Keresés

Menü

Internetes vásárlás, vásárlás a neten


Vásárlási szokások - a weben

2011.10.20.

Internetes vásárlás

Az internetezési szokások változása magával hozta a vásárlási szokásaink változását is. Ma már nem csak információkat szerzünk bizonyos termékekről a neten, hanem ha lehetőség van rá az adott oldalon meg is vásároljuk azt. És ez az, amiért nem elég megjelenni a neten, bemutatni termékeinket, megvételre kell kínálni a lehető legegyszerűbb módon, webáruházzal. Néhány kutatási eredmény is azt támasztja alá, hogy az emberek szívesen, egyre szívesebben vásárolnak a fotelből.


A GKIeNet – T-mobile kutatása alapján kiderült, hogy 2010-ben közel 1,2-1,4 millióan vásároltak termékeket vagy szolgáltatásokat. Tették ezt számítógépről, laptopról, vagy mobiltelefonról. 2010-ben közel 135 milliárd forintot költöttünk internetes vásárlásaink során.  Az okostelefonok elterjedésének köszönhetően lehetőség nyílik az online vásárlásra már telefonról is. Ma már autópálya díjat, lottót, parkolójegyet, mozijegyet, repülőjegyet stb. vásárolunk telefonunkról.


Miért jó az internetes vásárlás?


Elsősorban azért, mert egyszerre, megtett méterek nélkül több terméket és ajánlatot is össze tudunk hasonlítani. Majd a saját igényeinknek megfelelően a legjobbnak ítélt terméket egy kattintással meg tudjuk vásárolni. Ha előtte elolvastuk a vásárlási feltételeket, akkor tudjuk, milyen plusz költségekkel kell számolnunk, valamint hány nap múlva érkezik meg termékünk. Felmerül a kérdés, mely termékek azok, amelyek megvásárlását ilyen gondos kiválasztás kell hogy megelőzze? Mit vásárolnak az emberek a neten?

  • Amit a legtöbben vásárolnak az interneten: könyv
  • Amire a legtöbbet költenek az interneten: üdülés, szállás
  • Amire a legtöbbet költötték az internetezők online módon az offline-nal szemben: repülőjegy
  • Ahol még mindig magasan vezet az offline vásárlás : élelmiszer, ruha


Melyik webáruházból fog a látogató vásárolni?


Elsősorban az ár a mérvadó, de akármennyire is olcsó, egy igénytelen webáruházból nem szívesen vásárolnak az emberek. Ilyenkor a fogyasztó első gondolata az, hogy vajon működik-e a webáruház, megérkezik-e a kifizetett áru, létezik-e egyáltalán a feltüntetett termék. Nagyon sokat számít a megjelenés egy webáruháznál is. Egy igényes, gyakran frissülő webáruház bizalmat kelt és vásárlásra ösztönöz.


A jó webáruház jellemzői


•    Felhasználóbarát, átlátható struktúra
•    Könnyű keresési lehetőség
•    Részletes termékleírás (termékfotók)
•    Vásárlói visszajelzések a termékekről
•    Gyors reagálás az ügyfélszolgálat részéről
•    Kártyás fizetés lehetősége
 

címkék: Online marketing
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok