Keresés

Menü

Így szerezz ingyen felhasználható tartalmakat weboldaladra, közösségi média oldaladra!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Jogvédett tartalmak helyett szabadon felhasználható elemek: egy kis segítség, hogy ne kerülj bajba!

2017.02.28.

Így kerüld el a jogvédett tartalmak felhasználását és juss ingyen felhasználható képekhez, zenékhez vagy videókhoz!

Neked van időd vállalkozásodban folyamatosan fotók, videók készítésére? Pedig a vizuális tartalmak hatalmas szerepet játszanak a marketingben, így illene… de legyünk őszinték: erre nem mindig van lehetőség, plána nem profi fotók készítésére egy-egy kampányhoz. Ahelyett, hogy kockáztatnál és jogvédett tartalmakat használnál, íme egy elképesztően hasznos tipp!


A jogvédett tartalmak, fotók felhasználása és jogi következményei

Ugye, Te sem szeretnéd ha valaki termékedért vagy szolgáltatásodért nem fizetne, de felhasználná? Nos, a fotósok, zenészek, videósok sem. Érdekes kérdés ez, ami az internet terjedésével és az elképesztő mennyiségű tartalommal kiéleződött: de vajon felhasználhatod-e azokat a tartalmakat, amelyeket csak úgy találsz a neten?

 

Természetesen nem. Nem feltétlen. Ezek ugyanis nagyrészt jogvédett tartalmak, és adott esetben pereskedésre is számíthatsz, ha ezeket felhasználod. De milyen megoldások vannak arra, hogy mégis használhasd mások fotóit?

Négy egyszerű megoldással elkerülheted a kellemetlen megbeszéléseket, esetleg költséges pereket…

 

1. “Stockfotók” – a fizetős verzió

A legtöbben már ismerik, és sokan nagyon helyesen alkalmazzák is ezeket a rendszereket. Általában darabszámra fizet a vásárló, és cserébe nagyon jó minőségű. kampányokra és designelemekre is alkalmas fotókat kap cserébe. A limitált darabszám és a “sablonképek”, valamint a fizetős lehetőség azonban nem mindenkinek elégíti ki szükségletét!

 

2. Szerződés a fotóssal – ha egy típusú képcsoportra van szükséged

Természetesen lehetőséged van egy-egy fotós felbérlésére, vagy akár velük folyamatos szerződés kötésére is. Itt ugyan az a probléma merül fel mint a fentiekben: a fotós csak bizonyos típusú képeket fog tudni neked szolgáltatni, és ismét fizetős dologról beszélünk, ráadásul egy-egy poszthoz adott esetben gyorsabban van szükség tartalomra, nincs idő ennek kiépítésére.

 

3. A Google megoldása – keress ingyenes tartalmakat a Google-ben!

A Google munkatársai hamar ráébredtek erre a hiányra a piacon, és ahogy azt megszokhattuk, gyorsan reagáltak is. A keresőóriás eszközei között ugyanis lehetőséged van olyan fotókra rákeresni, amelyek felhasználhatóak. Az alábbi képen láthatod, hogyan kell beállítani:

 

 

Ez már egy jóval gyorsabb, “real time” eszköz, amellyel azonnal bármilyen típusú fotót találhatsz felhasználásra.

 

4. A Facebook reakciója a jogvédett tartalmakra

Természetesen a Facebook sem maradhat ki a versenyből, bár ebből a szempontból lényeges lemaradásban van a keresőóriáshoz képest. Ha dolgoztál már hirdetésekkel, vezetsz Facebook oldalt, biztosan Te is találkoztál már vele, hogy – főként a videók esetében – a Facebook bizony beazonosítja az idegen tartalmakat, és eltávolíthatja az oldaladról , sőt, akár az oldalad is szüneteltetheti.

Egyszerű példa a videós hirdetések készítése, amely azonnal felismeri ha jogvédett zene van a videóban, és nem is indítja el hirdetésed…

 

De mi a Facebook megoldása? Egyelőre a Facebook kezdetleges szinten kínál például ingyenes felhasználható háttérzenéket. Ha őszinte akarok lenni, ez engem nem győzött meg egyelőre, de várjuk ki a végét.

 

A napokban azonban új törekvés ütötte fel a fejét a Facebook-nál: állítólag a licence-szerződések újratárgyalása folyik a közösségi médiák királyánál. A törekvés lényege, hogy a videós tartalmak használhasság a jogvédett zenéket a Facebook-on belül (!), de arról is szó esett, hogy a Facebook szeretné, ha a kiadók ide is publikálnák dalaikat – ezzel egy új konkurenciát nyitva a YouTube-nak.

 

A saját fotók, tartalmak ereje

Kétség nem férhet hozzá, hogy szinte minden vállalkozás használ “külsős” fotókat. Nem is feltétlen rossz ez, de mindenképp meg kell említenem, mekkora hatalma van a saját fotónak. Vállalkozásod irányába a lojalitás, az érdeklődés is sokkal könnyebben kialakul, ha igenis fektetsz munkát a saját képek, tartalmak gyártásába.

Amennyiben tehát van rá lehetőség, mindenkép javasoljuk a saját fotók, tartalmak gyártását!

 

 

Szerző: Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

címkék:
9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017-07-19

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom...

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

7 tipp a sikeres szállodamarketing kampányokhoz

2017-07-18

Ma már nem kérdés, hogy a hotel marketingben az online marketing 99%-os szerepet játszik. Szeretünk szálodákkal foglalkozni, hiszen gyors sikereket érünk el, és az online mérési eszközök segítségével...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!