Keresés

Menü

Lehet már lekésted az év legnagyobb vásárlási lázra való felkészülést? Megmutatjuk, mit tehetsz még meg azért, hogy a karácsonyi szezonban sikeres legyél az online marketing világában is!

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Online Marketing

Elszalasztod a legnagyobb vásárlási dömpinget, ha most nem készülsz fel….

2014.10.27.

Elszalasztod a legnagyobb vásárlási dömpinget, ha most nem készülsz fel….
Lehet már lekésted az év legnagyobb vásárlási lázra való felkészülést? Megmutatjuk, mit tehetsz még meg azért, hogy a karácsonyi szezonban sikeres legyél az online marketing világában is! 
 

Most, hogy hamarosan vége az őszi szünetnek, és a gyerekek újra iskolába járnak, a következő nagy naptári esemény a Karácsony. Ha még nem dolgoztad ki ünnepi marketing stratégiádat a következő 50 napra, a következő 10 jól bevált tippel máris belevághatsz.
 
 

1. Maradj egy lépéssel mindenki előtt online és offline is.

A legtöbb képes havi folyóiratnál két hónappal a megjelenés előtt le kell adni minden anyagot, reklámokkal együtt. Ha például a karácsonyi számban szeretnél publikálni, az összes tartalmat már legkésőbb szeptemberben le kell adnod.
 
Hasonlóképpen, a keresőknek is időre van szükségük, hogy besorolják blogbejegyzèseidet, videóidat és egyéb tartalmaidat. Ha most elhelyezel tartalmakat, még talán van esélyed, hogy a keresőoptimalizálás a karácsonyi időszakra a találati listák élére repíti azokat. Tehát az utolsó pillanatban vagy, hogy elérd vevőidet a SEO segítségével!
 
 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készíttess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 

2. Tanulj a múltból.

Az idei Karácsony kimenetelére legjobban a tavalyéból következtethetsz. Vess egy pillantást a tavalyi statisztikáidra - mely kulcsszavak hozták a legtöbb látogatót? Lett-e belőlük sok vásárlód? Melyik emailes vagy oldaladon közzétett kiemelt ajánlat bizonyult a leghatékonyabbnak? Milyen fajta termékek voltak népszerűek? Mit kapkodtak el? Mit csinált a konkurenciád és ez milyen hatással volt a forgalmadra?

Vizsgáld meg alaposan a CRM-es adataidat. Melyik volt eddig a népszerűbb: a tartalom alapú emailek (mint például az ajándékismertetők), vagy inkább az különleges ajánlatok köré épülők? Ezek az információk aranyat érnek, amikor személyre szabott, tökéletesen időzített emaileket szeretnél írni.
 

3. Ne feledkezz meg az alapokról sem. 

Az üzleti sikerekhez ismerned kell a célközönségedet, mint a tenyeredet. A vevőszolgálati menedzsment szisztémád (eredeti rövidítés:CRM) segítségével kipuhatolhatod, mi is hozza lázba őket, hogy aztán a jól kigondolt termékeket ajánlhasd nekik. Kik azok, akik szinte biztosan fel fognak keresni karácsony előtt? Szabd rájuk marketing kampányodat. Ám nem árt egy csipet óvatosság: ahogy Donald Rumsfeld is megjegyezte: "vannak az ismertek és az ismeretlenek". Vannak, akikből csak Karácsony előtt lesz vásárló. Ezért megéri két külön kampányt indítani: egyet a törzsközönségednek, és egyet az alkalmi vásárlóknak, akik, ha idén elégedetten távoznak, jövőre is visszajönnek, akár többedmagukkal.
 

4. Jutalmazd a hűséget

Köztudott, hogy sokkal többe kerül új vevőkre találni, mint a régieket megtartani. Ezért mindig jutalmazd meg a régi kuncsaftjaidat - küldj nekik egy csábító ünnepi ajánlatot. Ettől nem csak megtisztelve érzik majd magukat,  hanem kedvet fognak kapni, hogy gyakrabban meglátogassanak. A közösségi médián követőiddel is megteheted ezt. Ha például általában jól megy az üzlet decemberben, de nem januárban, küldj nekik egy kupont decemberben, amit januárban beválthatnak. 
 

5. Hozzáadott érték és kényelem

Jó ötlet az, egy bizonyos értékhatárt meghaladó vásárlások mellé olyan extrákat bedobni, mint az ingyenes postázás és csomagolás. Ha belefér, ajánlj fel 3 dolgot 2 áráért, vagy mellékelj egy kisebb ajándékot. Az ún. "klikk-ès-visz" szolgáltatások 40%-kal ugrottak meg a tavalyi szezonban, így mindenképp érdemes ezzel is élni.
 

6. Használd ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket.

Kérd meg a Facebookot sokat használó vevőidet, hogy kezdjenek karácsonyi ajándéknak való kívánságlistát írni. A vásárlók egyre inkább odafigyelnek egymás véleményére. Érdemes akár egy-egy ilyen ajánlást belebiggyeszteni az emailjeidbe - a címzettre ez biztosan mélyebb benyomást fog tenni. Ne felejts el egy linket is mellékelni, amelyen keresztül ők is kiposztolhatják a véleményüket egy nyilvános oldalon a termékedről. 
 

7. Sürgesd őket.

Ahogy közeledik a Karácsony, mindenki magasabb sebességbe kapcsol. Állíts fel határidőket az ajánlatokra. Tegyél ki "Már csak 3 nap!" és "Rendelje meg most, hogy Karácsonyra biztosan megérkezzen!"  feliratú táblákat. Így világos lesz vevőid számára, hogy ha nem sietnek, lemaradhatnak.
 
Az is lehet, hogy van valami, amit csak ilyenkor teszel fel a menüre. Ha így van, ezt emailben tudasd közönségeddel.  Hangsúlyozd, hogy az ajánlat csak egy bizonyos napig érvényes -majd tartsd is ezt be!
 

8. Ünnepi társulások – keresztmarketing 

Találj egy nem konkurens céget, amivel összedolgozhatsz. Például ha bort árulsz, jól kiegészíthetitek egymást a közeli delivel. Ezután közösen hirdethetitek meg az éppen aktuális akciós csomagokat. Mindketten átcsábíthatjátok egymáshoz a vevőket pl. úgy, hogy egymás kuponjait csatoljátok a megfelelő megrendelésekhez. Ha a vásárlóitok ezután megszokják, hogy egy pár vagytok, egy hosszú távon is rendkívül gyümölcsöző helyzetbe kerültök.
 

9. Optimalizáld a weboldalad mobilokra ès táblagépekre is.

A táblagépek rohamos elterjedésével párhuzamosan nő az online vásárlások aránya. Kutatások kimutatták, hogy a táblagépen vásárlók kétszer annyit költenek, mint mobiltelefonos kollégáik. Ezért fontos, hogy weboldalad könnyen használható legyen mind a mobilosok, mind a táblagép tulajdonosok körében.  
 

10. Az ünnepi kampányod időzìtése.

A hétfő az online vásárlások napja - 12%-kal többen teszik ezt a hét első napján, mint bármelyik másikon. Ám figyelj oda, mennyi ünnepi témájú tartalmat tervezel kiposztolni marketinges erőfeszítéseid során. Lassan, fokozatosan kezdd, hogy a közönséged kényelmesen, fokozatosan vehesse tudomásul a közelgő nagy napot. Pl. szeptemberben elég 10% rénszarvas téma, októberben ezt már kitolhatod 20-ra, novemberben 30-ra, és decemberben fullos 50-re. 
 
A brit adatgyűjtő, Experian kimutatta, hogy 2012-ben a nagyérdemű összesen 2.8 milliárdszor tette tiszteletét online vásárlási felületen, ami 372 millió órának felel meg. Ha a hazai helyzet ennek akár töredéke is, már megérte karácsonyi kampányt készíteni.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

5 tipp és trükk a Google AdWords használatához 2017-re

2017-06-19

Hogyan használd az AdWords-öt 2017-ben, mi köze a PPC hirdetéseknek a keresőoptimalizáláshoz, melyek a legfontosabb tudnivalók? Az online marketing tanácsadó válaszol.

Vásárlási döntés meghozása

Hányszor kell elérned a fogyasztót, mielőtt vásárlási döntést hozna?

2017-03-14

Marketingesek, cégvezetők és cégtulajdonosok is szeretnének tisztában lenni azzal, hogy hányszor kell a fogyasztókat elérni hirdetésekkel, mielőtt meghozzák a végleges vásárlói döntéseket. Néhány tanulmány...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!