Keresés

Menü

Előrejelzés 2016-ra a közösségi médiák világából: íme a várható trendek, újdonságok

Marketing Professzorok
SMM

Mire számíthatunk a közösségi médiában, 2016-ban?

2015.11.04.

Mi várható 2016-ban a közösségi médiában? Milyen trendek, változások lépnek érvénybe a Facebook-on és társain?

A közösségi média - a 2000-es évek közepétől a Facebook-kal az élen - továbbra is tartja egyeduralmáz az online világban. Évről évre változnak azonban a trendek, egyre több új funkcióval bővül a tárház, amelyhez az online marketing-ben a sikeres munka érdekében alkalmazkodnunk kell! Íme egy összefoglaló arról, hogy mire számíthatunk 2016-ban a közösségi médiák világában!


A folyamatos változások, fejlesztések és újdonságok, algoritmus változások viharában gyakran nem könnyű eligazodni - és talán még nehezebb előrejelzést adni. A tapasztalatok és az eddig felreppent hírek alapján mégis körvonalazódni látszik a 2016-os év, amely a közösségi médiában is igen nagy változásokat hoz majd! Az előrejelzések alapján az alábbi trendekre, változásokra számíthatunk a jövő évben.

 

 

2016-ban a közösségi médiában nő az e-kereskedelem jelentősége: közvetlenül a Facebook-ról vásárolhatunk majd!

Már idén tesztidőszakot hirdetett a közösségi média óriás, a Facebook a vásárlás funkció kidolgozására, finomítására - 2016-ban pedig várhatóan ez lesz az egyik legkiemelkedőbb újdonság, amellyel számolnunk kell. A hírek szerint a Facebook-on át közvetlenül vásárolhatunk majd a hirdetőktől! A funkciót úgy kell elképzelni, mint a mostani "Call to action" gombokat - csak a helyére "Vásárlás" kerül majd.

A Facebook természetesen itt is kiemelt figyelmet fordít az adatvédelmi szempontokra, így a hitelkártya adatokat nem adja ki az eladónak - és a fizetés egész folyamata a rendszeren belül marad. A vásárlás funkció jól hangzik ugyan, de kérdéses, hogy kinek éri meg ezt alkalmazni?

Kardinális kérdés ez, hiszen a funkció beépülésével a Facebook többé nem navigál át a webshop-ra. Természetesen előnyét is látjuk, hiszen kutatások alapján az emberek többsége szívesebben vásárol olyan terméket, amelyet ismerősei "ajánlanak" - tehát megosztják, like-olják.

 

A vásárlás funkciót azonban nem csak a Facebook, de a Twitter is szeretné bevezetni. Ennél a közösségi médiánál azonban még korai stádiumban van az elképzelés, így korai lenne bármilyen következtetést levonni.

 

 

 

"Instant Articles" a Facebook-on: a közösségi média valóban egyeduralomra tör 2016-ban!

Már korábban is hallhattál erről a funkcióról, hiszen régóta folyik a fejlesztés Zuckerbergeréknél.  A funkció lényege, hogy az egyik legkedveltebb platformról akkor se kelljen elnavigálni, ha cikket szeretnénk olvasni. Olyan híreket is hallottunk, hogy kizárólagossá teszik majda funkciót: így az elkészült cikkeket, híreket és a tartalmat már nem a weboldalon olvashatják el a felhasználók, hanem közvetlenül a Facebook felületén.

Ha ez bekövetkezik, az teljesen új irányt mutat az online marketing trendekben: a tartalommarketing, amely az utóbbi években a siker kulcsaként támogatta az online felületeket, új értelmet nyer majd. Kérdéses, hogy mit szól ehhez a Google? A Display hirdetések rendszerére is befolyással lehet ugyanis a fejlesztés - hiszen ha nincs annyi látogató a weboldalon, úgy a hirdetések sem futhatnak olyan hatékonysággal.

 

Még kevesebb organikus elérés, még több fizetett hirdetés fogja uralni a 2016-os évet a közösségi médiában

A közösségi médiák trendjében ez sem újdonság, de a következő évben valószínüsíthetően még drasztikusabb lesz a helyzet. A Facebook algoritmusában ugyanis újabb szigorítások lépnek majd érvénybe - amelyek az organikus eléréseket csökkentik majd.

Ezzel együtt természetesen nő a fizetett hirdetések létjogosultsága. A közösségi médiában a fizetett hirdetések még igen megfizetődőek, de emiatt, és az algoritmus változása miatt egyre nagyobb a verseny - amelyből a hirdetések összegének drágulása is következhet.

 

Közösségi média trendek: képpel, videóval a sikerért!

Az utóbbi hónapok fejlesztései után egyáltalán nem meglepő ez a pont. A Facebook-on az automatikus videólejátszás és a gif-ek használata futótűzként terjed, és nincs ez máshogy a többi platformon sem.

Alátámasztja a fotók és videók terjedését az algoritmus szigorodása is: a felhasználók több mint a fele ugyanis sokkal jobban kedveli a színes, vizuális állapotmegosztásokat, így arra több interakció is érkezik!

 

A közösségi média trendek és az adatvédelmi beállítások változása

A közösségi médiák terjedésével, az egyre változatosabb, funkcionálisabb felületek megjelenésével megnőtt az igény a tudatos online jelenlétre, és ezzel együtt arra, hogy a felhasználók biztonságban tudják adataikat. Látványos például a Snapchat alkalmazás sikere, amely éppen privát mivoltával hódította meg a felhasználók szívét, de a többi közösségi médiában is számos törekvést láttunk már erre, és még fogunk is.

A több, specifikusabb adatvédelmi beállítás bevezetése a következő évben is dominálni fog.

 

A legjelentősebb közösségi média platformok a vállalkozások számára 2016-ban

Természetesen a közösségi média óriás, a Facebook 2016-ban is jelentős szerepet kap a piacon. Másik két "nagyhatalommal" is számolhatunk azonban: a Twitter és a LinkedIn is folytatja növekedését, és a vállalatok életében fontos szerepet tölt majd be.

A kisebb közösségi médiák gyakran vagy maguktól buknak meg, vagy felvásárolják őket. Láttunk már erre nem egy példát: az Instagram és a WhatsApp növekedési ciklusában ellenállhatatlan ajánlatot kapott a Facebook vezetőségétől, és mára már az ő kezükben van a képmegosztó közösségi média is - a WhatsApp csillaga pedig leáldozott az események során.

 

 

 

 

 

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: SMM
Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-02-18

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!