Mit jelent az off-page keresőoptimalizálás, mi az a linkmarketing. avagy Link Building, mi az a Page Rank és mi köze ahhoz, hogy hogyan jön a Google találati sorrendjében a weboldalam? Az online marketing tanácsadó válaszol!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Az off-page keresőoptimalizálás alapjai

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkünkben elmondtuk annak alapjait, mit kell tennünk a weboldalon belül, hogy weboldalunk keresőoptimalizált legyen, így jöhet a következő lépés, az off-page optimalizálás, amely elsősorban a linkgyűjtést jelenti. Az off-page szót magyarra oldalon kívüli keresőoptimalizálásként fordíthatnánk. Ennek alapja az a régi elv, hogy ha oldalunkra sok link mutat, nagy eséllyel kerülhetünk a keresési listák elejére. Régebben, ez akár ennyire egyszerű is lehetett, manapság azonban már szofisztikáltabb a dolog. Az alapokról azonban mégis beszélhetünk.  Mint az on-page keresőoptimalizálás esetében, itt is több jó, és több rossz megoldás is van. De mik is ezek?
Mit jelent az off-page keresőoptimalizálás, mi az a linkmarketing. avagy Link Building, mi az a Page Rank és mi köze ahhoz, hogy hogyan jön a Google találati sorrendjében a weboldalam? Az online marketing tanácsadó válaszol!

 

Alapvető tanácsok az off-page keresőoptimalizáláshoz 

Mielőtt ezt a cikket elolvasod, ne feledd el elolvasni előző cikkünket az on-page keresőoptimalizálás alapjairól, ide kattintva! Nos, addíg, amíg nem foglalkoztunk a SEO-val (keresőoptimalizálás) addig nekünk akár mindegy is lehetett, hogy oldalunkra mely más oldalakról mutattak linkek. Ám a Google ezt nem így gondolja. Például a Google szerint mindig azok a legjobb oldalak, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak a mi honlapunk tartalmához. Ha egy link egy hasonló tematikus oldalról, egy regionális portálról, helyi újságtól, vagy bármitől, amihez tényleg tudjuk kötni mutat ránk, sokkal relevánsabb a Google szemében. Például gödöllői kávézónk linkje megjelenhet gödöllői oldalakon, gasztroblogokon, a városi újság oldalán, a környék linkgyűjtő portáljain. Itt tehát nagyjából bármi szóba jöhet, ami Gödöllőről és a kávézásról szól.
 
Érdemes nem mindig ugyanazt az linkszöveget (horgonyszöveg) használni. A Google újabban már odafigyel az egyszerre sok, azonos szöveggel megjelenő linkre, és sajnos az ilyeneket már spamnek is tekinti, ezért figyeljünk, hogy linkjeink változatosak legyenek.
 
Mindenképp meg kell említenünk a PageRank-et, amely szerint a Google az oldalak relevanciáját méri egy tízes skálán. A PageRank egy algoritmus, mely a Google-t azzá tette, ami. Régen nagyobb szerepet töltött be a találati sorrend kialakításában, mint manapság, de ma sem elhanyagolható. Az alapja az, hogy minél nagyobb oldalunk Page Rank-je, annál több jó (magas PageRank-ű) link mutat oldalunkra, tehát annál nagyobb az esélyünk a keresési listák elejére kerülni. Ennek alakulása nagy számban a ránk mutató linkeken, azok PageRank-jében illetve oldalunk belső linkjein is múlik.
 
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a keresőoptimalizálásról a hatékony honlap üzemeletetésről, gyere el kapcsolódó tanfolyamaink egyikére! Böngészd át őket itt! 

 
 

A linkgyűjtés, a linkmarketing alapjai

A linkmarketing célja egyrészt a keresőoptimalizálás elősegítése, másrészt közvetlen látogatók vonzása. Oldalunk linkjét osszuk meg a keresőmotorokkal, mint a Google, Yahoo, Bing és társaik. Ez a legalapvetőbb és legegyszerűbb lépés, bár a külső linkek alapján egy idő múlva úgyis megtalálnak bennünket, mégis jobb megtenni.
Keressünk linkgyűjtő oldalakat, és kérjük meg őket, hogy tegyék közzé oldalunk linkjét. Vegyük figyelembe itt is, hogy releváns oldalakra kerüljenek ki linkjeink és nézzük azt is, mekkora az adott oldal PageRank értéke. Ne tegyük be olyan katalógusokba linkünket, amit csak azért készítettek, hogy a keresőoptimalizálásnak alapot adó katalógus legyen. Soha ne használjunk automata linkelő programokat!
 
A hasonló tematikájú oldalakkal kapcsolatba lépve cserélhetünk linket, vagyis ők kirakják a mi linkünket oldalukra, mi pedig az ő linkjüket, így releváns oldalról jön link a mi oldalunkra. A linkcserénél kerüljük azt, hogy az A domainról mutat a link a B domainre, a B domainről vissza az A domainre. A linkcsere ne legyen a keresőmotorok számára nyomon követhető. Mindenképpen vonjunk be egy harmadik és negyedik domaint is a linkcserébe, ehhez persze legalább mindkét oldalon két domainen működő weboldalnak kell lennie. A1 mutat B1-re, B1 mutat az A2-re, A2 mutat a B2-re. 
 
Saját oldalunkon belül is használhatunk linkeket. Cikkeinkben linkeljünk az ahhoz kapcsolódó másik aloldalunkra. Erre az egyik legjobb példa a Wikipedia belső linkhasználata, ahol egy szócikken belül általában legalább tíz másik cikkhez kapcsolódó link is található. Mint azt fentebb említettük, ez is fontos a keresőoptimalizálás  szempontjából.
 
 

Közösségi oldalak, blogok, fórumok és a keresőoptimalizálás

A közösségi oldalak terjedése miatt új módnak, de mégis az egyik legfontosabbnak minősül egy ilyen oldalon jelen lenni. Érdemes holnapunkkal megjelenni Facebook-on, de akár regisztrálhatunk olyanokra, mint a Myspace, LinkedIn, Iwiw, Tumblr, stb. Itt könnyen elérhetjük azokat, akik érdeklődhetnek oldalunk iránt, növelhetjük számukat. 
Megoszthatunk velük linkeket oldalunkról, amelyek akár virálisan terjedhetnek barátaik között, ezzel újabb kedvelőket szerezve számunkra.
 
Ha épp nem egy blogot vezetünk, készíthetünk holnapunkhoz tartozó blogot is. Rengeteg módja van egy blog vezetésének és annak milyenségének, például azokról a folyamatokról, amik holnapunk hátterében folynak. Olasz éttermünk esetén szólhat kulisszák mögötti titkokról, dolgozóinkról, megoszthatunk recepteket, fotókat, bármit, ami kapcsolódik hozzánk. Figyeljünk rá, hogy ezek is jól megszerkesztett és precíz tartalmak legyenek.
 
Kereshetünk holnapunk témájával foglalkozó fórumokat. Itt egy megfelelő profillal és stílussal kommenteljünk. Hivatkozzunk oldalunkra, ha nem is a hozzászólásokba, de aláírásunkba vagy profilunkba mindenképp írjuk bele holnapunk linkjét. Ha a fórumtagok hasznosnak és relevánsnak tartják írásunkat, tanácsainkat, növekedhet oldalunk látogatottsága. Fontos azonban megjegyezni, hogy az ilyen jellegű linkeknek közvetlen hatása van csak, a keresőoptimalizálásra leginkább csak a Google+ oldalon elhelyezett linkek vannak hatással. 
 
 

Fotó és videó megosztók keresőoptimalizálsa

Oldalunk fotóit közzé tehetjük fotómegosztó oldalakon, így egy olyan réteghez is eljuthatunk, akiket amúgy nem érnénk el. Használjuk a Flickr, Photobucket, Picasa, stb. oldalakat fotóink közzétételére, és lássuk el őket a megfelelő képaláírással és tag-gel.
 
Az olyan videó megosztók használta, mint a Youtube és a Vimeo is hasznos lehet. Saját videóinkat is megoszthatjuk, esetleg mások véleményét oldalunkról, szolgáltatásunkról, esetleg vezethetünk egy ilyen megosztó segítségével videóblogot. Mint a képeknél, itt is használjuk a megfelelő leírást és tag-eket és linkeket, hiszen ezt is oldalunk miatt tesszük. Az ilyen oldalakon, azoknak a keresőjében külön keresőoptimalizálás szükséges!
Mint láthatjuk az off-page keresőoptimalizálás is sokrétű folyamat, válogathatunk a nekünk tetsző módszerekben, azonban minél többet alkalmazunk, oldalunk látogatottsága annál nagyobb mértékben nő, ami nekünk mindenképpen csak jó lehet.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!