Keresés

Menü

Közösségi média marketing kampányok esetében a legtöbben csak a Facebookra gondolnak, pedig bizonyos típusú cégek kivállóan használhatják social media marketing kampányaikhoz az Instagramot is. Hogy hogyan? Az online marketing tanácsadó most válaszol!


Hogyan használd Instagram-ot mint közösségi média marketing eszközt? Gyakorlati példák segítségével most megmutatjuk!

2013.03.05.

Hogyan használd Instagram-ot mint közösségi média marketing eszközT? Gyakorlati példák segítségével most megmutatjuk!

Forrás: matebalazs.hu

 

2010-es indulása óta a fotó megosztó oldal még mindig nem veszített népszerűségéből. Eleinte csak ismerősök mutogatták egymásnak képeiket, de a cégek kezdtek rájönni hogyan használhatnák üzleti célokra is az alkalmazást. Magyarországon még kevesen kezdték el használni online marketing területen, de akit érdekel az Instagram ilyen célú felhasználása, annak pár tippel szolgálunk.

 

 

 

 

 

 

 

Instagram profil kiépítése

Mivel az Instagram nem csak mobilról, de a felhasználók profiljai webes felületen is elérhetőek, profilunkat érdemes cégünkhöz alakítani. Legyen valamilyen sajátos megjelenésünk, ami tükrözi azt, amit képviselünk. Ha jól szerkesztett és igényes profilunk van, az már önmagában is eredményezheti, hogy még többen kövessenek minket cégünk ismerete nélkül is.
 
Olyan képeket tegyünk közzé, amik valamilyen stílust képviselnek. Gondoljuk át, hogy kiket szeretnénk velük megszólítani, és hogy vajon mi az, ami által növelhetjük cégünk iránti elköteleződésüket.
 
 
 

Ha szeretnél többet tudni arról, hogyan is tudod használni közösségi média marketing kampányaidban az Instagramot, gyere el Social media marketing guru tanfolyamunkra, ahol erről is szó lesz! Részletekért kattints ide

 
 
 

Az Instagram nyelve: a Hashtag használat

Képeinket úgynevezett hashteg-ekkel láthatjuk el, amik az Instagram keresőszavai. Mindig vannak éppen aktuálisan sokat használt hashtagek, de időnként változik, mi az, amire sokat keresnek rá. Olyan tagekkel lássuk el a képeket, amik leírják a tartalmát, kapcsolódnak hozzá. Ha magyar vásárlóinkat szeretnénk elérni, érdemes inkább magyar tag-eket használni az angol szavak helyett, így azok közvetlenebb hatást keltenek.
Saját hashtaget is létrehozhatunk, amelyek segítenek a felhasználóknak ránk találni. Ezzel ugyan csak olyanok találnak meg, akik kifejezetten erre a tag-re keresnek rá, de az ilyenek segíthetik követőink elköteleződését. Ösztönözhetjük őket, hogy saját képeiket is lássák el a mi hashtag-ünkkel, de az is előfordulhat, hogy maguktól kezdik el azt használni. Ezzel közösséget is építünk, akik terjesztik hírünket, így egyre több felhasználóhoz juthat el egy olyan reklám, amit nem is magunk teszünk közzé.
Jó példa erre a Red Bull egyik kampánya, amelyben a felhasználók #GivesYouWings hashtaggel látták el a Red Bull inspirálta képeket.
 
Közösségi média marketing kampány példa
 
 

Ha szeretnél egy saját és kreatív Instagarm kampányt, kérd ajánlatunkat itt

 
 
 
 

Az Instagram közösségi média marketing alappillére: Vonjunk be másokat is a megosztásba

 
Nem csak vásárolóinkat, követőinket, de alkalmazottainkat is bevonhatjuk. Persze előzetesen egyeztessünk velük, miket oszthatnak meg, és utólag ellenőrizzük is képeiket. Ezzel akár betekintést nyújthatunk cégünk működésének hátterébe dolgozóink szemszögéből, kulisszatitkokat oszthatunk meg. 
Osszunk meg képet elégedett vásárlóinkról, ezzel nő irántunk érzett szimpátiájuk, hiszen a legtöbben szeretik magukat viszontlátni kedvenc üzletük képei között. Amennyiben nyereményjátékot hirdettünk, a győztesek képét is mindenképp osszuk meg nyereményükkel. Ezzel másokat is játékra, ezenfelül vásárlásra ösztönzünk majd.
 
 

Instagram nyereményjáték indítása

Külföldön nagy népszerűségnek örvendenek az Instagrammon folytatott játékok, és egyre többen használják őket.
Fotópályázattal ösztönözhetjük követőinket, hogy az általunk választott témában töltsenek fel képeket a mi hashtag-ünkkel, ahol a legjobb fotó elkészítői valamilyen nyereményben részesülnek. Egy cipőcég olyan játékot hirdetett, ahol legelhasználtabb cipőikről kellett a felhasználóknak képet feltölteniük, majd ezekért cserébe nyerhettek egy-egy új párat.
 
Instagram közösségi média marketing kampány példa
 
Külföldön az úgynevezett scavenger hunt-ok is felkapottak, ahol a nyereményt, vagy az arra jogosító kupont elrejtik valahol, és a helyszínről képet készítenek. Esetleg az elrejtett tárgy lefényképezése, és Instagram-ra való feltöltése után lépnek kapcsolatba a felhasználóval, aki ezután kapja meg a nyereményét.
 
 
Az Instagram céges felhasználásának módjai.
 
 
Mint a Facebook esetében is, de itt még inkább igaz, hogy az Instagram jelenlét nem vásárlásra ösztönöz. Célunk vele rajongóink, követőink számának növelése, és irántunk való elköteleződésük. Az Instagram használata mind közösségi média marketing, mind online marketing, mind pedig az éppen kiépülő mobil marketing szempontjából is fontos, és mivel itthon még nem elterjedt a használata, ezért versenytársaink elé is kerülhetünk vele.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék:
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok