Keresés

Menü

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

2017.05.29.

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Akik már régóta használják a LinkedInt, azoknak biztosan feltűnt, hogy 2016 vége óta az oldal számos változáson ment keresztül. Ezek az átalakítások 2017-ben is folytatódnak, és nehéz lehet követni a legfontosabb újításokat.


Az átrendezés elsődleges célja, hogy a LinkedIn felhasználói egységes felületet használhassanak asztali számítógépeken, laptopokon, okostelefonokon és tableteken is.

 

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a lényeges változtatásokat, amelyekről minden felhasználónak érdemes tudnia.

 

1. Profil mentése PDF-fájlba

Ezt a funkciót először eltűntették, majd – sok felhasználó megkönnyebbülésére – vissza is helyezték a rendszerbe, azonban egy szegényesebb formában. A probléma az, hogy nem a teljes profilunkat menthetjük le vele. Ahhoz, hogy minden adatunkat elmenthessük, valamilyen külön böngésző-bővítményre lesz szükségünk.

 

Mások profiljait is menthetjük, ha felkeressük az adott felhasználó adatlapját. Ezen felül egyéb funkciók (jelenthetjük és tilthatjuk a felszanálót, esetleg ajánlhatjuk őt, stb.) is megjelennek, ha a profilon található három apró pontra kattintunk.

 

Megoldás: összes adatunkból készíttethetünk egy archívumot, azonban ez az archiválás nem azonnal történik. Két opció közül választhatunk, érdemes mindkettőből archívumot készíttetni. A következő címen érhető el ez a funkció: https://www.linkedin.com/psettings/member-data

 

2. A LinkedIn Connections (kapcsolatok) exportálása

Ezt a funkciót kissé elrejtették az oldal felületében, azonban továbbra is elérhető a My Network > Connections menüpontban. Itt a fogaskerék-ikonra kattintva jelenik meg egy menü, amelyben az ’Export LinkedIn Connections’ részre kell kattintani, és megadni a kívánt fájlformátumot, mielőtt a számítógépre menthetnénk azt.

 

Megoldás: érdemes archívumot kérni profilunkról, mint azt az előző pontban megemlítettük.

 

3. Megszűntetett funkciók: kapcsolatok taggelése (címkézés) és kezelése

Habár még mindig láthatjuk a korábban létrehozott kapcsolati kategóriákat, már nem hozhatunk létre több kategóriát. A Connections Profile menüben már nem készíthetünk jegyzeteket arról, hogy kit honnan ismerünk – kénytelenek vagyunk a korábbi események alapján kitalálni, hogy ki kicsoda, esetleg emlékeztetőt állíthatunk be, hogy a jövőben ne felejtsük el felvenni velük a kapcsolatot.

 

Amennyiben mindenképpen szeretnénk továbbra is kezelni kapcsolatainkat, szükségünk lesz egy saját kapcsolatkezelő szoftverre, amely egyáltalán nem célszerű megoldás, hiszen így az egész adatbázisunk két verziójára is figyelnünk kell.

 

Továbbá a LinkedIn és az email címünk összekapcsolása is megszűnt. Ez bár többek számára kellemetlen lehet, így csökken annak a lehetősége, hogy privát információk is felkerüljenek a LinkedIn-adatbázisunkba.

 

Megoldás: érdemes saját kapcsolatkezelő rendszert (CRM – Customer Relationship Management) alkalmazni a legfontosabb kapcsolatok kezelésére.

 

4. Az összes profilban található információ megjelenítése

Ha szeretnénk valaki teljes profilját megjeleníteni és minden információt látni, akkor addig kell kattintgatnunk a ’See more’ (Mutass többet) feliratra, amíg a teljes profil láthatóvá nem válik. Ez nagyban megnöveli a profil átolvasásához szükséges időt. Ez első sorban azok számára lehet zavaró, akik számos profilt szeretnének átvizsgálni és összehasonlítani (például álláshirdető, munkaadók új munkaerő felkutatása közben).

 

Ez kifejezetten problémás lehet a profil tulajdonosának szempontjából, hiszen előfordulhat, hogy a munkaerőt keresők még azelőtt felhagynak az adatlap olvasásával, mielőtt a lényeges részhez érnének. Sok internetes felhasználó pedig egész egyszerűen nem szeret kattintgatni.

 

Kiválaszthatjuk jelenlegi elsődleges Role-unkat (Szerep) azonban a korábbi és egyéb jelenlegi Role-ok továbbra is csak kattintgatás után jelennek meg.

 

Megoldás: sajnos ezt a funkciót nem lehet kikerülni. Egyedül a saját profilunkat tekinthetjük meg teljes egészében, ha a jobb oldali menüből a ’View Your Profile’ pontot választjuk, majd az ’Edit Your Public Profile’-ra kattintunk. Ezzel a saját profilunk szerkesztőoldala nyílik meg, ahol az összes információt láthatjuk.

 

5. Memberships (Tagságok) és Organizations (Szervezetek)

Ez a funkciót szintén eltávolították, azonban később újra elérhetővé vált. Érdemes a professzionális tagságokat ’Certificationként’ (Bizonyítvány) feltűntetni és a ’Membership Numbert’ (Tagsági szám) ’License Numbernek’ (Licensz szám) használni.

 

6. Visszatértek az URL-ek a LinkedIn tevékenységekhez (bejegyzések, megosztások, stb.)

Sokan hallottunk már a ’Munkáltató marketingről’, és az emberek és a cégek, akik le akarták követni korábbi tevékenységeiket, ezt egy URL segítségével meg is tehették a LinkedIn-en, így akár egy táblázatban is nyomon követhették azokat. Az oldal első nagyobb változtatása után ez a funkció eltűnt, de szerencsére azóta ismét elérhető – a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra kattintva és a ’Copy link to post’ pontot választva.

 

7. Tisztán látható kapcsolat és követő-számok

A régi verzióban nem volt egyértelmű, hogy hány kapcsolattal rendelkezünk, azonban most már elég csak a My Network-re kattintani, hogy pontosan láthassuk ezt az értéke a bal felső sarokban – ráadásul akár vezetéknév, keresztnév, vagy időrendi sorrendben is rendezhetjük őket.

 

Mások követőinek számát is egyszerűen kideríthetjük, elég csak egy általuk kiposztolt cikket megvizsgálni. Elég csak rákattintani a profiljukra és megvizsgálni, hogy mennyit mutat a ’Followers’ számláló legutóbbi bejegyzésük felett.

 

8. Részletes keresés – már nem a képernyő felső részén jelenik meg

A részletes keresés az egyik legfontosabb funkció a LinkedInen (akár a saját Kapcsolatok között, akár az egész oldalra kiterjedően). Hogy használhassuk az új keresést, a nagyító-ikonra kell kattintanunk.

 

9. A LinkedIn bejegyzések (Post) ezentúl cikkek (Article) néven futnak

Amikor a LinkedIn először hívta fel a figyelmet a különböző bejegyzések (már cikkek) megosztására, akkor automatikusan értesítette az összes kapcsolatot a megosztott cikkről. Ezt a funkciót eltávolították. Továbbá nem vihetjük fel a cikkeket az archive.org-ra sem a LinkedIn robots.txt fájlnak köszönhetően.

 

Azonban továbbra is van értelme cikkeket megosztani a LinkedInen, hiszen ezek megjelennek a hírfolyamban, és így nagyobb népszerűségre tehetnek szert. A Google számára sajnos több időbe telik, hogy a LinkedIn cikkek megjelenjek a keresési találatok között (korábban ez azonnal megtörtént).

 

A cikkek tartalmának kezelése is megváltozott. Egy új felületet kaptunk, és a formázás néha extra sorokat ad hozzá a cikkhez, vagy a kép a cikk legtetején jelenik meg (ezt a problémát többnyire már javították).

 

10. Az új kapcsolatok eltűntek a hírfolyamból – de már újra láthatók

Az új kapcsolatokról szóló értesítések átmenetileg eltűntek a hírfolyamból.

 

Egy másik fontos funkció is elérhetővé vált – most már a legutóbbi bejegyzések szerint is rendezhetjük a hírfolyamot. Ebben a nézetben ismét megjelennek az új kapcsolatokról szóló értesítések. Azonban az oldal rövid időn belül automatikusan visszaállítja a rendezést a ’Top’, azaz a legfontosabb bejegyzésekre. Erre érdemes odafigyelni!

 

11. A nevek elé helyezett @ jel nem mindig a megfelelő neveket ajánlja fel

Ez sokak számára rendkívül zavaró lehet. Fontos ellenőrizni, hogy a megfelelő embereket jelöljük meg például a válaszainkban.

 

12. Egyéb új funkciók

  • Már megváltoztathatjuk az értesítései beállításainkat (https://www.linkedin.com/notifications/settings/)
  • Stilizáltabb elrendezés, aminek a központja a hírfolyam
  • A Facebookéhoz hasonló chatfunkció
  • A Tapasztalatok-részben a tapasztalatainkat úgy rendezhetjük, hogy a szerintünk legfontosabbak elsőként jelenjenek meg
     

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

2017-06-18

Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált. 

Pinterest marketing 2017-ben

Pinterest marketing 2017-ben

2017-06-05

Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!