Kereső újracélzás, azaz a Search Retargeting jelentése, jellemzése és magyarázata az online marketing szakszótárban.

EN

Kereső újracélzás



A kereső újracélzás definíciója

A kereső újracélzás a remarketing egyik típusa. Kereső újracélzás során a keresőplatform a felhasználók keresési és böngészési előzményeihez igazítja, hogy milyen hirdetéseket jelenítsen meg nekik. Ezek a dinamikusan megjelenő hirdetések tehát jó eséllyel érdeklik majd a felhasználót.

 

A kereső újracélzás és a webhely újracélzás közötti különbség

A kereső újracélzást gyakran keverik a webhelyalapú újracélzással. Tény, hogy ezek a taktikák hasonlóak, de van néhány olyan különbség köztük, amiket fontos észben tartani:

 

Kereső újracélzás

A kereső újracélzás az, amikor az alapján célzod meg a felhasználókat, hogy milyen kifejezéseket írtak a Google Keresőjébe. Ezek a felhasználók talán még soha nem hallottak márkádról, vagy kínálatodról.

Tegyük fel, hogy egy felhasználó az elmúlt két órában otthoni paprikatermesztési útmutatókat olvasgatott. Megnézte, hogy milyen talaj kell paprikáinak, milyen sűrűn kell őket öntözni, stb. Később ismét a Google-hoz fordul, és észreveszi, hogy a platform prémium paprika-virágföldeket reklámoz neki.

 

Webhelyalapú újracélzás

A webhelyalapú újracélzáshoz webhelyed sütiket helyez el a felhasználó böngészőjében, hogy később más webhelyeken is a te kínálatod reklámjai jelenhessenek meg neki.

Tegyük fel, hogy egy érdeklődő érkezik kábeleket forgalmazó webáruházadba, és szétnéz kínálatodban. USB kábelt szeretne, de még nem döntötte el, hogy melyiket vegye meg, így otthagyja webhelyedet „majd később” címszóval. Másnap ez a „majdnem vásárló” elkezdi kedvenc informatikai blogját olvasgatni, és egyszer csak szembejön vele egy bannerhirdetés egy cikk közepén, amiben a te webáruházad kábeleit látja – így rögtön eszébe jut, hogy érdemes lenne végre megvenni őket.

 

Összességében tehát, a kereső újracélzás új vásárlókat vonz a webhelyedre, míg a webhelyalapú újracélzás a már korábban érdeklődőket próbálja visszacsalogatni oda.

 

Remarketing és újracélzás – Mi a különbség?

A remarketinget gyakran keverik a retargetinggel, szóval öntsünk végre tiszta vizet a pohárba.

A remarketing egy gyűjtőnév minden olyan marketingtevékenységre, amelynek célja, hogy újra elérd a felhasználókat egy korábbi interakciót követően. A remarketing manapság nélkülözhetetlen taktika, hiszen az emberek naponta több ezer hirdetést látnak, és a márkáknak több érintkezési pontra is szükségük van ahhoz, hogy hatni tudjanak lehetséges ügyfeleikre.

 

Az újracélzásnak („retargeting”) több fajtája is van – ilyenek például a fent említett kereső újracélzás, webhelyalapú újracélzás, a közösségi újracélzás, az email újracélzás, és így tovább. Ezek mind a remarketing gyűjtőneve alá tartoznak – mind remarketing tevékenységnek számítanak.

 

A kereső újracélzás célja

A kereső újracélzás, mint fentebb olvashattad, kulcsszavak alapján igyekszik megragadni a lehetséges ügyfelek figyelmét. A kereső újracélzás a következőkben segítheti egy márka marketingjét:

  • Erősíti a márkatudatosságot: A B2B marketingesek jól tudják, hogy számos interakcióra is szükség lehet egy értékes érdeklődő megszerzéséhez. Ugyan ez egyes B2C szektorokra is vonatkozik. A retargeting segít, hogy márkád és kínálatod mindig frissek maradjanak lehetséges ügyfeleid elméjében.
  • Javítja az aktivitást: Sok lehetséges ügyfél, aki rákattint fizetett hirdetéseidre még jó eséllyel nem foglalkozott korábban márkáddal. A célzott display hirdetések úgy érik el ezt, hogy webhelyedre irányítják az embereket, és prezentálják nekik ottani tartalmaidat.
  • Értékesebbé teszi értékesítési tölcséredet: Egy kereső újracélzás kampány fő célja természetesen az, hogy minél több konverzióra tehess szert. Az újracélzási módszerek segítenek, hogy lehetséges ügyfeleid lejjebb kerüljenek az értékesítési tölcsérben, közelebb a konverziókhoz.

 

Az újracélzás kampányok továbbá hasznos adatokat is kínálnak a marketingeseknek, amelyeket azok később más kampányaikban is felhasználhatnak.

 

Az újracélzás mutatói

Az olyan display hirdetési platformok, mint a Google Ads, vagy épp a Facebook hasznos statisztikákat kínálnak hirdetéseidről, amelyek segíthetnek megállapítani, hogy megfelelően teljesítenek-e. Ezek közül az alábbi mutatókat kell, hogy szem előtt tartsd újracélzási kampányaidhoz:

  • Megjelenítések: Hányszor jelent meg egy hirdetés a felhasználóknak.
  • Átkattintási arány (CTR): Ez százalékban mutatja meg, hogy hányszor kattintottak rá a hirdetésre a felhasználók, miután az megjelent nekik.
  • Kattintásonkénti ár (CPC): Ez az az összeg, amelyet kifizetsz a platformnak, valahányszor rákattint valaki egy hirdetésedre. Általában úgy számolható ki, hogy elosztod a teljes eddig kifizetett összeget a kattintások számával.
  • Konverziós arány: Ennyien kattintottak át hirdetéseden, majd végezték el a konverziót webhelyeden.



Gyakori kérdések


Mi az a kereső újracélzás?


Mire jó a kereső újracélzás?


Mi a különbség a kereső újracélzás és a webhelyalapú újracélzás között?


Mi a különbség az újracélzás és a remarketing között?



Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.03.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!