14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod!

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Létezik használható Google alternatíva? Mutatjuk!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod! 

14 alternatív keresőmotor, melyet kipróbálhatsz a Google helyett, mutatjuk, melyik mit tud, miben keres, miért különleges és miért és mikor érdemes használnod!

Nem, nincs bajunk a Google-el. Nem is gondoljuk, hogy le lehetne váltani a keresőóriást, pedig azért van jelentkező jócskán. Ha weboldalad van a Google küldi a legtöbb vevőt, ajánlatkérőt weboldaladra, bármekkora is lett közben a Facebook. A keresőoptimalizálás még mindig a Google-re való optimalizálást jelenti. Bemutatunk azonban 14 olyan keresőmotort, melyek nagyon különlegesek, érdekesek, vagy olyan funkciókat tartalmaznak, amelyet a Google nem. Nem szorítkoztunk csupán az általános keresőmotorokra, különleges, bizonyos tartalmak közt kereső weboldalakat is bemutatunk!

 

Ha honlapkészítés előtt állsz, ne kezdj bele marketing audit nélkül! 18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 


Bing

A Microsoft keresőmotorja kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a világon. De miért is használná bárki a Google helyett? Íme néhány plusz pont a Bing javára:

  • A Bing videókeresője sokkal kényelmesebb a Google keresőjénél – a találatok rácsos nézetben jelennek meg, és az egérmutatót rájuk húzva egy előnézetet is megtekinthetsz belőlük.
  • A Bing gyakran kétszer annyi automata kitöltés (amikor valaki gépel) javaslatot nyújt, mint a Google.
  • A Bing képes megjósolni, hogy mely repülőjegy árak emelkednek vagy csúsznak vissza a jövőben, ha éppen repülőutakat keresel.
  • A Bing egyik speciális keresése, a linkfromdomain:[oldal neve] segítségével kilistázhatod, hogy melyek a legjobbra rangsorolt kimenő linkek egy bizonyos oldalról.

 

Érdemes továbbá megjegyezni, hogy a Yahoo keresőmotorja a Bingre támaszkodik.


DuckDuckGo

A DuckDuckGo kulcsfontosságú jellemzője, hogy nem gyűjti be a felhasználói adatait, tehát nem követi le az online tevékenységeidet és nem manipulálja a keresési találatokat a viselkedésed alapján. Ha tehát kifejezetten irtózol a Google mindent látó, mindent tudó szemétől, akkor ez lehet számodra a legjobb alternatíva.

 

Quora

Habár a Google egyre ügyesebben és okosabban képes megválaszolni az összetettebb kérdéseket, még mindig messze elmarad a Quora személyes válaszadói mögött. A Quorán bármilyen kérdést feltehetsz, a közösség pedig igyekszik majd megválaszolni azt. Vagy rákereshetsz a korábbi kérdésekre, hátha már azok között rátalálsz a keresett információkra.

 

Dogpile

Habár a Dogpile első ránézésre egy clipartból összetákolt kezdetleges keresőmotornak tűnik, az igazi varázslat valójában a hétköznapi megjelenés alá ásva, az algoritmusban rejlik. A Dogpile „válogatott” találatokat gyűjt össze az olyan motorokról, mint a Google, a Yandex vagy a Yahoo, csak éppen a reklámok nélkül.

 

Vimeo

Persze ha az ember lemond a Google-ról, azzal együtt elbúcsúzhat a YouTube-tól is, ami már önmagában eléggé ijesztő gondolat. Azonban erre is van alternatíva, ráadásul egy igen versenyképes darab – a Vimeo. A Vimeo már évek óta a profi videó- és filmkészítők választása, és temérdek HD minőségű tartalom található rajta, reklámok nélkül.

 

Yandex

A Yandex Oroszország első számú keresőmotorja, és sok Google-éhoz hasonló szolgáltatást kínál. A találatok rendezettek és logikus formátumban jelennek meg, ráadásul kis ikonok is jelzik, hogy az adott találat mely brandhez tartozik.

 

Broardreader

Ha szeretnél jobban elmerülni egy témáról alkotott különböző véleményekbe, de szeretnéd mellőzni a nagyobb kiadványokat, akkor a Boardreader lehet a megoldás. A motor fórum hozzászólásokat, üzenőfal üzeneteket és Reddit posztokat gyűjt össze a keresés alapján.

WolframAlpha

A WolframAlppha egy „számítási tudásmotor”, lényegében egy nagyon okos digitális személynek tekinthető. Kérd meg valamilyen adat kiszámítására, vagy kérdezz tőle bármit és máris megkapod az eredményt vagy a választ. Külön érdekesség, hogy „gondolkodás” közben láthatod, hogy dolgozik a rendszer. A motor nem mindig szolgáltat kielégítő válaszokat, így egy kis kísérletezésre lesz szükséged vele, míg sikerül kihozni valamit belőle.

 

IxQuick

Egy másik keresőmotor, ami előtérbe helyezi felhasználói biztonságát. Az IxQuick nem tárol semmiféle felhasználói adatot és nem használ sütiket sem. A felhasználó megadhat bizonyos beállításokat, ezek azonban 90 nap inaktivitás után törlődnek.

 

Ask.com

Az Ask Jeeves – bár más köntösben – de még mindig köztünk van. A keresőmotor továbbra is csak középhaladó szinten van, és próbál egy kérdezz-felelek webhelyként működni, azonban a kapcsolódó keresések segítőkészek lehetnek.

 

SlideShare 

A SlideShare egy igazán hasznos információforrás prezentációkból, webináriumokból és hasonló jellegű tartalmakból. Kevés olyan téma létezik, amiből nem található legalább egy prezentáció a SlideSharen.

 

A CC Search különösen hasznos, ha az ember szerzői jogtól mentes képeket szeretne keresni webhelyére. Elég csak beírni, hogy mit keresel, és kiválasztani, hogy mely webhelyről szeretnéd megjeleníteni a találatokat.

 

Giphy

Az első számú gif-forrás a weben. Egy közösség, amelynek tagjai első sorban mozgó gifekkel kommunikálnak. Kevés ehhez fogható webhely létezik – legalább is ilyen kaliberben.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!