Keresés

Menü

Előrejelzés 2016-ra a közösségi médiák világából: íme a várható trendek, újdonságok


Mire számíthatunk a közösségi médiában, 2016-ban?

2015.11.04.

Mi várható 2016-ban a közösségi médiában? Milyen trendek, változások lépnek érvénybe a Facebook-on és társain?

A közösségi média - a 2000-es évek közepétől a Facebook-kal az élen - továbbra is tartja egyeduralmáz az online világban. Évről évre változnak azonban a trendek, egyre több új funkcióval bővül a tárház, amelyhez az online marketing-ben a sikeres munka érdekében alkalmazkodnunk kell! Íme egy összefoglaló arról, hogy mire számíthatunk 2016-ban a közösségi médiák világában!


A folyamatos változások, fejlesztések és újdonságok, algoritmus változások viharában gyakran nem könnyű eligazodni - és talán még nehezebb előrejelzést adni. A tapasztalatok és az eddig felreppent hírek alapján mégis körvonalazódni látszik a 2016-os év, amely a közösségi médiában is igen nagy változásokat hoz majd! Az előrejelzések alapján az alábbi trendekre, változásokra számíthatunk a jövő évben.

 

 

2016-ban a közösségi médiában nő az e-kereskedelem jelentősége: közvetlenül a Facebook-ról vásárolhatunk majd!

Már idén tesztidőszakot hirdetett a közösségi média óriás, a Facebook a vásárlás funkció kidolgozására, finomítására - 2016-ban pedig várhatóan ez lesz az egyik legkiemelkedőbb újdonság, amellyel számolnunk kell. A hírek szerint a Facebook-on át közvetlenül vásárolhatunk majd a hirdetőktől! A funkciót úgy kell elképzelni, mint a mostani "Call to action" gombokat - csak a helyére "Vásárlás" kerül majd.

A Facebook természetesen itt is kiemelt figyelmet fordít az adatvédelmi szempontokra, így a hitelkártya adatokat nem adja ki az eladónak - és a fizetés egész folyamata a rendszeren belül marad. A vásárlás funkció jól hangzik ugyan, de kérdéses, hogy kinek éri meg ezt alkalmazni?

Kardinális kérdés ez, hiszen a funkció beépülésével a Facebook többé nem navigál át a webshop-ra. Természetesen előnyét is látjuk, hiszen kutatások alapján az emberek többsége szívesebben vásárol olyan terméket, amelyet ismerősei "ajánlanak" - tehát megosztják, like-olják.

 

A vásárlás funkciót azonban nem csak a Facebook, de a Twitter is szeretné bevezetni. Ennél a közösségi médiánál azonban még korai stádiumban van az elképzelés, így korai lenne bármilyen következtetést levonni.

 

 

 

"Instant Articles" a Facebook-on: a közösségi média valóban egyeduralomra tör 2016-ban!

Már korábban is hallhattál erről a funkcióról, hiszen régóta folyik a fejlesztés Zuckerbergeréknél.  A funkció lényege, hogy az egyik legkedveltebb platformról akkor se kelljen elnavigálni, ha cikket szeretnénk olvasni. Olyan híreket is hallottunk, hogy kizárólagossá teszik majda funkciót: így az elkészült cikkeket, híreket és a tartalmat már nem a weboldalon olvashatják el a felhasználók, hanem közvetlenül a Facebook felületén.

Ha ez bekövetkezik, az teljesen új irányt mutat az online marketing trendekben: a tartalommarketing, amely az utóbbi években a siker kulcsaként támogatta az online felületeket, új értelmet nyer majd. Kérdéses, hogy mit szól ehhez a Google? A Display hirdetések rendszerére is befolyással lehet ugyanis a fejlesztés - hiszen ha nincs annyi látogató a weboldalon, úgy a hirdetések sem futhatnak olyan hatékonysággal.

 

Még kevesebb organikus elérés, még több fizetett hirdetés fogja uralni a 2016-os évet a közösségi médiában

A közösségi médiák trendjében ez sem újdonság, de a következő évben valószínüsíthetően még drasztikusabb lesz a helyzet. A Facebook algoritmusában ugyanis újabb szigorítások lépnek majd érvénybe - amelyek az organikus eléréseket csökkentik majd.

Ezzel együtt természetesen nő a fizetett hirdetések létjogosultsága. A közösségi médiában a fizetett hirdetések még igen megfizetődőek, de emiatt, és az algoritmus változása miatt egyre nagyobb a verseny - amelyből a hirdetések összegének drágulása is következhet.

 

Közösségi média trendek: képpel, videóval a sikerért!

Az utóbbi hónapok fejlesztései után egyáltalán nem meglepő ez a pont. A Facebook-on az automatikus videólejátszás és a gif-ek használata futótűzként terjed, és nincs ez máshogy a többi platformon sem.

Alátámasztja a fotók és videók terjedését az algoritmus szigorodása is: a felhasználók több mint a fele ugyanis sokkal jobban kedveli a színes, vizuális állapotmegosztásokat, így arra több interakció is érkezik!

 

A közösségi média trendek és az adatvédelmi beállítások változása

A közösségi médiák terjedésével, az egyre változatosabb, funkcionálisabb felületek megjelenésével megnőtt az igény a tudatos online jelenlétre, és ezzel együtt arra, hogy a felhasználók biztonságban tudják adataikat. Látványos például a Snapchat alkalmazás sikere, amely éppen privát mivoltával hódította meg a felhasználók szívét, de a többi közösségi médiában is számos törekvést láttunk már erre, és még fogunk is.

A több, specifikusabb adatvédelmi beállítás bevezetése a következő évben is dominálni fog.

 

A legjelentősebb közösségi média platformok a vállalkozások számára 2016-ban

Természetesen a közösségi média óriás, a Facebook 2016-ban is jelentős szerepet kap a piacon. Másik két "nagyhatalommal" is számolhatunk azonban: a Twitter és a LinkedIn is folytatja növekedését, és a vállalatok életében fontos szerepet tölt majd be.

A kisebb közösségi médiák gyakran vagy maguktól buknak meg, vagy felvásárolják őket. Láttunk már erre nem egy példát: az Instagram és a WhatsApp növekedési ciklusában ellenállhatatlan ajánlatot kapott a Facebook vezetőségétől, és mára már az ő kezükben van a képmegosztó közösségi média is - a WhatsApp csillaga pedig leáldozott az események során.

 

 

 

 

 

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék: SMM
Minden posztnál feltűnik a lila madár

Miért van ott mindenhol ez az idegbajos lila madár?

2017-02-20

Ez az idegbajosnak tűnő lila madár szinte minden Facebook poszt alatti kommentnél feltűnik. Olvasóink is kérdezték, hogy mégis mit keres ott ez a madár. A most következő cikkben elmondjuk nektek! 

Hogyan tervezzünk sikeres email marketing stratégiát?

A sikeres email marketing stratégia alapjai

2017-02-20

Ejtsünk néhány szót az igényes email hirdetésekről, mint a sikeres marketing stratégiák egyik alapvető eszközéről.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok