Keresés

Menü

Mi kell a tökéletes keresőoptimalizált állapot eléréséhez, ,mikor lehetek elégedett Google találati helyeimmel, mi keresőoptimalizálás trend 2017-ben? Az Eventrend éttermi példáink keresztül


A keresőoptimalizálás magas szintje – a találati lista teljes feltöltése a Te tartalmaiddal

2016.11.23.

A keresőoptimalizálás magas szintje – a találati lista teljes feltöltése a Te tartalmaiddal

Egy weboldal keresőoptimalizáltsága nem fejeződik be csak az úgynevezett OFF SITE SEO vagy akár az ON SITE SEO teljes sikerénél. Egy részletes keresőptimalizálási stratégiában gondolkodva, azonban teljesen ki is irthatjuk a konkurenciát a Google találati lista első oldaláról, amivel már elégedettek is lehetünk.
 


Mikor mondhatom azt, keresőoptimalizált a honlapom?

Az egyetemen online marketing tantárgyból a vizsga egyik eleme, egy cég online jelenlétének értékelése. Itt természetesen szóba kerül a keresőoptimalizálás is. Amikor egy diák úgy értékeli, hogy az adott cég weboldala keresőoptimalizált, ha saját nevére a Google találati lista elején listázódik, megkérem, olvassa át még egyszer az anyagot, gondolja át ezt a választ és találkozzunk egy másik alkalommal, amikor ezt már másképp gondolja. 

Amikor a diák a keresőoptimalizáltságot úgy jellemzi, hogy a weboldal a fő termék vagy szolgáltatás nevére jó helyen szerepel a Googleben, már van értelme tovább beszélgetnünk, ha még nem is sok. Ha egy matrac kereskedő a matrac szóra első, az már sokat hoz neki 2016-ban a konyhára. 

Jónak veszem azt, amikor diákom átvizsgálja a találati listát, és azt jegyzi meg, hogy a termékek/szolgáltatások nagy részére keresőoptimalizált a weblap. Ha a kedves matrac kereskedőnk a biomatrac, rugós matrac, tempur matrac szavakra is az első, akkor megtalálja az összes olyan vevőt az Interneten, akik ezeket a termékeket kívánják megvásárolni. 

Kiváló azonban csak az lehet, aki nem csupán a biztos vevőkre összpontosít, akik tudják, mit szeretnének vásárolni és beírják egy-egy termék vagy szolgáltatás nevét. A potenciális vevők elérésére úgy lehetséges, ha minden olyan problémára, igényre, melyet a termék/szolgáltatás képes megszüntetni/kielégíteni megtalálható a keresőkben a weboldal. Kedvenc matrac kereskedőnk számára potenciális vevő az az ember, aki reggel hátfájással ébred, mert egy rossz matracon alszik. Emberünk nem tudja ennek az okát, de mit tehetne mást, „rákeres a Neten”. Amennyiben matracosunk weboldala a „hátfájás okai” kifejezésre is megtalálható, már látogatót is varázsoltunk az emberből, aki eddig még azt sem tudta, hogy matracot akar venni. A weboldalon a „Hátfájás okai” cikkünknél leírjuk, hogy a lumbágó és más betegségek mellett a rossz fekvőfelület is oka lehet a problémájának és egyben egy kiváló minőségű matracot is ajánlunk neki, már vevőt is gyártottunk belőle. Ezzel a válasszal a vizsga keresőoptimalizálás része ötös. 

 

Ha többet akarok tudni a keresőoptimalizálásról, mint egy marketinges egyetemista…

A fentiek leírják azt a példát, amikor egy projekt a keresőoptimalizálás segítségével elér mindenkit, aki biztos vagy potenciális vevője lehet. Ha ehhez van egy jó stratégiám, van egy jó weboldalam, és OFF SITE SEO eszközeim (Közösségi média marketing eszközök, linkmarketing helyek stb.), akkor már csak a tartalmakat kell növelnem a weboldalamon, minél több olyan kifejezést vigyek fel rá, amire a termékem/szolgáltatásom választ nyújt. 

Na de mi lesz a konkurenciával? Sokan végignéznek több találatot, vagy akár nem rögtön az elsőt választják ki a találati listából. Ha totális eredményt szeretnék elérni, akkor őket is „ki kell irtanom” a lista első helyeiről. Amikor minden egyes találat, vagy legalábbis a találatok nagy része hozzám vezet, akkor egy idő múlva úgy érzi a kedves böngésző, nem érdemes mást tennie, mint nálam vásárolnia. A Google találati lista feltöltése egy gazdasági egység találataival az a keresőoptimalizálási megoldás, melyből már akár diplomát is lehet írni…

 

A Google találati lista feltöltése a keresőoptimalizálás segítségével

A Google találati listát csak úgy tölthetem fel, ha nem csak egy weboldal keresőoptimalizálásával foglalkozom, hiszen egy domainből nem lehet 10 találatot kilistáztatni. Az elmúlt 17 évben, mióta online marketinggel foglalkozom, többször volt lehetőségem arra, hogy egy ilyen totális keresőoptimalizálási stratégiát megvalósítsak. Megvalósítható ez egy cég esetén sok projekt weboldal használatával is, végeztünk ilyen munkát is. Legutóbbi munkánk azonban az Eventrend Holding cégeinek totális keresőoptimalizálása volt. Feladat az, hogy minél több, a tevékenységhez kapcsolódó kifejezésre csak az Eventrend Holding weboldalait listázza a Google kereső. A projektben szép eredményeket értünk el, lent példákkal szemléltetem ezt. 

 

Totális keresőoptimalizálás a gasztronómiában

Bármennyire is meglepő, direkt konverziókat (asztalfoglalásokat, rendezvény ajánlatkéréseket) ma a gasztronómiában, mondjuk egy étterem esetében, még mindig nem a közösségi média marketing produkál, hanem a Google. Tapasztalataink szerint jelentős forgalomnövekedés érhető el, ha egy étterem weboldala keresőoptimalizált, és nem csak a vertikális, hanem a horizontális keresőoptimalizálásra is figyelmet fordítanak. Az Eventrend Holding online marketing szempontból is abban a szerencsés helyzetben van, hogy sok budapesti étterem és más gasztronómiai egység tartozik hozzájuk, és ezeknek mind egyedi honlapokat tudtunk készíttetni. Minden, a cégcsoporthoz tartozó cég weboldalát keresőoptimalizálttá tettük, és az egészet központilag stratégiába fűztük. A stratégia a linkmarketingen, közösségi média marketingen és a tartalommarketingen alapul. Bármekkora nagy is az Eventrend Holding, a találati lista teljes feltöltéséhez szükségünk volt a Marketing Professzorok újságaira, bejáratott, régi domaineken üzemelő weboldalaira. Ezeken az oldalakon azonban minden,a témához kapcsolódó link az Eventrend holding egységeire mutat, oda vezet. De nézzünk is meg egy példát a totális keresőoptimalizáltságra. 

 

 

Keresőoptimalizált állapot az Eventrend éttermeinél

Minden egyes egységnek, étteremnek, rendezvényhelyszínnek saját keresőoptimalizálási stratégiáján is dolgozunk, de van egy egységek felett átívelő stratégia is. Természetesen titoktartási kötelezettségünknek eleget téve ebből sokat nem árulhatunk el, egy példát azonban bemutatunk. Az üzleti ebéd, üzleti vacsora egy nagyon jó forgalmat generáló kifejezés, vegyük hát ezt példaként. A tisztánlátás okáért mondjuk el, hogy az Eventrendhez tartozik a Várolsiget Cafe, A Symbol, A New York Cafe, A Salon étterem, a Bohém étterem, Az Akadémia Klub. A Vitorlazas.hu, a Jólérzemmagam.hu és a Magyarországom.hu PR cikkeinknek ad helyet. Nos, ilyen most a találati lista inkognitó ablakból nézve, ha az üzleti vacsorahelyszínre illetve annak változataira rákeresünk:

 

 

 

Éttermi keresőoptimalizálás

Éttermi keresőoptimalizálás

Amennyiben te is szeretnél vállalkozásodnak egy minden online marketing eszközre, így a keresőoptimalizálásra is kitérő marketing kommunikációt, kérj ajánlatot tőlünk IDE kattintva
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Sokan várták a Facebook újítását

Itt a Facebook legújabb funkciója

2017-01-05

Sok-sok éve téma volt már ez az újítás, rengetegen vártak rá, mégsem történt hosszú évekig semmi vele, most azonban jött a jó hír, karácsonykor bekapcsolták a Facebook legújabb funkcióját! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok