Így optimalizáld webhelyedet mobilos helyi keresésekre

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így optimalizáld webhelyedet mobilos helyi keresésekre

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Ha a mobilról indított keresésekről van szó – ami az okostelefonok elterjedésével napi szintű tevékenységgé vált – akkor nem hanyagolhatjuk el a helyi keresés kérdését sem.

Így optimalizáld webhelyedet mobilos helyi keresésekre

 

De miért? Gondolj csak bele: amikor az ember egy idegen városban jár, és úgy érzi, hogy megérkezett az ebédidő, akkor elég csak előkapnia a mobilját, beírni a keresőbe, hogy „éttermek Eger” és máris megjelenik neki a legjobb egri éttermek listája. Bizonyos esetekben a város nevének hozzáadására sincs szükség – ha a mobil GPS-e aktív, a kereső általában tudja, hogy honnan kell találatokat összegyűjtenie.

 

Ezt a kényelmet jelenleg nem lehet más módszerekkel felülmúlni. Eltekintve, hogy mindenki zsebében ott figyel manapság egy okostelefon, egyértelmű, hogy egyre többen használják ki a helyi mobilos keresés lehetőségét. Ebből következik persze, hogy ha online jelenléteddel szeretnél a mobilfelhasználók köreiben is érvényesülni, akkor webhelyednek optimalizáltnak kell lennie az ilyen keresésekre is (ennek több oka is van - ezekről ITT olvashatsz)

 

A probléma forrása leggyakrabban az, hogy az webhelytulajdonosok nincsenek tisztában a mobilos optimalizáltság fontosságával, vagy egyszerűen nem tudják, hogy hogyan kezdjenek hozzá. A következő sorok azoknak szólnak, akik szeretnék webhelyüket láthatóbbá tenni a helyi mobilfelhasználók számára.

 

1. Helyi SEO

 

Amennyiben vállalkozásod vagy céged valamilyen helyi jellegű tevékenységet folytat (ide tartoznak többek között az éttermek, a szállodák, a magánorvosi rendelők, a szoláriumok és lényegében minden helyi üzlet, ahová az ügyfelek betérhetnek), vagy egy adott területet fed le szolgáltatásaival (autómentők, lomtalanítók, költöztetők, stb.), akkor elengedhetetlen, hogy az ügyfelek rád találjanak amikor egy releváns szolgáltatásra keresnek rá helyileg. Ehhez erős helyi SEO-ra, vagyis keresőoptimalizálásra lesz szükséged.

 

Feladatok a webhelyeden

 

A lokalizált, tehát egy adott helyszínt vagy környéket megcélzó webhelyeknek rendelkezniük kell olyan címkékkel és egyéni URL-el, ami az adott területre (például városra) vonatkozik.

 

Amennyiben üzleteid több városban vagy megyében is működnek, akkor létrehozhatsz egy egyszerű landing oldalt is webhelyeden, ahol felsorolod összes helyi üzleted címét és elérhetőségeit, megkönnyítve ezzel a felhasználók számára, hogy rátaláljanak a hozzájuk legközelebb eső opcióra.

 

Több üzletnél megoldás lehet az is, hogy a landing oldal URL-je tartalmazza a helységnevet. Így elkerülhető, hogy minden lokalizált webhelynek külön domaint kelljen létrehozni.

 

Google Cégem

 

Ha a webhely kész, a következő lépés a Google Cégem profilod megfelelő beállítgatása. Ha még nincs ilyened, akkor minél előbb regisztráld cégedet a szolgáltatásban. A Google Cégem szolgáltatás teljesen ingyenes, és elengedhetetlen az olyan üzletek számára, amelyek láthatóbbak szeretnének lenni a Google találatok között.

 

A Google Cégem profilnak tartalmaznia kell üzleted címét (ahol az ügyfelek felkereshetnek), webcímét, nyitvatartási óráit, telefonszámát és minden egyéb fontos adatot, amire egy keresgélő ügyfél kíváncsi lehet. A Cégem profil továbbá lehetővé teszi az adott üzlet értékelését és véleményezését is.

 

Fontos, hogy minden alapvető információ (a név, cím, telefonszám hármasa) karakterről karakterre pontosan megegyezzen azokkal az adatokkal, amelyek webhelyeden is szerepelnek. Emellett érdemes jó minőségű képeket is feltölteni a profilra, hogy a felhasználók láthassák üzletedet, mielőtt felkeresnék azt. Ezekről részletesen ITT és ITT olvashatsz! 

 

 

Közösségi média marketing

 

A közösségi médiáról webhelyekre mutató hivatkozások egyre többet érnek, ezért fontos, hogy minden releváns közösségi platformon friss, naprakész információkat adj meg üzleted profilján.

 

Online értékelések és vélemények

 

A legtöbb felhasználó miután rátalál egy üzletre az interneten, rögtön megnézi, hogy a korábbi ügyfelek milyen értékelésekkel és véleményekkel illették azt. Ez történhet a Google Cégem profilon, a közösségi platformokon vagy a kifejezetten ilyen célokra létrehozott webhelyeken (például TripAdvisor).

A helyi vélemények nagyon fontos tényezőknek számítanak a döntéshozatalban, ezért érdemes minél többre időben és megfelelő stílusban válaszolni. A Vevői véleményekről és az online reputációmenedzsmentről a linkekre kattintva olvashatsz!

 

 

Külső helyi jelzések

 

A külső helyi jelzések a más webhelyeken megjelenített alapinformációkat (név, cím, telefonszám) jelentik. Itt olyan katalógus webhelyekre kell gondolni, mint például a TripAdvisor – ezek a webhelyek gyakran a saját webhelyeden feltüntetett információkból merítenek, szóval ezért is fontos, hogy mindent pontosan adj meg minden lehetséges mezőben.

 

Ezek a webhelyek általában egy értékelési és véleményezési rendszert is tartalmaznak, amiket a felhasználók szintén előszeretettel vizsgálnak át, mielőtt meghoznák döntésüket.

 

Linkmarketing

A hivatkozások természetesen nagyon fontosak a keresőoptimalizáláshoz, és hasonlóan kulcsszerepük van a helyi SEO-ban is. Igyekezz minél több releváns, tekintélyes oldalra hivatkozni webhelyeden, és próbálj minél több saját hivatkozást szerezni hasonlóan jó minőségű oldalaktól.

 

2. Mobilbarát megoldások

 

Mint ahogy azt már említettük, a mobilfelhasználók, és ezzel a mobilról indított keresések száma egyre csak nő. Ennek tudatában, és a Google jóvoltából nemrégiben bevezetett mobile-első indexelésnek köszönhetően egyértelmű, hogy minden versenyezni kívánó webhelynek optimalizáltnak kell lennie a mobilos keresésekre is.

 

Mobilbarát-e webhelyed jelenlegi verziója?

 

Első lépésként ellenőrizd, hogy webhelyed megfelel-e a Google elvárásainak mobilbarát szempontból. Ezt a mobilbarát teszt oldalon teheted meg, amelyet a Google üzemeltet: https://search.google.com/test/mobile-friendly

 

Válassz egyet az alábbi módszerek közül és alakítsd ki webhelyedet ez alapján

 

1. Egy reszponzív webhely, ahol a szerver mindig ugyan azt a HTML-t és CSS-t küldi az összes eszköznek.

 

2. Egy dinamikus megjelenítést használó webhely, ami más és más HTML és CSS kódot küld ugyanazon az URL-en keresztül, attól függően, hogy milyen eszközt használ a látogató.

 

3. Különböző URL címek a webhely mobilos és asztali verziójához.

 

Ellenőrizd rangsorolásod asztali és mobil keresésekben

 

A mobil és az asztali rangsorolások különbözőek, mégis hatással vannak egymásra – legalábbis a Google mobil-első indexének bevezetése óta. Habár ez az indexelés még nem ért el mindenkit (a Google szerint a folyamat hosszú időbe telik majd), érdemes követni, hogy a különböző eszközökön milyen rangsorolást érnek el tartalmaid.

 

Ehhez különböző online és szoftveres szolgáltatásokat is igénybe vehetsz, habár nagy részüknél fizetni kell a próbaidő után, vagy az összes funkcióért.

 

3. Emeld ki a megfelelő oldalakat

 

Amikor egy tartalomra több URL is mutat, a keresőmotorok pedig észreveszik ezt, akkor számos kellemetlenségnek nézhetsz elébe – ilyen többek között a rangsorolás csökkentése is. Ha szeretnéd elkerülni az ilyen problémákat, akkor nézd meg, hogy miként jelölheted meg azokat az oldalakat webhelyeden, amiket előtérbe szeretnél helyezni a keresőmotorok robotjai számára. 

 

Kanonikus tulajdonság

 

A dupla tartalmakból származó kellemetlenségek elkerülése végett lásd el a releváns oldalakat a rel=canonical címkével. A keresőmotorok ebből látni fogják, hogy ez az elsődleges oldal az adott tartalommal, és ezt jelenítik majd meg a találatok között.

 

Persze a kanonikus címkét csak végső esetben érdemes használni, ha másképpen nem tudod elkerülni a duplikált tartalmakból származó problémákat.

 

A kanonikus címke használata előtt próbálj meg több CSS fájlt készíteni weboldalaid mobil verzióihoz. Ezen kívül 301-es átirányításokat is használhatsz a régi oldalakról az új oldalakra. Ne feledkezz meg továbbá a robots.txt fájlról sem, amivel „elrejtheted” a felesleges oldalakat a keresőmotorok elől.

 

Útkövetés a navigáció megkönnyítésére

 

Az útkövetés (általában egy sáv, ami mutatja, hogy mely kategória / alkategória / termék oldalt nézi éppen a látogató) egy rendkívül hasznos navigációs segédlet a webhelyet böngésző látogatók számára, ugyanis sokkal átláthatóbbá teszi az egész webhely felépítését.

 

Az útkövetés különösen azon látogatók számára hasznos, akik nem a kezdőlapról, hanem például egy keresőmotor találati oldaláról érkeztek egy termék adatlapjára. Az útkövető sávra pillantva rögtön tudják, hogy most éppen a Ruházat > Férfi ruházat > Pólók > XY nevű pólót nézik, és egy kattintással eljuthatnak bármilyen felsőbb szintre, hogy folytathassák böngészgetésüket a kínálatban.

 

Használj egyedi termékcímeket

A termékcímek általában az első dolgok között vannak, amiket a felhasználók megpillantanak egy termékkel kapcsolatban (a kép mellett). Fontos tehát, hogy amennyiben webhelyed e-kereskedelmi szolgáltatásként működik, termékeid nevei beszédesek, tömörek és lényegre törőek legyenek.

 

A kulcsszavakkal, ígéretekkel és marketing kifejezésekkel teleszórt címek nem hasznosak a látogatóknak és rossz benyomást keltenek bennük.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!