Keresés

Menü

5 nagyszerű tipp az egyre nehezebbé váló keresőoptimalizálás célú linkmarketinghez

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




5 nagyszerű tipp az egyre nehezebbé váló linkmarketinghez

2015.02.07.

5 nagyszerű tipp az egyre nehezebbé váló keresőoptimalizálás célú linkmarketinghez
A keresőoptimalizálás, off-site verziójának alapja a linkmarketing vagy linkgyűjtés. Segítségével nagyon jó helyeket lehet elérni a Google keresőben még ma is. Ránk mutató linkeket szerezni azonban egyre nehezebb. Mutatjuk, mit tegyél!

Hogy jön a linkmarketing és keresőoptimalizálás témához ez a lány? Bizony nagyon szorosan, a +1 tippben ez is kiderül! De előtte tisztázzuk azt, hogy a linkmarketing még most 2015-ben is nagyon fontos elme a keresőoptimalizálásnak. Tudja ezt a Google is és az oldalak tulajdonosai is, ezért mindketten mindent megtesznek azért, hogy mesterségesen linket építeni nehéz legyen. Milyen könnyű volt ez régen! Rengeteg linkkatalógus létezett, működtek automata linkgyűjtő programok – ezek ma már mind a spam kategóriába esnek a Google szemében és büntet értük! Hatékony, de nagyon nehéz feladat manapság már a linkmarketing, ezért fontos ügyelned rá. Mi a Marketing Professzoroknál havonta több száz link felállítását végezzük ügyfeleink számára, ezen ismeretek alapján van 5 tippünk, hogyan kell ezt jól csinálni! 
 
 
 

#1 tipp: Válaszolj a kérdésekre, fórumozz ne csak keresőoptimalizálás céllal! 

A fórumokon és különböző kérdezős oldalakon rengeteg ember keres válaszokat kérdéseikre. Neked csak annyit kell tenned, hogy kulcsszavak alapján kikeresed azokat a kérdéseket, amelyre releváns válasznak minősül az oldalad, és megválaszolod azt – természetesen beépítve a válaszba saját linked, ahol teheted. 
A fórumok felhasználásánál azonban nagyon oda kell figyelned, hogy ne csak úgy szórd a linkeket, hiszen akkor hamar spamként értelmezhetik válaszaid, és ez akár kitiltással is jár. Hamar kinyír a Gyakorikérdések.hu vagy az Index fórum, nem érdemes őket használnod. Használj kisebb, szakmaiabb fórumokat!
Olyan kérdéseket keress, amelyekre valóban a Te oldalad a válasz! Ez a reputáció javítására is kiváló, és értékes linkeket is gyűjthetsz vele. Ezen felül nagyon fontos, hogy a Google számára releváns fórumokat használj – hiszen akár büntetést is szabhat ki rád az új algoritmus!
 
 
 

Végeztesd el céged  marketing stratégiájának elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 


 

#2 tipp: Hibás linkek felkutatása, és javítása

A hibás linkek kiszűrése nagyon fontos a linkmarketingben. A legtöbb blognak és weboldalnak rengeteg ilyen hibás linkje van, de csak nagyon kevesen foglalkoznak vele – pedig SEO szempontjából nagyon rossz, ha weboldalunkra mutat ilyen link. 
A legjobb, ha találsz egy jó programot, ami kikeresi számodra az ilyen linkeket. Ilyen például a Broken Link Finder, ami bár fizetős program – nagyon megéri a használata. Figyelned kell a Webmaster Tools visszajelzéseit is! 
 

#3 tipp: Linkelj Te más, releváns oldalakra! Ez A keresőoptimalizálás miatt is fontos!

Ez talán kicsit furcsának hangzik elsőre, de valóban működik. Ha írsz egy jó cikket, amelyben más oldalak számára helyezel el linket, ezt azután a tudtukra is adhatod.
Mi úgy szoktuk csinálni, hogy a belinkelt oldalakról összegyűjtünk egy-egy e-mail címet, majd publikálás után felhívjuk a figyelmüket erre, és megemlítjük, hogy amennyiben nekik is tetszett az írás, ők is nyugodtan megoszthatják, linkelhetik a mi oldalunkat. 
Az, hogy ők is linkelnek majd téged nem biztos, bár előfordul. Sokkal gyakoribb azonban, hogy megosztják majd a cikked Facebook vagy egyéb közösségi oldalukon, hiszen ők is szerepet kaptak benne.
 

#4 tipp: Cikk készítése szakértőkkel

Az egyik leghatékonyabb cikk típus, ha valódi szakembereket kérsz fel egy-egy témában a nyilatkozásra.
Válasz kis egy központi témakört, amelyen belül több szakértőt is ismersz, majd e-mailben tegyél fel nekik egy kérdést. Ehhez viszonylag sok szakértőre lesz szükséged, és csak egy-egy kérdést írj nekik!
Ha megválaszolták, publikáld a cikket, és írd meg nekik e-mailben felhívva rá a figyelmet, hogy akár ők is megoszthatják. Tapasztalataink alapján az emberek szeretik megosztani azt, amiben nekik is van szerepük – így elég sok linket szerezhetsz!
 

#5 tipp: Figyeld, hogy ki linkel rád – és használd ki!

A neten nagyon sok olyan programot találhatsz, amely megmutatja, hogy mely oldalakról hivatkoztak rád. Figyeld ezeket folyamatosan, és ha egy-egy új linket találsz egy másik, hasonló témájú oldalról, már kezdheted is a linkgyűjtést.
Írj neki egy e-mailt, amiben megdicséred a cikket amelyet írt, megköszönöd hogy belinkelt téged, és figyelmezteted, hogy egy másik aloldalad/cikked/terméked is témába vág, így ha gondolja, azt is linkelje be… Mindig indokold meg, hogy miért érdekelheti az embereket ez a másik oldal is, így nagyobb a valószínűsége, hogy valóban elhelyezi a második linket is!
 

+1 tipp: Véletlenül megosztott tartalmak -  linkgyűjtés, melyet más végez helyetted

Nos, igen, szép ez a hölgy, de nem (csak) azért raktuk cikkünk nyitóképébe őt, hogy férfi marketinges kollégáinkat a cikk elolvasására csábítsuk. Sokkal inkább azért, mert ezt a cikket meg fogjuk osztani a Pinteresten és a Facebookon is. Sokan aztán nem is nézve a cikk tartalmát, a hölgy miatt megosztják majd a cikket, amit aztán mások ismét tovább osztanak. Lehet (valószínű, bár ki tudja…) ezen az úton nem jut el cikkünk magas marketing körökbe, azonban annyi megosztást és linket hozhat nekünk ez a kis szépség, ami keresőoptimalizálásban bizony már számít! Elnézést a hölgyektől, igyekszünk majd urak képével is cikkeket megosztani 
 

Konklúzió

Jó tartalmat írni a linkmarketing szempontjából nem feltétlen elég. Ahhoz, hogy valóban sok hasznos link mutasson az oldaladra, és forgalmat is generáljon, proaktívnak kell lenned. 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
Azon küzdesz, hogy hoteled weblapját többen nézzék meg, de még sincs elég szobafoglalás, rendezvény ajánlatkérés? 4 hatékony szállás marketing tipp a marketing tanácsadótól!

Növeld meg 4 egyszerű módszerrel hoteled weblapján a foglalások számát!

2017-09-11

Azon küzdesz, hogy hoteled weblapját többen nézzék meg, de még sincs elég szobafoglalás, rendezvény ajánlatkérés? 4 hatékony szállás marketing tipp.

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

2017-07-25

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást? Mutatjuk!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!