, amelyek egy központból kiindulva több városban is működnek, a visszajelzések gyűjtése az átfogó hírnév építő stratégiának csak egy része lehet. A stratégiának a SEO is része kell legyen, hogy a vállalkozás weboldala minden kapcsolódó városban a találati lista tetejére kerüljön a legfontosabb vásárlásra ösztönző kifejezésekkel.  A jó hír az, hogy  pozitív, egymást erősítő kapcsolat van a jó minőségű/mennyiségű visszajelzések, a jól optimalizált helyi oldalak, és egy jól megszerkesztett weboldal között.
Mivel az okostelefonok és táblagépek dominálnak helyi vásárlások alakulásában, a vállalkozásoknak nem csak arra kellene ügyelniük, hogy oldaluk magasra kerüljön a találati listán, hanem arra is, hogy mobillal könnyen elérhetők és működtethetők legyenek, olyan egy kattintással elérhető szolgáltatásokkal, mint a bolt közvetlen hívása vagy az útvonaltervezés. A lehető legsimább utat keressük vevőink igényei és azoknak kielégítése között. 
 

A pozitív visszajelzések egy titkos - de annál hatékonyabb - hatása

Világos, hogy a vállalkozásuknak szüksége van visszajelzés követő, jó hírnév építő folyamatokra és kultúrára.  A befektetés többszörösen meg fog térülni új érdeklődők formájában.  De van a csillogó hírnévnek egy másik "rejtett" haszna is:  az árazási erő.
 
Sok éve látjuk, hogy szinte minden cég harcol, hogy megvédje árait a sok-sok hasonló árut kínáló üzlet között.
Képzeljük el, hogy milyen könnyen meg tudjuk majd válaszolni a "Miért fizetnék az ön szolgáltatásáért többet?" kérdést amikor egyszerűen azt mondhatjuk, "Látta már, mit mondanak rólunk a neten a vevőink?"
A vállalkozásoknak építeniük kell arra a hatalomra, amit egy öt csillagos hírnév hoz.  Keményen megdolgoztunk, hogy felépítsük a vállalkozásunkat, és sok mindent feláldoztunk érte az úton.  Hagyni fogjuk, hogy mindez semmibe vesszen egyetlen elégedetlen vevő vagy versenytárs miatt?
 
Építsünk ki egy renszert, amely biztosítani fogja, hogy a legnagyobb híveink hangja mindig erősebb, mint az ellenségeinké; a haszon több, mint megéri.
 

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Marketing trendek 2017-ben – mire érdemes odafigyelni 2018-ban?

Marketing trendek 2017-ben – mire érdemes odafigyelni 2018-ban?

2017-10-22

Az online marketing változásai közismertek, nem csak a SEO és a közösségi média terén, de a teljes kommunikációban is. Mit tapasztaltunk ebben 2017-ben és mi várható 2018-ra?

A keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing (Facebook, Instagram, Youtube) hozza-e a több vásárlót, konverziót weboldaladnak? Példákon keresztül mutatjuk!

SEO vagy közösségi média? Mi kell Neked?

2017-10-21

A keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing (Facebook, Instagram, Youtube) hozza-e a több vásárlót, konverziót weboldaladnak? Példákon keresztül mutatjuk! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!