Keresés

Menü

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Ismerősöd panaszkodik a Facebookon, de mégis dicsekszik? Ismerős?

2016.08.06.

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.

Képzeld, ennek neve is van a közösségi marketingben, ez a humblebrag. Miért ne tedd te, vagy ha mégis, hogyan használd, hogy ne üssön vissza? Elmondom! A közösségi média marketing tanácsadó válaszol.


Valószínűleg te is követtél már el humblebraget, sőt valószínűleg szinte mindenki, és még csak nem is tudatosul bennünk, hiszen eddig nem is tudtunk a fogalom létezéséről, legfeljebb önkénytelenül cselekedtünk e szerint. Nézzük is meg, hogy mit takar pontosan az a szó, hogy humblebrag?

 

Mi az a humblebrag?

A humblebrag egy angol eredetű szó, amely két szó összetételéből származik:

  • humble: szerény, egyszerű, igénytelen
  • brag: henceg, kérkedik, hetvenkedik

A két ellentétes értelmű szót egymás mögé téve született meg a humblebrag kifejezés, magyarul a „szerény hencegés”, amely a dicséret vagy öndicséret olyan formája, amelyben valaki panaszkodik egy olyan tevékenység vagy állapot miatt, amely igazából dicsekvésre adhatna okot: „Megint olyan fárasztó volt a két hetes nyaralás, azt hiszem ideje kipihennem magam.” - ehhez általában természetesen egy erősen irigylésre méltó kép társul. Ez a közösségi média felületek egyik legújabb és egyre szélesebb körben elterjedt formája, amelyet ugyan már ezelőtt is megfigyelhettünk, de mióta nevet is adtak a jelenségnek, azóta még többen követnek el humblebraget.

 

Miért használjuk a humblebraget?

Alapvető emberi tulajdonság, hogy szeretünk dicsekedni, magunkról beszélni. Örömöt okoz nekünk, ha bármit megoszthatunk magunkról – hiszen erre való a közösségi média, nemde? Tesszük ezt azért, mert szeretnénk értékesnek érezni magunkat, megbecsülést, figyelmet kivívni ismerőseink körében. Ugyanakkor a humblebrag sokszor negatív érzelmeket válthat ki az emberekben, irritáló lehet mások számára, ezért nem árt óvatosan bánni a használatával. A hagyományos emberi kommunikáció során azonnal láthatjuk az emberek reakcióját, a közösségi média azonban erre nem nyújt lehetőséget, így sokszor, amikor azt gondoljuk, hogy milyen menő, vagy aranyos bejegyzést teszünk közzé, az mások számára idegesítő, sőt akár bántó is lehet. 
Minden alkalommal, amikor bejegyzést teszünk közzé a Facebookon, Instagramon, Twitteren vagy bármely más felületen, akkor érdemes belegondolni, hogy mit szoktunk gondolni, érezni mások posztjai láttán. Így, amikor olyat látunk, amely rossz érzésekkel tölt el bennünket, akkor valószínűleg mások is ugyanezt érzik, amikor mi teszünk közzé egy humblebraget. A legtöbb esetben pedig az jelenti a nagyobb problémát, hogy mivel a poszt egyik része elismerést vált ki az emberekből, a másik pedig ellenérzéseket, így sokszor nem is tudnak hogyan reagálni, ami valószínűleg nem fog nagy like-számot jelenteni számunkra.

 

Hogyan csináljuk jól a humblebraget?

Ha lehet, akkor inkább javasolt elkerülni, de azért vannak esetek, amikor indokolt lehet, például amikor egy családtag, vagy egy közeli barát sikerét szeretnénk elújságolni. Csak az nem mindegy, hogy mikor és hogyan tesszük ezt.

Néhány tanács, hogyan használjuk okosan a humblebraget:

  • büszkélkedj megfontoltan: a bejegyzésednek a legkisebb része legyen a dicsekvés, a központban mindig inkább a pozitív hír értéke legyen
  • gondolj bele, hogy kinek posztolsz: mindig tartsd szem előtt, hogy ki olvassa a bejegyzést, és hogyan reagálnak arra, amit megosztasz. Ne dicsekedj az új állásoddal, ha a legjobb barátodat éppen most rúgták ki, légy tapintattal másokra.
  • gondolj bele, hogy te hogyan reagálnál: biztosan neked is vannak olyan ismerőseid, akiknek kifejezetten ellenszenvesek a posztjai – nem akarsz te is közéjük tartozni, ugye? 
  • élvezd a túlzó humblebrageket: meg kell különböztetni ugyanis azokat, akik tudatlanul csinálják, és akik a fogalmat ismerve, szánt-szándékkal túlzó dicsekvéseket tesznek közzé. Ezeket általában nem kell komolyan venni, mosolyogj rajta egy jót, és élvezd a humblebrag nyújtotta új szórakozási lehetőséget. 
  •  

Szeretnél többet megtudni a közösségi média marketingről? Jelentkezz tanfolyamunkra most még csak 7.900 forint! Kattints ide!

Szerző: Máté Balázs, marketing tanácsadó

címkék: Facebook
Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó válaszol.

Nézheti a Facebook álhírnek a posztjaidat?

2017-09-24

Tavasszal a Facebook belekezdett az álhírek elleni harcba. Tudnod kell, mit NEM tehetsz, ha nem szeretnéd, hogy cikked álhírnek minősüljön. Az online marketing tanácsadó...

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek kezdőknek.

13+1 tipp kezdőknek egy hatékony Facebook oldal működtetéséhez

2017-09-21

Készítettél egy Facebook oldalt, de nincs semmi értelme? Vagy most vágnál bele a közösségi média marketingbe, de nem tudod, hogyan kell? Facebook tippek...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!