Keresés

Menü

Meddig jó egy marketing tanácsadó cég?


Az öreg ács utolsó munkája. Tanmese.

2015.03.02.

Meddig jó egy marketing tanácsadó cég?
Talán már te is alkalmaztál marketing tanácsadó céget, de a kezdeti lelesedése, aktív hozzáállása hamar alábbhagyott, és már nem volt olyan jó, mint az elején. Sokan vannak, akik nem szívvel lélekkel állnak minden munkához, álljon számukra itt ez a mese!
 

Nálunk a Marketing Professzoroknál egy új ügyfélről negyed éven belül kiderül, sok éves együttműködés lesz-e belőle, vagy nem is érdemes vele foglalkozni, és hagyjuk inkább az egészet. Igen, az esetek 99%-ban mi mondjuk azt, hogy ezt inkább nem folytatjuk, mert nincs értelme (a maradék 1%-nak egyszerűen nem tetszik a szókimondó modorom, de hát ez van :D). Igen, gyakran rúgunk ki ügyfeleket, nem csak a saját, az ő érdekükben is. Az az ügyfél, akinek a vállalkozásán nem tudunk 100 százalékos lelkesedéssel dolgozni, sosem lesz igazán sikeres. Ezt pedig nem engedhetjük meg magunknak. De ő sem magának. Azt kívánom magamtól és kollégáimtól is, hogy egy ügyfelet tíz év után is olyan lelkesedéssel, proaktívsággal kell tudni kezelni, mint ha ma kezdenénk bele a munkába, és tele lenne izgalommal, újdonsággal. Mindig meg kell találni a kihívást, és meg is találjuk akár évek után is a mindennapi unkában. Máskülönben nincs értelme. De jöjjön a mese, melyet idevalónak érzetem. Minden munka, bárkinek is csináljuk, csak akkor jó, ha úgy végezzük, mintha a sajátunk lenne az adott cég is. Erről szól hát a történet: 
 

Az örge ács tanmeséje

 
"Az idős ácsmester egy szép napon úgy döntött, ideje nyugdíjba vonulni. Főnökének elmondta, hogy bár hiányozni fog a kereset, amit a munkájáért kapott, mégis otthagyja a házépítést, mert többre értékeli a szabadidőt, amit az évtizedek során szép nagyra nőtt családjával tölthet.
 
- Valahogy majd csak elleszek; nyugtatta magát.
 
A főnök nagyon sajnálta, hogy elveszíti legjobb ácsmesterét, s arra kérte őt, hogy utoljára segítsen felépíteni neki még egy házat.
 
Az ácsmester ráállt, de nem telt el sok idő, és máris látni lehetett, hogy az utolsó házába a szívét már nem tette bele. Az elvégzett munka hanyag volt, a felhasznált anyagok minősége silány. Szomorú befejezése volt ez egy egyébként kiváló és elkötelezett ácsmester szakmai életének.
 
A ház átadására megjelent a főnök is, aki magával hozta a ház kulcsait, s azokat átadta az ácsmesternek.
 
- Ez a Te házad - mondta. - Ezt én adom ajándékba.
 
Az ácsmester meg volt döbbenve. Milyen kár... sóvárogott...
 
Ha tudtam volna, teljesen másképp dolgoztam volna rajta...
 
Így van ez mindnyájunkkal. Építgetjük életünket nap-nap után, de sokszor nem éppen a lehető legjobbat adjuk magunkból. És akkor jön a döbbenünk, hogy nekünk kell majd laknunk abban a házban, amit magunknak építettünk. 
 
Te is építőmester vagy!! Te is nap, mint nap kalapácsot fogsz kezedbe, hogy szöget verj be a falba, léceket illesztesz egymáshoz, falakat húzz fel. "az élet egy csináld magad vállalkozás"
 
Hisszük tehát azt, ahogy  ma állsz a dolgokhoz, ahogy ma gondolkozol, döntesz, cselekszel, az szabja majd meg, hogy holnap hogyan fogsz élni. Mi mindig a saját házunkon dolgozunk. 
 
 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék:
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok