Hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat a hatékony keresőoptimalizálás érdekében?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat a hatékony keresőoptimalizálás érdekében?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A keresőoptimalizálás nem az on-site SEO-val kezdődik. Ha valóban hatékony eredményeket akarsz elérni, jóval előbb kell elkezdeni a keresőoptimalizálást: ez a pont a kulcsszó választás és azok helyes alkalmazása! Segítünk, hogyan csináld! 

Hogyan válasszuk ki a megfelelő kulcsszavakat a hatékony keresőoptimalizálás érdekében?
Sok városi legendát hallok a keresőoptimalizálás mai helyzetéről. Az egyik új ügyfelemnél a cégvezető azzal fogadott, hogy azt hallotta, az of-site SEO ma már semmit nem ér. Majd behívta a honlapkészítő cég képviselőjét, aki pedig azzal kezdte, hogy szerinte ma már az on-site SEO elvesztette jelentőségét… Ezt már nem bírtam megállni nevetés nélkül. Egy órán belül két ilyen csacsiságot hallani, ráadásul a kettő összegéből az ered, hogy ma már nem is létezik a keresőoptimalizálás. Akkor mégis hogyan lehet, hogy ez azért sokaknak nagyon jól megy?  Nos elmondom. 
 

Marketing tanácsadó a Google-ben – a kulcsszó választás alapjai

Magamat marketing tanácsadónak vallom, esetleg online marketing tanácsadónak. Fontosnak tartom, hogy erre a kifejezésre jó helyezést érjek el a Google találati listáján, hiszen ezzel foglalkozom (rákerestél? :)) A találati eredmények mutatják azt, mennyire gondolja azt a Google, hogy az adott weboldal releváns a keresett kifejezésre. Azon kívül, hogy igyekszem a legjobb marketing tanácsadóként működni, nyilván meg kell felelnem rengeteg technikai követelménynek is ahhoz, hogy a lista élén álljak. A technikai követelmények pedig az on-site és off-site SEO elemekből állnak össze. De a keresőoptimalizálást nem itt kell kezdeni. Sokkal előbb. Az on-site keresőoptimalizálás sokak szerint abból áll, hogy a meta description, meta title és meta keywords mezőket kitöltjük a forráskódban. Nos, az ilyen típusú SEO már valóban halott, és semmi értelme. Ahhoz, hogy a Google találati listáján első legyél, egy átgondolt marketing stratégia szükséges, mely a megfelelően kiválasztott és megtervezett honlapmotorral és a gondosan kidolgozott keresőszó mátrixxal, azaz a kulcsszavak kiválasztásával kezdődik. 
 

Azt hallottam a kulcsszavak már nem érdekesek a keresőoptimalizálás során! Igaz ez? 

Igen, a meta keywords, azaz a kódba írható kulcsszavak ma már nem bírnak olyan jelentőséggel, mint a 2000-es évek elején. De én nem is a META KEYWORDS-ről beszélek! A meta keywords csak egy mező a forráskódban, amiről most szó lesz, az azon kulcsszavak kiválasztása, melyekre a weboldalad optimalizálni fogod, azaz azon kifejezések összeírása, amelyekre szeretnél a Google találati listáján az első lenni weboldaladdal. Ez egy stratégiai döntés, mely megalapozza weboldalad keresőoptimalizáltságát és online marketing stratégiád sikerességét is! 
 

 

Többet szeretnél tudni az online marketingről? Szeretnéd tudni, hogyan lehet az Internetből igazán hatékonyan "pénzt csinálni"? Gyere el tanfolyamainkra, 16 év tapasztalatával mi biztosan neked is tudunk segíteni! Kattints ide most! 
 

 

 

De miért nem érdekes már a meta keywords?

A válasz nem túl bonyolult: a kulcsszavakkal való visszaélés az oka, amelyet kulcsszó spam-nek is nevezünk. Ez azt jelenti, hogy rengeteg weboldal tulajdonos próbálta úgy kicselezni a keresőmotorokat, hogy a meta tagek-be őrült módjára belezsúfolt sok-sok kulcsszót, néha egy kulcsszót akár többször is azt remélve, hogy majd a keresőmotor ezt úgy érzékeli, mint releváns adat, és előrébb kerül az oldal keresési listákon.
Ezen kívül olyan szavak is kerültek ide, amelyeknek gyakorlatilag közük sem volt az oldalon található tartalomhoz. Így hamar elvesztette relevanciáját a kulcsszavak meta tag-ekbe történő beírása, és a keresőmotorok ezért megszüntették ennek értékelését. Legalábbis ezt állítják. Én el tudom képzelni a Google-ről, hogy figyeli a meta keywords tartalmát, azonban egy olyan szofisztikált algoritmus alapján dolgozik, mely kiszűri a spam jellegű kitöltéseket. Mondjuk, ha a weboldalad adott aloldal (pl ez a cikk) nem releváns a meta keywordsbe beírt kulcsszavakra, nem veszi őket figyelembe, azonban ha talál összefüggést, segíti az oldalad keresőoptimalizáltságát…. Mi a Marketing Professzoroknál éppen ezért ma is gondosan kitöltjük a meta keywords mezőt!
 

Kulcsszavak használata ma 

Szóval sok helyről hallhatod manapság: „ne törődj a kulcsszó meta tagekkel!” – ami igaz is, de a legtöbb ember ebből azt hallja ki: „ne törődj a kulcsszavakkal!” – pedig a kettő nem ugyan az. Ez egy kommunikációs hiba, egy félreértés, amelyet a kulcsszó stratégia kialakítása előtt mindenképpen fontos tisztázni.
A kulcsszavak nem csupán a SEO szempontjából fontosak. Az, hogy meghatározd vállalatod, vagy weboldalad fő témaköreit, központi szavait, az az ügyfeleid, olvasóid számára is nagyon fontos. Olcsó vagy, vagy a legjobb?
Ötleteket nyújtasz, vagy segítséget? Marketing tanácsadó vagy, aki komplex megoldásokat nyújt, vagy csak egy keresőmarketing szakember, aki AdWords kampányokat futtat?  Ha nem tudod meghatározni weboldalad pontos tartalmát pár szóban, hogy várhatod el a keresőtől, hogy ő meg tudja ezt tenni?
 

A kulcsszavak meghatározása  kiemelten fontos marketing stratégiád szempontjából

A keresőmotorok és az emberek ugyan azt keresik egy weboldalon, ugyanazok az elvárások: tematikus, értékes, releváns, hasznos, minőségi tartalmat – és ha a tartalmadat egy központi kifejezés köré fókuszálva hozod létre, az segít ezt elérni.
Ha nincs meg ez a fókusz könnyen előfordulhat, hogy gondolataid elkalandoznak, más irányt vesznek és mellékvágányokkal eltereled a témát a valódi céltól, így már nem is lesz olyan informatív a tartalmad.
 
Tehát mik a teendők?
  • A weboldal felépítése előtt végezz kutatást, és készíts egy listát a kulcsszavakról és fontosabb kifejezésekről, amelyekre a weboldalad egészként fog fókuszálni. Ezt hívjuk mi a Marketing Professzoroknál keresőszó mátrixnak. A keresőszó mátrix sok egyéb paramétert is tartalmaz, munkatársaink ezen táblázatok alapján végzik a weboldalak keresőoptimalizálsát. 
  • Amikor új tartalmat hozol létre a weboldaladon – például cikket írsz – definiáld a cikk legfontosabb kulcsszavait és kifejezéseit. Ezt végig tartsd az eszedben, amikor a cikket írod! 
  • Az oldalad egészét, és a tartalmakat is úgy építsd fel, hogy azok egy bizonyos kulcsszó köré épüljenek – és persze a kulcsszó szinonimái, változatai köré.
  • Ha nincs időd kutatást végezni és nem akarsz szakértőt sem fogadni, legalább annyit tegyél meg, hogy listát írsz a weboldalad tartalmából, és brainstorming-olj: mik lehetnek a központi szavak? Melyek azok a szavak vagy kifejezések, amely minden tartalommal kapcsolatba hozható? És ha lesz egy kis időd mindenképpen végezz rendes kutatást, hogy adatok alapján választhasd meg a kulcsszavaid. 

 

Hogyan végezd el a kulcsszó kutatást?

Ahogy azt már korábban említettem, a kulcsszavak megfelelő meghatározásához hosszú távon mindenképpen szükséges kulcsszó kutatást végezned. Ehhez adunk most néhány ötletet, tippet, amellyel egyszerűen definiálni tudod majd azokat a szavakat, amelyre valóban érdemes optimalizálnod oldalad.

 

#1. lépés – Írj listát a fő témaköreidről!

Gondold végig, melyek azok a témakörök, amellyel weboldalad foglalkozik. Jó esetben ez maximum 5-10 egymáshoz kapcsolódó témakörben ér véget. Ha ezt meghatároztad, már van egy alapfogalmad arról, hogy milyen kategóriákban kell keresgélned, és ez segít majd a specifikus szavak megtalálásában. 
 

#2. lépés – a fő témaköreidet töltsd fel kulcsszavakkal

Most, hogy már megvannak a fő témaköreid, ideje egyesével is megvizsgálni őket, és meghatározni, hogy mely szavak írják le azt leginkább. Ezek azok a szavak, amik szerinted a leghatékonyabb eredményeket tudják hozni a keresőkben, mert a célközönséged ezeket a szavakat írja be leggyakrabban. 
Gondold végig az olvasó szemszögéből, hogy hogyan keresnél rá a saját témaköreidre. Ne csak kulcsszavakban gondolkozz, hiszen nagyon sok ember teljes mondatokat, kérdéseket ír be a keresődobozba (long tail SEO), így erre is érdemes odafigyelned. Ezt minden fő témakörödre vezesd le, és írd fel az eredményeket.
Egy vállalat esetében ezt nagyon könnyű elkezdeni: mivel foglalkozik a vállalatod? Ha fa bútorlapokat árulsz, a fa és a bútorlap szó külön nagyon szegényes eredményeket fog hozni, hiszen rengeteg témakörben szerepelnek külön, és ezzel nem tudod felvenni a versenyt. Specifikusabb kifejezésekkel többre mész!
 

#3. lépés – Nézd át a listád úgynevezett short-tail, és long-tail kulcsszavakat keresve

A short-tail kulcsszavak egy (maximum két) szóból állnak, míg a long-tail kulcsszavak már több szóból álló kifejezéseket tartalmaznak.  
Nézd át a leírtakat, és keress bennük ilyen jellegzetes szavakat, kifejezéseket. Bár azt gondolhatnánk elsőre, hogy az egy szavas kulcsszavakra könnyebb elérni, hogy jó pozíciót kapjunk a kereső listájában, ez azonban nem igaz. Gondold csak el: melyik kifejezésre tudod nehezebben elérni, hogy jó helyre soroljon a kereső?
  • Hogyan írjunk blogot?
  • blogírás
 
Ha úgy gondolod, hogy a másodikra nehezebb optimalizálni az oldalad, igazad van. 
Ez azért van így, mert valami olyanra sokkal könnyebb optimalizálni, ami specifikus kérdés – ahol a kereső személy pontosan tudja, miről akar olvasni. A blogírás átlagos kifejezés, amire több szándékkal is rákeresnek emberek – és nem utolsó sorban több oldal is optimalizálva van rá, így a verseny is nagyobb. 
Ez nem azt jelenti, hogy short-tail kulcsszavakra nincs szükséged, csupán azt, hogy ki kell alakítanod a megfelelő egyensúlyt!
 
A fa bútorlapok példájára visszatérve nézzünk egy trükkösebb példát. Egy olyat, ahol tevékenységi köröd egy szóval tökéletesen leírható. Tegyük fel, hogy ékszerész vagy. A kulcsszó egyszerűnek tűnik: ékszerész. De ha nem vagy a világ egyik legismertebb ékszerésze, és nem vagy olyan szerencsés, hogy ekszeresz.hu néven szerepelhess az interneten, – és nem is akarsz rengeteg pénzt kidobni a kulcsszó hirdetésre -  nehéz dolgod van. Ilyenkor jobb, ha kicsit kitágítod a látóköröd: keress olyan szavakat és kifejezéseket, ahol van esélyed jó pozícióra, például optimalizáld weboldalad ezüst gyűrű vásárlásra, vagy ezüst nyakláncra.
 

#4. lépés – kutass kapcsolódó kifejezések, szavak után

Ugye te sem szeretsz rengeteg szóismétléssel teli szöveget olvasni? Ezzel nem csak SEO szempontból tudsz hatékonyságot generálni, de megelőzheted vele, hogy ugyan azt a szót ismételgesd a szövegben újra, meg újra.
Egy kicsit légy kreatív: készíts variációkat a kulcsszavadra, használj szinonimákat, és változtass a ragozáson és a mondatszerkezeteken - a keresőmotorok ezt mind értékelni fogják!
Gondolkozz el rajta, hogy te hogyan keresnél rá az adott témára, és írj fel több megoldási lehetőséget is magadnak. Gondolkozz egyes és többes számban is, például „hogyan készíts”, „hogyan készítsünk”, „készítése otthon”, „csináld magad”… stb. 
Azon kívül, hogy így érdekesebb és tartalmasabb lesz a szöveged, azt is tudnod kell, hogy a Google bizony értékeli majd az igyekezeteid: algoritmusai olyannyira fejlettek, hogy értelmezik a szinonimákat és az összefüggő kifejezéseket. 
Ebben segíthet neked a Google kulcsszó-választó eszköze is, melyet minden AdWordsös használ. 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 
 
 

 
 

A kulcsszavak variációi és a kontextus is számít!

Ha időt szánsz arra, hogy a weboldaladon és az egyes aloldalakon is meghatározd a központi kulcsszavakat, az segít majd, hogy mindig a témára koncentrálva készíts tartalmakat, és ne csapongj. De ez sajnos önmagában még kevés lesz…
 
A kulcsszavaidat és kifejezéseid más formákban is meg kell jelentetned a weboldaladon, és különböző kontextusban is szerepeltetned kell őket. 
 

Hogyan használd a kulcsszavakat a tartalomban

Ha már kiválasztottad a tartalmadnak megfelelő kulcsszavakat és kifejezéseket, arra is figyelned kell, hogy hol és hogyan használod őket. Természetesen nem minden CMS azaz honalpmotor képes ennyi helyen a forráskódba kulcsszavakat írni, ezért jó, ha weboldal készíttetése előtt nem csak a honlapkészítővel konzultálsz (ő azt fogja eladni amilyen van),hanem kikéred marketing tanácsadó véleményét is. Sok egyéb mellett helyezd el kulcsszavaidat a következő helyeken:
  • az oldal URL címében amikor csak lehetséges, használd a kulcsszavakat
  • az oldal címében (title tag)
  • az oldal leírásában (meta description)
  • az oldalad headlinerében (főként a H1 a fontos, de igyekezz az alsóbb szintű – H2, H3, H4 headlinerbe is belefoglalni a szavakat)
  • a tartalomba magába is fogalmazd bele minél többször
  • a linkekbe (hogy a kulcsszavak jelenjenek meg horgonyszövegként a link címében)
  • a képek altjába és leírásába
A kulcsszavak használata a fent felsorolt oldalelemekben nagyon effektív tud lenni, de vigyázz, ne vidd túlzásba! Ha nagyon nem illik egy-egy címbe, és nem hangzik jól úgy a mondat, ne erőltesd, mert az már spam gyanús.
A kulcsszavak nem csak SEO szempontból lényegesek, de vezetik tartalmad stratégiáját is, így nem fogsz eltérni ettől, amely nem csak a keresőmotorok számára jó, de az olvasóidnak is.
 

Mit NE csinálj?

  • ne használd pontosan ugyanazt a szót végig a szövegben újra, meg újra
  • ne gondold, hogy minél többször jelenik meg a szövegben a kulcsszó, annál jobban teljesít majd az oldalad SEO szempontjából
  • ne tegyél olyan részeket a szövegbe, ahol csupán a kulcsszavakat sorolod fel – ez egyértelműen spam-elés
  • ne használd a title tag-et és a meta leírást arra, hogy újabb helyeken sorolhasd fel a kulcsszavakat
Ne feledd: a kulcsszavak túlzott ismételgetés nem csak olvashatatlanná és unalmassá teszi a szöveged, de még a közönséged számára is egyértelmű lesz, hogy a szövegnek bizony nincs más célja mint, hogy elsőként jöjjön a keresési találatok között – nem pedig az, hogy értéket közvetítsen az olvasók számára.
 

Honnan tudhatod, hogy a tartalmad spam gyanús?

Végtelenül egyszerű megoldás van erre a kérdésre. Ha nem vagy benne biztos, hogy jól használtad az itt olvasottakat, olvasd fel hangosan a szöveged, és koncentrálj arra, hogy kellemes-e olvasni, és értelmes-e a szöveg. Észre fogod venni, ha egy-egy szót túlzásba vittél, mert furcsa lesz hallani, természetellenesnek hat majd. Ebből tudhatod, hogy túlzásba vitted a szavak halmozását, és kicsit át kell fogalmaznod a tartalmad.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!