Mi az amit egy honlapnak mindenképpen tudnia kell ahhoz, hogy bármennyi pénzt is érdemes legyen rákölteni? Keresőoptimalizálás, jó designú honlap, jó marketing szövegek? Mi a legfontosabb? Máté Balázs online marketing tanácsadó válaszol!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Alapkövetelmények egy honlappal szemben

Máté Balázs,, online marketing tanácsadó

Mi az amit egy honlapnak mindenképpen tudnia kell ahhoz, hogy bármennyi pénzt is érdemes legyen rákölteni? Keresőoptimalizálás, jó designú honlap, jó marketing szövegek? Mi a legfontosabb? Máté Balázs online marketing tanácsadó válaszol!

Alapkövetelmények egy jó honlappal szemben

 

 

Design, avagy a felépítés

 

A design a céged ruhája az ügyfél szemében!

 

Elmennél szakadt farmerben az ügyfeledhez? Ugye nem? Akkor miért gondolod, hogy bármilyen design jó a honlapodnak, hiszen ezt látják először az ügyfelek!? Vannak marketingesek, akik esküsznek arra, hogy a szöveg mindent elvisz, ütős legyen, és megfogtad a vevőt. Hiába vagyok az online marketing nagymestere, be sem engednél az irodádba, ha toprongyosan csengetnék be. És azt szeretnéd, hogy amint kinyitom az ajtót, elkezdjem hadarni, amit mondani akarok? Nem hagynálak szóhoz sem jutni. Nos ilyen az automatikusan elinduló bemutatkozó videó és zene is. Lehet, sokan meghallgatják, de hidd el, még többen kattintanak tovább: nem kell nekünk ez a nyomulás! Gondolod át ügyfél szempontból is, milyen legyen hát a design.
 
 

A design és a keresőoptimalizálás

 

Vannak bizonyos technológiák, melyet nagyon sok honlapkészítő cég alkalmaz, mert látványosak, mégis a legtöbb kereső nem szereti őket. Nem mindegy egy oldal felépítésében az sem, hogy hol helyezkednek el a linkek, a szövegek a képek. Vannak a keresők számára preferáltabb részek, vannak kevésbé. Ezért tehát a design nem csak azért fontos, hogy az oldal mutatós legyen, hanem a keresők miatt is. Ez nem kell azt jelentse, hogy egy oldal dizájntalan kell legyen. Nem kell azt jelentse, hogy ne legyen szép, vagy mutatós, igényes. Egy valamit magára adó cégnek legyen Önálló arculata. Ugyanakkor feleljen meg a keresőmarketing szabályainak. A véleményünk tehát: egy honlap esetében a design fontos, de nem a legfontosabb szempont. Holnapunk legyen igényes, de feleljen meg a keresőmarketing szempontjainak. 
 
 

A tartalom, a szövegek

Természetesen a szövegek nagyon fontosak a látogatók megfogásában is, vagyis hogy meggyőzzük Őket arról, hogy ez az az oldal, amit mindig is kerestek. De nem csak a szöveg tartalma, hanem a megfogalmazás is nagyon fontos mind a látogatók, mind a keresőoptimalizálás szempontjából. Ismerni kell hozzá a keresőgépek és az őket használó emberek szokásait, tulajdonságait. A szövegeket mindig bízzuk online marketing tanácsadóra,vagy legalább kérjük ki a véleményét. Létezik sokféle keresési lehetőség, de még mindig legnagyobb arányban az emberek szavak alapján keresnek és találnak. Fontos tehát a nagy és megfelelő minőségű szöveges tartalom is! 
 
 

Programozás

Sokan hiszik, hogy tudnak weblapot készíteni. Hirdetik, mint szolgáltatás. Valójában programozni tudni, vagy esetleg szép dizájnú honlapokat készíteni nem elég, ez nem hoz üzletet. Tehát haszontalan dolog, pénzkidobás. Alapvető hibákat és hiányosságokat találok a honlapok programozásának 80%-ban. A programozó és a designer közösen hozza létre az oldal struktúráját felépítését, működését. Sokszor kerültem azzal szembe, hogy egy jól kinéző oldalt kellett otthagyjak, mert nem találtam meg, amit szeretnék, vagy nem működtek logikusan a funkciók. A struktúrának, felépítésnek  minimum a következőket  kell figyelembe vennie:
 
• A látogató megtalálja amit én mutatni szeretnék neki (az ajánlatkérést, a terméket, a szolgáltatást).
• A látogató megtalálja azt, amiért az oldalra jött (lehet, hogy ő csak információt keresett, azért jött, persze mi azért eladunk neki valamit, úgy hogy észre sem veszi).
• Feleljen meg a keresőmarketing szabályainak, a program alkalmazza azokat a technológiákat, amelyek látogatottságot hoznak.
• Amennyiben lehetséges legyen valid, azaz a legtöbb kereső számára értelmezhető.
 
Természetesen egy programozó nem érthet mindenhez. A kis cégek esetében maga a honlapkészítő egy programozó, esetleg egy designer. Nem várhatjuk el tőlük, hogy az online marketinghez is értsenek. Egy jó marketingestől, aki otthon van a szakmájában nem várhatjuk el, hogy profi szinten programozzon, sőt még a designhoz is értsen. Mindenképp úgy kell hát honlapunkat kialakítani, hogy ezen szakmák együttműködésének eredményeképpen jöjjön létre egy hatékony honlap! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!