Keresés

Menü

Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legú

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Közösségi média marketing trendek 2013 – mi várható?

2013.04.17.

Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legú

 

Gyakran tesznek fel ügyfeleink, tanfolyamainkon részt vevők vagy az egyetemen tanítványaink kérdéseket arról, létezik-e Facebook lufi, és valójában akkora nagy ász-e a közösségi média marketing. Kapunk kérdéseket arról is, hogyan alakulnak majd át a weboldalak a legújabb trendeknek megfelelően. Ezeket a kérdéseket kötöttük csokorba, és adtunk rájuk választ következő cikkünkben!

 

Igaz-e, hogy a közösségi média marketing eltűnik, az egész csak egy lufi? 

 
Még nem érkezett el ez az idő. A közösségi média még mindig nem a marketing szerves része – külön, önálló területként kezelik. Azonban már van némi fejlődés ezen a téren, amely az egyre nagyobb mértékű integrációt jelenti.
 
A vállalati weblapok beépítik a struktúrájukba a közösségi médiát. Félúton vagyunk. Egyre több vállalati weboldal mutatja ennek jeleit, de a legtöbb oldal még mindig a kövess bennünket, like gomb szerepeltetésénél tart. Az igazi integráció pedig a generált felhasználói tartalmak valódi beépítését, és ezáltal a vállalati weboldal személyesebbé tételét jelentené.
 

Szükésges-e a hatékonyabb, aktívabb jelenlét a közösségi médiában?

Igen. A válaszadási idők egyértelműen javulnak, és a vállalatok kezdik komolyan venni ezt a feladatukat. Az emberek azon a fórumon fogják megtenni panaszaikat, amely számukra a legkényelmesebb, és ott is várják a választ. Ez a trend egészen addig folytatódik, amíg a közösségi média csatornák teljes mértékben össze nem kapcsolódnak egy-egy vállalaton belül.
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook hasznlatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra, és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

 

Várható-e hogy a közösségi CRM egyre inkább teret nyer a nagyobb szervezeteknél?

Igen, ez is folyamatban van. A közösségi média adatokat a CRM rendszerekhez illesztik, hogy jobban átláthassák a vevők véleményét és egyedi igényeit. 
 

Valóban egyre több bevételt hoz a közösségi média marketing?

Igen. A közösségi média integráció hatására a vásárlóknak lehetőségük lesz valódi véleményeket olvasgatva meghozni vásárlási döntéseiket, hiszen az emberek nagyon adnak a többi vásárló véleményére.
 

Növekedni fognak a mobil eszközökről indított vásárlások?

A mobil eszközökön indított vásárlások rekord összegeket érnek el, az elkövetkező 3 évben várhatóan megtriplázódnak a 2012-es évhez képest.
 

Várható, hogy a közösségi média költségvetés növekszik?

A legtöbb cég többet fog költeni a közösségi médiára. Az előrejelzések szerint, ez 2016-ra akár 2-3 szoros költségvetést is jelenthet.
 

Hogyan változnak a közösségi média megtérülési mutatói, mi számít egyáltalán mutatónak?

A like-ok és a követők nem számítanak eredménynek. A világ minden táján a vezetők egyetértenek abban, hogy számszerűsíteni, mérni kell a közösségi média marketing hozzájárulását az eredményekhez. Egyre többen tudják, hogy a TAT, a beszél róla szám fontosabb, mint a lájkok száma. A legfontosabb mégis az eladásokból származó, értékesítési bevétel. Ennek mérése nem egyszerű feladat, de mi is dolgozunk rajta. 
 

Várható a minőségi tartalomépítés erősödése?

Minőségi tartalmakra van szükség, amely elég színvonalas és érdemes a megosztásra. Ami nem csak egy sima, személytelen hirdetéssel egyenértékű. A hirdetések kerülése egyre feltűnőbb, adni kell valamit a leendő vevőknek azért, hogy meghallgasson minket. Ez lehet egy jól működtetett Facebook oldal, sok színes információval, játékkal, de lehet akár egy tudásbázis is.
 

Tabletekre és mobilokra kialakított weboldalak elterjedése várható?

Az ilyen jellegű optimalizálás nélkül lehetetlen jó felhasználói tapasztalatokat nyújtani a vevőknek. El kell készítenie mindenkinek a mobilra optimalizált honlap változatokat is! 
 

A közösségi játék fejlődése folytatódik?

Nem, úgy tűnik, ennek az aranykora már 2012-ben leáldozott. Vannak emberek, akik akarnak játszani, és vannak, akik nem. Most minden eddiginél több a játékos a közösségi médiában, de ez a háttérben zajlik, csak a játékban résztvevők között. A mobilokon elérhető játékokban még kétségkívül vannak lehetőségek. 
 

Helymeghatározás, helymeghatározás, helymeghatározás, valóban ez a kulcsszó?

Igen és nem. A helyszínekre adaptált mobil marketing folyamatosan fejlődik. Mindenképpen hatalmas potenciál rejlik a helyi információk elérhetővé tételében, hiszen az emberek keresik a közeli lehetőségeket, éttermeket, bárokat, hoteleket, hűségakciókat, kuponokat és egyéb információkat. Azonban még beletelik néhány évbe, hogy a valós idejű információk zökkenőmentesen áramolhassanak be életükbe.
 

A legtöbb közösségi média használat mobil eszközökről fog történni?

Meglepő, de ez még egyelőre nem így van. 2012 júliusában az USA-ban lévő mobil előfizetők csupán 38 %-a érte el a közösségi médiát a mobilján keresztül. A másik oldalról azonban a Facebook 488 millió mobil használót regisztrált világszerte. Ez azt jelenti, hogy néhány országban a mobilon folytatott közösségi média használat 80% körül mozog. Pár éven belül mindenhol kapcsolódni fogsz a közösségi médiához bárhol is járj.
 

Várható a TV műsorok interaktív jelenléte a közösségi médiában?

Igen. Az élő TV műsorok azonnal reagálnak a használók visszajelzéseire. A TV mindenhol ott van a mobil berendezéseken keresztül, és ez egyre inkább így is lesz. Vannak már próbálkozások Magyarországon is (pl. Hajdú Péter), de gyengék. Fejlődés várható.
 

Hírolvasás a közösségi médián keresztül - akkor ez lesz a legnagyobb trend 2013-ban?

Még nem. A híroldalakat egyelőre nem váltják fel a közösségi média technológiák, mint amilyen a Facebook’s Open Graph –ba integrált alkalmazások használata. De a fejlődés egyértelműen ebbe az irányba mutat, ezt nyilatkozta Mark Zuckerberg is!
 

Folytatódik a trend, hogy a mobil alkalmazások a közösségi médiára fókuszálnak

Igen. Minden sikeres mobil alkalmazás a közösségi médiákon keresztül indult hódító útjára, ahol a megosztás, illetve terjesztés könnyebb, mint valaha.
 

A közösségi média jelenlétemet valóban erősítenem kell? 

Igen. Az életünk egyre inkább nyitott könyvvé kezd hasonlatossá válni a közösségi médián keresztül. Ha Te nem is osztasz meg semmit, a barátaid majd megteszik. Nem menekülhetsz előle, tanuld meg használni! 
 
 

Ha szeretnéd oldaladat professzionálisan működtetni, ha szeretnél ügyfeleket a Facebookról, kérd ajánlatunkat ide kattintva! 

 
 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

10 videómarketing tipp a Facebookra, amiket mindenkinek ismernie kell

2017-07-27

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

Ne ölesd meg magad – ne posztolj politikát!

2017-07-10

Hamarosan itt a kampány, családok, barátok ugranak egymásnak a politikai erővonalak mentén. Üzletemberként akár ki is végeztetheted magad, ha a Facebookra politikát posztolsz!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!