Keresés

Menü

Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Honlapkészítés

Milyen a jó weboldal? A tied az?

2017.06.10.

Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között!

Milyen a jó weboldal? Milyen honlapot vegyek, csináltassak magamnak? Az online marketing tanácsadó segít eligazodni a honlapkészítők ajánlatai között! 


Amikor az egyetemen az első online marketing órán megkérdezem, szerintük melyik a legfontosabb online marketing eszköz, sok válasz érkezik: A Facebook, a keresőoptimalizálás, az AdWords, a közösségi média marketing, a tartalommarketing és sorolhatnám. Nagyon kevesen mondják azonban azt, ami az igazság, hogy mindennek az alapja egy jó honlap. Legyen bármennyi rajongód is a Facebookon, nem leszel sikeres, ha egy rossz weboldalra tereled a látogatót. Nem tudsz jelentős eredményeket elérni a keresőoptimalizálás, a SEO területén sem, így a PPC hirdetések, azaz az AdWords sem lesz olyan hatékony, mint ha mindezt egy professzionális (de nem drága) honlappal teszed.

 

De milyen is a jó honlap?

Ha már rendelkezünk valamilyen weboldallal vagy a közeljövőben szeretnénk indítani egyet, akkor fontos ismerni egy jó weboldal ismérveit, ha szeretnénk sikeresen versenybe szállni a konkurenciával szemben. Egy rosszul programozott vagy designjában hiányos (egyszóval: igénytelen) oldal többet árthat az üzletnek, mint amennyit valaha segíteni tudna.

 

Lássuk, hogy milyen szempontokra elengedhetetlen odafigyelni egy weboldal kialakítása közben.

 

1. Megjelenés – milyen a jó honlap design?

Egy weboldal vizuálisan megragadó, professzionális és letisztult kell legyen. Gondoljunk úgy weboldalunkra, mint cégünk, márkánk és szolgáltatásaink online arcára. A weboldal talán a legelső (és legfontosabb) dolog lesz, amivel egy potenciális ügyfél találkozik, és mint azt tudjuk, az első benyomás rendkívül fontos.

Egy vonzó weboldal sokkal valószínűbb, hogy akcióra (vásárlás, asztalfoglalás, stb.) és folyamatosa visszatérésre készteti a látogatókat. Ma már szinte minden cég és kisebb vállalkozás is képviselteti magát az interneten egy saját weboldal formájában – a mi feladatunk, hogy ezek fölé emelkedjünk minden minőségi szempontból. 

 

Ne alkalmazz offline designert weboldalad megtevezéséhez! 

Az online tér világa a folyamatosan változó felbontástól (responzív design) mely minden eszközön (számítógép, tablet, telefon) megfelelően mutatja weboldaladat, eleve nagy kihívás a designereknek. Tudom, szereted a grafikust, aki a névjegykártyádat, étlapodat, bemutatkozó anyagodat tervezte, de ha ő nem webgrafikus, semmiképpen ne alkalmazd honlaptervezésre! Lehet, hogy ő képként szép, sőt csodás weboldal tervet készít, amibe egyből beleszeretsz, de ez a kép nem biztos, hogy alkalmazható mobilon, tud nyúlni úgy, hogy rengeteg felbontáson is szépen jelenjen meg. Ne felejtsd el, ez nem 3 féle méret, a telefonok közül szerencsére nagyon széles palettán választhatunk, nem mindenki veszi fel az egyenruhát, és vesz egy sablonos iPhonet. Az Android színes világnak köszönhetően rengeteg féle felbontáson fogják nézni weboldaladat. 

 

A design felépítés akár a keresőoptimalizálást, a SEO-t is elronthatja. Még a webgrafikusok között is kevés az, aki ért a SEO-hoz, a klasszikus grafikusok jó, ha tudják, mi az. 

 

 

Szeretnél eligazodni a honlapkészítő cégek ajánlatai között? Szeretnéd, ha a lehető leghatékonyabb lenne az online marketing stratégiád? Segítünk! Mutatom, hogyan! Kattints ide!

 

Milyen tehát a jó honlap felépítés?

  • Színhasználat: Egy igényes és elegáns színpaletta általában 2-3 főbb színből áll, amik jól illenek egymáshoz és a cég hangulatát és jellegét is megtestesítik. Nem érdemes túlzásba vinni a színek használatát, mert elvonhatja a figyelmet a főbb tartalomról, ami általában a szöveg.
  • Könnyedén olvasható szöveg: A legegyszerűbben olvasható kombináció általában a fehér alapon fekete szöveg, de más színvariációk is működhetnek, egy bizonyos kontraszt-tartományon belül. Ügyeljünk rá, hogy az oldalon használt betűkészletek jól látható karaktereket tartalmazzanak és hogy a legtöbb modern rendszer képes legyen megfelelően megjeleníteni azokat. Javasolt 10-es vagy 12-es méretű betűket használni a törzsszöveghez.
  • Beszédes grafikai elemek: A grafikák azért fontosak, mert kiegészíthetik az oldal egyébként száraz tartalmát. Segítségükkel érdekesebbé tehetjük a szöveget, azonban ezeket is érdemes csak mértékkel használni. Általában 3-4 képnél ne használjunk többet oldalanként
  • Minőségi fényképek: A megfelelő képek használatával biztosíthatjuk, hogy oldalunk minőséget sugározzon magából. A jó minőségű termékfotók elengedhetetlenek egy online áruház számára!
  • Egyszerűség: Törekedjünk az egyszerűségre az oldal designját illetően. Hagyjunk elegendő tiszta, üres részt a szöveg körül, hogy az olvasók figyelmét a lényegre fókuszálhassuk. Nem érdemes különböző látványos hatásokkal összezavarni a látogatókat.

 

2. Tartalom – a tartalommarketing alapjai

Egy látványos oldal nem sokáig tartja majd meg az olvasók figyelmét, ha tartalmilag semmi értékeset nem kínál. A látogatók gyakran egy fontos döntés előtt állnak az oldal böngészése közben, ezért érdemes releváns és informatív tartalmakat megjeleníteni azon. Az oldal tartalmának megfelelő használatával megerősíthetjük a leendő ügyfelekben a cégünk iránt érzett bizalmat is.

 

Tippek a minőségi tartalomhoz

  • Terjedelem és rendezettség: A törzsszöveget (főleg hosszabb tartalmak esetén) mindig válasszuk rövidebb bekezdésekre, amelyeket a tartalmukra utaló beszédes, rövid alcímekkel lássunk el. Az ömlesztett szövegfalak untatni kezdik az olvasókat, akiknek a megnyerésére gyakran csupán 10 másodperc időnk van.
  • Rendszeresen frissített tartalmak: Senki sem szereti időről időre ugyan azt olvasni. A túltárgyalt és statikus tartalmak nem késztetik majd visszatérésre az olvasókat.
  • Alkalmazz profit: Ha nem erősséged az írás, akkor kérd egy profi segítségét, aki megírja, vagy legalább ellenőrzi a tartalmakat publikálás előtt.
  • Helyesírás: Weboldalunk tartalma könnyedén felkapottá válhat, ezért fontos a megfelelő nyelvhasználat és helyesírás. Sosem tudhatjuk, hogy ki fog majd idézni tőlünk és nem vetne ránk, mint cégre jó fényt, ha például hibás adatokat közölnénk oldalunkon, és így hibás forrássá válnánk. A Google jelmondata - A kész jobb, mint a tökéletes! – persze manapság sikeres irányvonalnak tűnik, ezért egy pár elütés még a legjobb oldalakon is van (a legnagyobb online portálok, Index, Origó) cikkei is hemzsegnek a hibáktól, de legalább a Word helyesírás ellenőrzőjén futass át minden tartalmat!

 

Multimédiás elemek

A stílusosan használt látványelemek javíthatnak a felhasználói élményen, de érdemes észben tartani a következőket:

 

Használjuk a multimédiát az ügyfelek informálására és szórakoztatására. Egy animált banner, informatív videó vagy valamilyen interaktív tartalom növelheti a tartalom értékét, és a felhasználók valamivel tovább maradnak majd az oldalunkon. De mindez csak akkor működik, ha nem kényszerítjük a felhasználókat, hogy végigüljenek valamit, amire nincs idejük vagy nem érdekli őket. 

 

Ne hanyagoljuk el a HTML-t a külső megjelenés érdekében: a keresőmotorok nem képesek megérteni a JavaScriptet vagy a Flash tartalmakat.

3. Funkcionalitás 

A weboldal minden részének gyorsan és megfelelően kell működnie. A hibás vagy igénytelenül felépített szerkezetű oldal könnyedén kiábrándíthatja a látogatókat – ne feledjük, az oldalunk az első benyomás cégünkről! Figyeljünk oda rá, hogy a hivatkozások, kérdőívek, asztalfoglalás és minden más interaktív funkció is tökéletesen működjön.

 

Ne tegyük bonyolulttá feleslegesen a regisztrációt, nem kell 18 karakter és bonyolult szám-betű kombináció egy webáruház vásárlás regisztrációjához… 

 

4. Használhatóság

A használhatóságról túl sokan feledkeznek meg manapság. Ne feledjük, hogy a Google nagyra értékeli az egyszerűen navigálható weboldalakat, és a felhasználói élmény is lényegesen magasabb lehet egy kényelmes, átlátható weblapon. A használhatóság főbb szempontjai a következők:

  • Egyszerűség: A minőségi tartalom, rendezettség és elegáns design a figyelemfelkeltés legfontosabb eszközei közé tartoznak. Oldalunk legyen mindig egyszerű és rendezett.
  • Sebesség: Egy weboldalnak csupán néhány másodperc áll a rendelkezésére, hogy megragadja a felhasználók figyelmét. Ha azoknak arra kell várniuk, hogy az oldal elemei megjelenjenek, akkor rövidesen máshol keresik majd azt, amiért hozzánk jöttek. Ez a keresőoptimalizált honlap alapeleme is. 
  • Minimális görgetés: Ez különösen a kezdőlapon fontos. A kezdőlap, vagy főoldal a tartalma legtetején tartalmazza a legfontosabb hivatkozásokat, hogy a felhasználó rögtön láthassa azokat. Ez szintén jó pont a keresőmotoroknál is! Felejtsük el a vég nélkül lefele gördítehtő weboldalakat! 
  • Egységesített kialakítás: Figyeljünk rá, hogy weboldalunk különböző aloldalai hasonlóan viselkedjenek és hasonlóan is nézzenek ki. A design és elrendezés maradjon változatlan minden oldalon, és csak különleges esetekben hozzunk létre egyedi oldalakat.
  • Logikus navigáció: A menüelemeket mindig az oldal tetejére, általában az oldalhajtás fölé helyezzük el. Egy oldal ne tartalmazzon 10-nél több menüelemet – fontos, hogy a látogatók mindent könnyedén és gyorsan megtaláljanak.
  • Tartalmas link szöveg: A hosszabb hivatkozás szövegek megkönnyítik a látogatók számára az oldal navigálását. Az ilyen hosszabb link szövegeket a keresőmotorok is díjazzák. A visszafelé mutató hivatkozások segíthetnek a felhasználóknak, hogy ne vesszenek el az oldal böngészése közben.
  • Platform- és böngészőkompatibilitás: A különböző böngészőszoftverek más és más módon jeleníthetnek meg bizonyos tartalmakat. Javasolt az oldalt a legfrissebb Internet Explorer, Safari és Firefox böngészőkön is tesztelni.
  • Felbontás: A böngészéshez használt képernyők felbontása egyre csak növekszik. Érdemes legalább 1024x768-as felbontásra optimalizálni a weboldalakat, de fontos, hogy nagyobb képernyőkön és magasabb felbontásokon is jól nézzen ki és megfelelően működjön. A responziv technológia elengedhetetlen már gyakorlatilag 2015-óta! 

5. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás egy olyan méretes témakör, hogy lehetetlen lenne itt átfogó útmutatót írni róla. Szerencsére az oldal több forrást is tartalmaz amelyek segítségével közelebbről is megismerkedhetünk a SEO világával.

  • Amire csak lehet, igyekezzünk HTML-t használni. A keresőmotorok nem tudják olvasni a JavaScripttel vagy Flashel vagy egyszerű képfájlokkal megjelenített tartalmakat.
  • A legfontosabb kulcsszavakat gyakran de tartalomhűen használjuk.
  • Igyekezzünk kevesebb táblázatot használni – az oldal kialakításához és stílusaihoz alkalmazzunk CSS-t. A HTML-kód maradjon rendezett és átlátható (programozói szempontból is).
  • A hivatkozások horgonyszövegében használjunk fontos kulcsszavakat.
     

Ha a keresőoptimalizálásról szeretnél többet olvasni, ajánlom neked ezeket a cikkeinket is:

50 egymondatos keresőoptimalizálás tipp weboldal tulajdonosoknak

Online marketing szakszótár – Mi az a keresőoptimalizálás?

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Honlapkészítés
Mi az a szemantikus web?

Mi az a szemantikus web?

2017-06-08

Mi az a szemantikus web? Hogyan kell értelmezni? A szemantikus web meghatározása, magyarázata az online marketing tanácsadó értelmezésében. 

Igényes weboldal

Így lehet igényes weboldalad teljes munkaidős designer alkalmazása nélkül

2017-04-03

Egy igényes tartalommal nem rendelkező internetes oldal nem fogja felkelteni a látogatók érdeklődését. De mi a teendő, ha nem szeretnénk teljes munkaidőben designert alkalmazni? Ha ezt olvasod, akkor bizonyára...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!