Keresés

Menü

Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

2017.08.22.

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben! 
 


Az online marketing olyan egyszerűnek tűnik, hiszen mindannyian használjuk a Facebookot, keresünk a Google-ben. Annyi minden található fent az Interneten arról, hogyan írjunk jó cikket, mi az a keresőoptimalizálás, hogyan lehetek első a Google-ben, stb. Milyen egyszerű ezt csinálni, nem? 

 

Nos, sokszor még én is ezt gondolom. Aztán amikor bővítenem kell a Marketing Professzorokat az újabb megrendelések miatt, olyan nehezen találok megfelelő új munkatársakat. Nem azért, mert nem fizetnénk eleget – megdöbbennél, mennyit keres egy marketing tanácsadó - hanem azért, mert mindazt, ami kell ahhoz, hogy egy cég online jelenléte hatékonyan működjön, nem olyan egyszerű kivitelezni. 

 

Akár kisebb, akár nagyobb cégről is legyen szó, az idő az egyik legértékesebb erőforrás, amiből a marketing különösen sokat felemészthet. Az online marketing világában minden szinte naponta változik… Néha mi is alig győzzük követni, pedig több tucat cégnél szembesülünk a jelenségekkel egyszerre, sőt, van több olyan munkatársunk is, akiknek csak a kutatás, a termékfejlesztés a feladata. A Facebookra posztolgatni, az interneten fellelhető információk alapján keresőoptimalizált tartalmakat felvinni valóban képes lehet egy saját, belső munkatárs is. Mégis, saját marketing osztállyal, sok-sok saját marketingessel rendelkező multinacionális cégek is megbíznak bennünket az online marketing kivitelezésével. Miért? Mert ezt valóban jól csinálni, nem tudja egy ember, ahhoz egy igazi csapat kell…

A marketing kiszervezése leveszi a terhet egy cég válláról, és az egyébként arra fordított erőforrásokat más részlegeken is hasznosíthatja. Egy marketing ügynökség alkalmazásának számos előnye van, ezek közül gyűjtöttünk most össze néhányat.

 

1. A marketinget nem veszélyeztetik a munkaerőproblémák vagy a szabadság

A sikeres marketing egyik legfontosabb szempontja a folytonosság. Az emberek azonban nem gépek, és időről-időre természetesen pihenésre van szükségük. Ha az alkalmazottak közül valaki betegszabadságra megy, vagy ha egy, az egész csapat figyelmét igénylő esemény történik, azt a marketing is megszenvedi.

 

  18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

Egy jó példa erre a tartalomkészítés: ha az ünnepek alatt abbahagyjuk a blogbejegyzések publikálását, akkor a Google észreveszi majd az inaktivitásunkat és ez az organikus helyezésünken is meglátszik majd. Egy marketing ügynökség biztosítja, hogy az ilyen dolgok miatt ne kelljen aggódnunk, hiszen mindezen problémákat ők veszik át. Nem csak arról van itt szó, hogy a marketing ügynökség előre dolgozik, de itt egy egész csapat áll a rendelkezésünkre. Ügyfeleink pontosan tudják, hogy ha az ő kinevezett tanácsadójuk szabadságon van, vagy épp beteg, a helyettesítés ebben az esetben is megoldott – így folytonos szolgáltatást tudunk nyújtani! Ez belsős marketinges alkalmazása esetében nem mindig megoldható.

 

Nem is beszélve arról, hogy ha valaki már igazán jó lesz az online marketingben - annyira jó, hogy valóban eredményesen tudja működtetni az online marketing kommunikációt - az tovább áll egy marketing ügynökséghez, hiszen ott több pénzt, nagyobb tudást, több tapasztalatot szerezhet… A Marketing Professzorok most 17 éve működik, van olyan cégünk, akikkel 2002-óta dolgozunk együtt. Hány alkalmazottat láttam már oda felvenni és elmenni…. De mi még mindig ott vagyunk! 

 

2. Egy csapat szakértő áll a rendelkezésedre

Az alkalmazottjaidnak külön fizetésük van – ahelyett, hogy egy ember fizetését kéne megszabnod, egy ügynökséggel egy egész csapat szakértőt kapsz, akik kifejezetten a marketing bizonyos területeire szakosodtak, és nem csak létrehozni, de gyakorlatba helyezni is segítenek egy hatékony, cégre szabott marketing stratégiát. Ez a szolgáltatás nagyjából ugyan akkora (sok esetben kevesebb!) költségvetést igényel, mint egy vagy több házon belüli marketingfelelős bérezése.

 

A polihisztorok már kihaltak, szokták mondani… A Marketing Professzoroknál például a tanácsadók saját asszisztenssel és külön újságírókkal is dolgoznak együtt azon felül, hogy egymás munkáját is segítik szakterületükön belül – így Céged egyszerre legalább három ember munkájának gyümölcsét élvezi, egy tanácsadói fizetés értékéért cserébe!

 

3. Valaki külső szemmel tekint a cégedre

Aki évekig saját cégén (és cégében) dolgozik, az egy rendkívül alapos ismeretet szerez arról, de mindig lesz valami, ami hiányzik. Ez lehet például annak az információnak a hiánya, hogy vajon mi vonzza az oldalra a látogatókat, vagy hogy mely marketing csatornákat érdemes kihasználni. A te termékedet, szolgáltatásodat a belső szemlélő szemével látod, nem vevőként. Mi a potenciális vevőid vagyunk! A kiszervezett marketing segít, hogy új szemszögből tekinthess céged helyzetére.

 

4. A befektetések minden esetben megtérülnek

Egy marketing ügynökség alkalmazása esetén biztos lehetsz benne, hogy a befektetett pénz idővel megtérül majd. A marketing csapat az érdeklődő ügyfelek számának növelésére összpontosít majd, ami többek között több értékesítést is jelent majd. Ezzel idő és pénz spórolható meg. Sőt, mi tudjuk azt is, hogyan kell mérni a befektetett marketing költség megtérülését. Ha minket alkalmazol, minden egyes forintodról tudni fogod, mennyi bevételt hozott! 

A befektetések pedig – a fent elmondott okok alapján – gyakran kisebbek, mint saját marketing osztály alkalmazásakor.

 

5. Mindig naprakész módszerekkel dolgoznak

Mi a Marketing Professzoroknál a cégen belül, és az egyetemeken is, ahol tanítok a kutatócsoportokban, folyamatosan új módszerek és technikák után kutatunk, hogy a marketing stratégiáink egyre hatékonyabbá váljanak. Éppen ezért mindig naprakészek vagyunk a legújabb trendek és digitális újítások terén. Ez rendkívül sokat segít, hiszen akár előre is fel tudunuk készülni egy közelgő nagyobb méretű változásra akár a marketing globális rendszerén belül is.

 

6. A céged alapvető részeivel foglalkozhatsz

Legyél egy egyszemélyes mikro vállalkozás, vagy egy multinacionális nagy cég, neked az éri meg a legjobban, ha azzal foglalkozol, amihez igazán értesz. A döntés, az irányítás így is a kezedben marad, hiszen az online marketing ügynökség folyamatosan jelent neked is veled tervezi meg a következő időszakot. Ezért is fontos, hogy megbízható marketing ügynökséget keressünk, és hogy rendszeres helyzetjelentéseket kapjunk tőlük az aktuális projektekről.

 

7. Folyamatos optimalizálást biztosítanak

A felbérelt marketing ügynökségnek rendszeresen azon kell lennie, ahogy a befektetés minden esetben megtérüljön, ezt pedig a kitűzött célok teljesítésével tehetik meg. Egy tisztességes marketing ügynökség első számú célja, hogy folyamatosan finomítsa és tökéletesítse az adott cégre szabott stratégiát a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. Ezért van az, hogy 2002-óta is fent állnak kapcsolataink. A kiszervezés biztosítja, hogy a marketing ne merüljön feledésbe, míg ha csak egy feladat a sok közül a cégedben, akkor csak egy ismételten felírt feladattá válik a vezetői értekezlet jegyzőkönyvében…

 

8. Többre mész majd, kevesebbel

A digitális marketing számos részből áll – email marketing, PPC kampányok, SEO, közösségi média kampányok stb. Ezeket a feladatokat lehetetlen egyetlen alkalmazottra hárítani, hiszen egy ember képtelen ennyi tartalmat ilyen sok csatornán egyszerre kezelni. Nem is beszélve ezek újdonságainak megismeréséről. 

 

A kiszervezés biztosítja, hogy minden csatorna megfelelő figyelmet kapjon, egy marketing ügynökség ráadásul segíthet megállapítani azt is, hogy mely csatornákba nem érdemes pénzt fektetni, és hogy melyek lehetnek a leghatékonyabbak. Ahelyett, hogy egy külön tartalomírót, közösségi managert és más feladatokat ellátó személyeket alkalmaznál, bízd az összes ilyen feladatot a marketing ügynökségre.

 

9. Ami mindennél fontosabb: Tapasztalat

A digitális marketing szakemberek rengeteg releváns tapasztalattal rendelkeznek a saját területükön. Bizonyos marketing ügynökségek külön iparágak, magánszemélyek, vállalkozások vagy akár helyszínek marketingjére specializálódnak. Ezeknek a tapasztalatoknak a megléte, illetve a folyamatos fejlődés és tapasztalatszerzés iránti igyekezet teszi olyan hatékonnyá az ilyen szakembereket. Mi, 1998-óta rengeteg tapasztalatot szereztünk, azok a munkatársak most is a cégnél dolgoznak, akik ezeket megszerezték, vagy ha nem, átadták nekünk. Érteni fogjuk, mi a problémád.

Ebben a folyamatosan változó iparágban a trendek jelentkezésével persze számunkra is mindig akad újdonság. Ezzel azonban tanácsadóinknak nem egyedül kell megbízkóznia: egy-egy újdonság alkalmával kutatócsapatunk és tanácsadóink együtt, az előzetes tapasztalataikat latba vetve ismerik meg a legújabb technikákat, változásokat! Ez egyetlen ember számára akár hetekig, hónapokig is tarthat...

 

10. Korszerű technológiák

A házon belüli marketing osztályok gyakran le vannak maradva technológiai szempontból, vagy több, hatékonynak egyáltalán nem nevezhető marketing technológiát alkalmaznak. A nagyobb cégeknek több ezer ilyen jellegű technológia áll a rendelkezésükre, és éppen ezért gyakran szinte lehetetlen számukra választani közülük.

 

Egy másik szempont, hogy az informatikai részleg gyakran a marketing osztályt hanyagolja el a legjobban, ami csak tovább fokozza a hátrányokat. Egy teljesítményalapú marketing ügynökség képes ezt a támogatást megadni, de a legtöbb esetben egyszerűen minden ehhez tartozó feladatot teljesen átvesznek, hogy maximális figyelmet kaphassanak.
 

címkék: Marketing stratégia, Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás, SMM
12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

2017-09-25

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben...

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!