Keresés

Menü

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Marketing stratégia

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

2017.06.13.

5 dolog, amit a jó marketing tanácsadó kérni fog Tőled!

Mielőtt felsorolnánk, hogy mikor jó szakmailag, 18 év tapasztalata alapján egy marketing tanácsadó – neked –  tisztáznunk kell valami nagyon fontosat: a marketing tanácsadók nem rendelkeznek természetfeletti varázserővel, akik bármilyen ócska terméket vagy minősíthetetlen szolgáltatást képesek eladni. Egy marketing tanácsadó nem lesz képes új ügyfeleket szerezni, ha nincs olyan alapunk, amire építhetünk, hogy kitűnhessünk a versenytársak közül. Éppen ezért mi is szűrjük ügyfeleinket: azokat akiknek csak a csoda segíthet, nem vállaljuk el. Talán ezért is van, hogy projektjeink 95%-ban nagyon sikeres ügyfelekké válnak, eredményesek…. 
 


Egy igazán jó marketing tanácsadó csak akkor vállal el egy megbízást, ha biztos benne, hogy képes azt teljesíteni. Bármi is legyen az aktuális problémánk forrása, a következő öt helyzet az, amikor egy marketing tanácsadó igazán sokat segíthet nekünk:

 

Egy szakmai alapokon működő marketing tanácsadónak valódi stratégiára van szüksége

Egy jó marketing tanácsadó nem kezd hozzá a munkájához anélkül, hogy ne lenne egy stratégia alapján felépített biztos alapja – csak így kezdhet hozzá ugyanis a különböző forgalomnövelő technikák kidolgozásához. Amíg nem találjuk meg az optimális módját annak, hogy megváltoztassuk ügyfeleink rólunk alkotott képét – és ezzel a konkurencia elé kerüljünk – addig a különböző marketinggel kapcsolatos erőfeszítéseink nem lesznek eredményesek. Nem kezdünk tehát munkába marketing audit, és stratégiai tervezés nélkül. Ne kérj tőlünk ajánlatot arra, mennyiért vállaljuk el marketing kommunikációdat, nem tudom. Ezt akkor tudom megmondani, ha megrendeltél tőlünk egy marketing auditot, stratégiai tervezést, és ezek után összevetjük, mi az amit a stratégiából a Te munkatársaid el tudnak végezni, és mi az, amit ránk bízol. Mi az a marketing audit? Nézd meg itt: Marketing Professzorok marketing audit

 

Semmilyen szél nem jó annak, akinek nincs célul kiszemelt kikötője….

Minden marketing előadásomat ezzel a régi mondással kezdem. El kell döntened, melyek a marketing céljaid!

Egy tapasztalt marketing tanácsadó segít eldönteni, hogy mely módszerek hozhatják a legtöbb hasznot, és hogy mely célokra kell koncentrálnunk az alapján, hogy mit szeretnénk elérni egy, három vagy öt éven belül - nem egy hét alatt. Továbbá megpróbálja az elsődlegesként kitűzött célok számát minimálisra fogni. Nyilvánvalóan, vannak olyan eszközeink, amelyek viszonylag hamar eredményeket produkálnak. Ilyenek az online újságainkban elhelyezett cikkek, vagy a több, mint 2 millió Facebook rajongónk előtt történő megosztás. De a keresőoptimalizáláshoz, sőt, az AdWords hatékony beállításához is kell idő! Ahhoz pedig, hogy céljaidat elérjük (pl. szeretnék hétköznap esténként több forgalmat), valóban idő kell. 

 

Bizonyos területeket nem nekünk terveztek – nem vagyunk pl. honlapkészítők

Manapság egyre több vállalkozó próbál egy emberes cégként működni – ebbe beletartozik a weboldal készítése, a Facebook-fejléc (gyakran nagyon kezdetleges) grafikájának kialakítása, vagy a hírlevélrendszer beállítása a feliratkozók számára. Mindezen feladatok csak a drága időnket élik fel, amit sokkal hatékonyabb munka elvégzésére is fordíthatnánk. Ezek fontos feladatok, azonban erre inkább ajánlunk valakit, 18 éves online marketing tanácsadói múltunk alapján szerintem mindenkit ismerünk, aki ezt neked hatékonyan elvégzi. Bár a Marketing Professzorok Kft. komplex online marketing támogatást nyújt, mint egy külsős marketing osztály cégedben (legyél akár egy fős cég vagy multinacionális nagyvállalat), 14 fős létszámunkkal professzionálisan nem tudunk mindent ellátni. De mindenre van megoldásunkl….


A jó marketing tanácsadó vevőt szerez, nem Facebook rajongót...

A legtöbb cégtulajdonos, de sajnos még sok marketing tanácsadó is első sorban a weboldal forgalmával foglalkoznak, sőt, olyan is van, aki Facebook rajongók szerzésére, vagy keresőoptimalizálásra kér ajánlatot, holott a fő cél a konverziók számának növelése lenne – és itt vétik el az egyik legnagyobb hibát. Ugyan fontos, hogy weboldalunkra több látogató érkezzen, az is, hogy keresőoptimalizált legyen a weboldalunk, de ezzel önmagában nem sokra megyünk, ha azok csak nézelődni térnek be hozzánk. Ezért nem adunk ajánlatot önmagában keresőoptimalizálásra, AdWords kampányok optimalizálásra, vagy közösségi média marketingre. Mi csak egy valamivel tudunk foglalkozni, azzal, hogy Neked vevőket szerezzünk. De a többi miért is érdekelne Téged? 

 

Egyedül nem fog menni, nem vagyunk mi Superman...

A marketing tanácsadás egyik legfontosabb – és gyakran meg sem említett – része, hogy valaki figyeljen ránk. Szükségünk van valakire, akik folyamatosan dokumentálja a fejlődésünket, rávilágít a hiányosságainkra, de mindenek előtt: segít, hogy a céljainkra koncentráljunk. Egy jó marketing tanácsadó nem fél szólni, ha nem a megfelelő stratégiákat követjük és igyekszik az ideális úton tartani Téged, és céged. Ehhez azonban Te – vagy munkatársad – is kellesz!

 

Rendszerünkben ezért a minimum a havi egy konzultáció és a hó közbeni folyamatos kapcsolattartási lehetőség.  A tanácsadó segít kielemezni a különböző statisztikákat és szükség esetén változtatást javasol majd. Ehhez azonban kell egy partner a Megbízó részéről, aki néha figyel ránk, és információkkal lát el. 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben?

Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?

2017-06-16

Keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing a hatékonyabb online marketing eszköz 207-ben? 

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

Ezért éri meg a luxus márkáknak a keresőoptimalizálással és a felhasználói élménnyel foglalkozniuk!

2017-06-14

A luxus márkák gyakran az online jelenlétükben is alkalmazzák azt a jellegzetes stílust, amivel megkülönböztetik magukat a konkurenciától. Azonban ez gyakran a keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény rovására megy.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!