7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavak szerepéről a SEO-ban

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavakról

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az utóbbi időben egyre gyakrabban hallhattunk az úgynevezett LSI kulcsszavakról – de mik is ezek valójában? Mi a szerepük a keresőoptimalizálásban?

7 dolog, amit érdemes tudni az LSI kulcsszavak szerepéről a SEO-ban

Leegyszerűsítve, azokról a kulcsszavakról van szó, amelyek alapján a Google és más keresőmotorok eldöntik, hogy egy adott weboldal tartalma releváns-e egy adott kereséshez. Persze ez csak az egyszerű verzió, és ha szeretnél lépést tartani a keresőmotorok algoritmusaival, akkor sokkal közelebbről meg kell ismerkedned az LSI kulcsszavakkal!

 

1. Mint jelent az, hogy LSI kulcsszó?

Az LSI az angol „Latent Semantic Indexing” kifejezés rövidítése, ami látens, azaz „rejtett szemantikai indexelést” jelent. Az LSI kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amelyek jelentésükben közel állnak egy weboldal elsődleges kulcsszavához.

 

Nem szabad azonban összetéveszteni őket a rokonértelmű szavakkal – az LSI kulcsszavak nem pontosan ugyan azt jelentik, mint az elsődleges kulcsszó, csupán ugyan abban a kontextusban szokás használni őket.

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van… Annak sincs értelme, hogy olyan megírj egy ajánlatkérést, amire nem válaszolunk.  Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 
 

 

Ha például írsz egy bejegyzést egy filmről, ami történetesen egy azonos című regényből készült, akkor hogy dönti el a Google, hogy ez az oldal a filmről vagy a regényről szól? Megvizsgálja az oldalon található LSI kulcsszavakat: ha felbukkannak a „film”, „szereplők”, „rendező”, „forgatás”, „mozi” és hasonló filmmel kapcsolatos szavak, akkor bizonyára az oldal a mozifilmről szól. Azonban ha a „papírkötésű”, „író”, „oldalszám” és egyéb szavak szerepelnek a fő kulcsszó közelében, akkor nagy valószínűséggel a regényről van szó.

 

2. Miért fontosak az LSI kulcsszavak a Google számára?

Kezdetben a Google kizárólag a kulcsszavak gyakorisága alapján próbálta behatárolni egy weboldal relevanciáját egy adott keresésre. Ezt azonban a marketingeseknek hamar sikerült kihasználniuk (úgynevezett kulcsszóhalmozással), ezért a Google-nak lépnie kellett.

 

Ekkor léptek a rivaldafénybe az LSI kulcsszavak, pontosabban a velük foglalkozó algoritmus. Ahogy az LSI-módszer elterjedt, úgy buktak el a halmozást alkalmazó oldalak, amiket a Google nem éppen enyhe büntetéssel „jutalmazott”.

 

A módszer teljesen logikus – az LSI kulcsszavak arra utalnak, hogy a weboldal valóban egy adott témával foglalkozik, hiszen ha ezek jelen vannak, akkor az elsődleges kulcsszónak is biztosan fontos szerepe van az oldalon. Az LSI-k hiányában azonban az elsődleges kulcsszó nagy valószínűséggel csak halmozás céljából szerepel.

 

Az LSI kulcsszavak tehát segítenek megkülönböztetni egymástól az igényes, hasznos tartalmú, illetve a halmozott, „fekete kalapos” weboldalakat. Ez azonban még mindig nem minden.

Az LSI kulcsszavak, mint ahogy azt már korábban is említettük, segítenek a Google-nak felismerni, hogy miről is szól az adott oldal. A keresőmotor így sokkal relevánsabb találatokat listázhat a kereső felhasználók számára.

 

3. Amikor kolibri leszállt

A Google 2013 augusztusában engedte szabadon digitális kolibrijét, azaz a Hummingbird (kolibri) szemantikai algoritmust. Ez az algoritmus főleg a rokonértelmű szavakra és kifejezésekre lett kiélezve, és célja a weboldalak szövegkörnyezetének azonosítása.

 

A Hummingbird komoly hangsúlyt fektet a kereső felhasználók szándékának vizsgálatára is. A kolibri nagy újítása volt, hogy míg a korábbi algoritmusok a keresésekben használt szavakat külön vizsgálták, addig a Hummingbird minden szót a keresés kontextusában vizsgálja meg.

 

Leegyszerűsítve: a Hummingbird a dolgok jelentését próbálja értelmezni, hogy a Google még pontosabb találatokat kínálhasson a felhasználók számára.

 

4. De mi közük van az LSI kulcsszavaknak a rangsoroláshoz?

Most érkeztünk el ahhoz a részhez, ahol a SEO-val foglalkozók is felkapják a fejüket. Íme három fontos szempont, amelyek közvetlenül összekapcsolják az LSI kulcsszavakat a keresőoptimalizálással:

 

Mint azt már említettük, a Google nem a kulcsszavak sűrűségére kíváncsi, hanem az egész szöveg tartalmára. Az LSI kulcsszavak segítenek a Google-nak az oldal tartalmának értelmezésében, támogatva ezzel elsődleges kulcsszavad erősségét.

 

Habár a kulcsszóhalmozás valóban büntetést von maga után, egy bizonyos sűrűségre minden esetben szükség van az oldalon. Azonban miután eléred azt a pontot, amikortól már halmozásnak számítana a kulcsszó újbóli megismétlése, az LSI kulcsszavak segítségével további kifejezéseket adhatsz a tartalomhoz, amik segítenek a rangsorolásban (ahelyett, hogy lehúznák azt).

 

Az adott weboldal nem csak az elsődleges kulcsszóra, hanem az LSI kulcsszavakra való kereséseknél is megjelenhet.

 

5. Honnan szerezz LSI kulcsszavakat?

LSI kulcsszavakat nem nehéz kitalálni, hiszen egy jól megírt szövegben számos olyan szó szerepel, ami jelentésében szorosan kapcsolódik az elsődleges kulcsszóhoz. Egy kis segítséget nyújthat azonban a Google, amiben egész egyszerűen csak rá kell keresned elsődleges kulcsszavadra, és a kereső vastagon szedett betűkkel kiemeli az összes kapcsolódó LSI kulcsszót a találatok szövegében.

 

6. LSI kulcsszavak – hol és hogyan használd?

Az LSI kulcsszavakra nem vonatkozik semmilyen aranyszabály, és ha természetesen és értelmesen szétszórod a tartalom szövegében, akkor lényegében ki is pipálhatod őket. Bizonyos esetekben az LSI kulcsszavak valóban szinonimái lesznek az elsődleges kulcsszónak, ebben az esetben egyszerűen csak helyettesítsd azt, hogy elkerüld a halmozást.

 

Az LSI kulcsszavakat azokban a mezőkben érdemes használni, amelyekben az elsődleges kulcsszót is elhelyeznéd ezek a következők:

  • Az oldal főcíme
  • Az oldal URL címe
  • H1 és H2 címsorok
  • Meta mezők
  • A szöveg első és utolsó bekezdése
  • A képek alt címkéi
  • A hivatkozások horgonyszövegei

 

7. Mire érdemes odafigyelni az LSI kulcsszavak használatakor

Akárcsak az elsődleges kulcsszó esetén, az LSI kulcsszavaknál is érdemes tartózkodni a halmozásról és a túlzott optimalizálástól. Egyrészt a Google sem nézi ezt jó szemmel, másrészt előfordulhat, hogy az LSI kulcsszavak között „eltűnik” majd az elsődleges megcélzott szó vagy kifejezés.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!