Keresés

Menü

Keresőoptimalizálás trendek, tanácsok a 2015-ös évre


Keresőoptimalizálás trendek, tanácsok a 2015-ös évre

2015.01.14.

A Google megállíthatatlanul változtatja titkos algoritmusait – néha akár kétszer is egy hónapban. A keresőoptimalizálási ismereteidnek is változna kell vele, mi ezért olvasunk, tesztelünk  és kutatunk minden nap. Eredményeinkből egy rövid összefoglaló cik
A Google megállíthatatlanul változtatja titkos algoritmusait – néha akár kétszer is egy hónapban. A keresőoptimalizálási ismereteidnek is változnia kell vele, mi ezért olvasunk, tesztelünk  és kutatunk minden nap. Eredményeinkből egy rövid összefoglaló cikkünkben. 
 

Soha senki nem nyugodhat meg, ha weboldala elsőnek jön a kívánt kifejezésekre a Google találati listáján. Hacsak nem a Wikipédia maga az oldalad, soha nem lehetsz biztos abban, hogy a Google elég relevánsnak fog tartani sok száz kifejezésre, melyre szükséged van vevőid eléréséhez. A változásokat napi szinten kell nyomon követni, de mivel egzakt információk nincsenek, így kísérletezni is kell velük. Ilyen jellegű kísérleteink eredményeiből közlünk ma 5 fontosat alábbi cikkünkben!
 
 
 

Hogyan lesz keresőoptimalizált a weblapom? 

A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing ma már egyre jobban kéz a kézben járnak. A mobil nézet elengedhetetlen, tehát ha gyorsan és egyszerűen akarsz keresőoptimalizált weboldalhoz jutni, el kell keserítselek. A linkmarketing és a közösségi média marketing a másik két kulcsszó, ezek nélkül a fáradtságos technikák nélkül nem jutsz ma sehova. Nézzük a részleteket! 
 

#1 Rövid kulcsszavak helyett élőbeszédhez hasonló kifejezések

A Google 2013-ban kiadott Hummingbird névre keresztelt frissítése rengeteg változást hozott a kulcsszavak világába. A legjelentősebb változás az volt, hogy a Google keresőmotora ettől a frissítéstől kezdve kezelte a társalgáshoz hasonló kifejezéseket is. Így például a kérdéseket innentől kezdve kontextusban kezelte – nem puszta kulcsszavak halmazaként. 
Mit jelnet ez SEO szempontjából?
  • Nagyon fontos a linkmarketing szempontjából a linkre mutató szöveg megfogalmazása és, hogy mennyire megbízható oldalakról kapunk linket.
  • A linkeknél nagyon fontos, hogy a horgonyszöveg sokkal inkább természetesnek ható szöveg legyen, és kevésbé kulcsszóra fókuszált
  • Fontos, hogy a weboldalad hasznos és szórakoztató legyen tele olyan tartalommal, amelyet megéri nézőidnek megnézni – és persze megosztani.
  • Rendkívül fontos, hogy folyamatosan jelen legyél a közösségi médiában ráadásul több platformon.
 

#2 Linkmarketing és a márka megjelölése

Igen, a bejövő linkek még mindig nagyon előkelő helyen szerepelnek a SEO-ban, de a módszer amellyel a Google értékeli ezeket a linkeket, megváltozott. A frissítés előtt a dolog nagyon egyszerű volt: a link az link, és minél több van belőle, annál jobb. A keresőoptimalizálás nagyjai persze még emlékeznek a PageRank időszakára, ami még színesítette ezt a rendszert. Ennél azonban napjainkban már sokkal specifikusabbá vált a dolog, hiszen a Google már azt is nézi, honnan jön a link, értékelve a honlap hitelességét. És itt most nem a PageRankre gondolok! 
Ezen felül még egy újítás van, amire érdemes odafigyelni, ami a márkád nevének megjelölésén alapul, hiszen a Google mostantól azt is figyeli, hogy egy-egy oldalon hányan jelölik meg a vállalatod nevét akkor is, ha arra nem mutat hiperhivatkozás.
 

 

A keresőoptimalizálás önmagában mit sem ér! Komplex online marketing szakértői kezekben: 15 év tapasztalat, szakképzett apparátus, 1,3 millió Facebook rajongó, keresőoptimalizálási kutatás egyetemi szinten. Elemeztesd céged marketingjét velünk, kérd ajánlatunkat ide kattintva!



 
A jó linkmarketing kulcsa 2015-ben az, hogy minél több helyről, minél szélesebb témakörben mutasson rád link vagy márka megjelölés olyan oldalakról, amelyet a Google jónak értékel. A fentiek alapján viszont fokozottan kell figyelni arra, hogy amennyiben a horgonyszövegben ugyanazt adod meg kulcsszóként, amely a linkben is szerepel, a Google ezt SEO kampányhoz köti, és akár meg is büntetheti oldalad! Ha az URL címed struktúráját megváltoztatod és kulcsszavak helyett kifejezéseket használsz horgonyszövegként, a linked sokkal természetesebbnek fog hatni, és a keresőoptimalizálásban is jobb eredményt érhetsz el vele!
 

#3 Mobilra optimalizáltság és felhasználói viselkedés

Ez nem éppen új trend, mégis fejlődését nézve muszáj megemlítenünk. A mobilok világában, ahol 5 emberből legalább egy rendelkezik okostelefonnal, és 17 emberből 1 tablettel is, a mobilra optimalizált weboldal már alapvető követelmény. 
 
2015-ben a legjobb választás ebből a szempontból az úgynevezett reszponzív oldal, amely minden platformon egyaránt felhasználóbarát megjelenést biztosít. Ezzel nem csak, hogy minden felületen megfelelően fog megjelenni az oldalad, de mindegyikre külön kell optimalizálnod is! 
A képek és a tartalmak is ehhez kell, hogy alkalmazkodjanak: így kisebb felületen is jól kell, hogy megjelenjen minden tartalom. És az oldalad felhasználóbarát megjelenésére a Google is figyel: ha a megjelenítésed nem megfelelő, az a SEO-ra is negatív hatással lesz.
 

#4 A tartalom még mindig A király

A mondás rég, sőt évtizedes, de egyre fontosabb, ahogy a Google keresőmotorja fejlődik. A weboldaladnak továbbra is valódi értéket kell közvetítenie, ha a keresőoptimalizálásban is jól akarsz szerepelni. A Google most már kiszűri az egyszerű megoldásokat, és a keresőalgoritmusban úgy értékeli a weboldalakat, mint egy valódi felhasználó: kikeresi a szövegek valódi tartalmát és tematikáját és a legrelevánsabb oldalakat adja ki kereséskor!
 

#5 Közösségi média

Mivel a Google algoritmusa a fent említettek alapján olyan értékeket keres amelyek valóban hasznosak a felhasználók számára, így természetes, hogy nagyra értékeli az emberi visszajelzéseket is a besoroláskor. Ha a közösségi médiában nem jelensz meg, és nem veszel részt aktívan – valamint nem folytatsz olyan stratégiát, melynek alapján az emberek megosztják a tartalmad, akkor nagyon rosszul csinálod! A kulcs, hogy megértsd a hallgatóid, és igazi értékeket közvetíts feléjük. 
 
Minden egyes újabb frissítésnél amelyet a Google kiad, felmerül a kérdés, hogy van-e értelme a továbbiakban a keresőoptimalizálásnak, vagy az már halott. Én azt gondolom, hogy a SEO sohasem hallott, esetleg az a keresőoptimalizálás stratégia az, amely elvesztette értékét. 
 
 
 

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok