Keresés

Menü

Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak - út a sikerhez!


Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak - út a sikerhez!

2017.01.04.

Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak - út a sikerhez!

A Facebook-ot közel 1,6 milliárd ember használja. És mi a közös bennük?

 

Az, hogy mindannyian éhesek, és étkeznek valahol. Használjuk ki ennek előnyeit, és építsünk vállalkozásunk számára egy lojális vevőkört!


Hogyan építsünk ki egy stabil közönséget, amelyből potenciális vendégeink lehetnek?

 

 

#1 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Adj valamit- ingyenesen!

 

 

A közösségi média felhasználók nagyra becsülik, ha megosztod velük a tudásod egy részét, például receptek, vagy főzési tanácsok formájában.

 

Ezzel kifejezheted milyen fontosak számodra, és ők ezt értékelni fogják. Létrehozhatsz egy exkluzív csoportot, ahol csak az elkészítési módokat kommunikálod.

 

A recepteket érdemes videó üzenetben elkészítened, de ha elég felkészült vagy, élő bejelentkezésben is főzhetsz.

 

Íme, néhány ötlet:

 

SOS villámgyors süti receptek

A séf kedvenc édessége

Hogyan használd fel a maradék húsvéti sonkát?

 

 

#2 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Jutalmazd meg a legaktívabb Facebook követőidet!

 

 

 

Hetente, vagy havonta jutalmazd meg a legaktívabb Facebook rajongóidat. Hívd meg őket éttermedbe, hogy be tudjanak tekinteni a kulisszák mögé, és megkóstolhassák kedvenc ételeiket. Az eseményről készült fotókat posztold ki az oldaladon. Ez is növelni fogja közönséged elkötelezettségét.

 

 

#3 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Növeld közönséged aktivitását kérdések segítségével!

 

 

 

Ételeidről készített fényképes posztjaid mellé feltett kérdésekkel aktivizálhatod követőidet. Az emberek szeretnek ezekre válaszolni, és a válaszokkal a poszt elérése is javul.

 

Pld: Milyen gyakran fogyasztotok desszertet az ebédhez? Melyiket szeretitek jobban a spenótot vagy a sóskát?

 

Megkérdezheted a véleményüket is, pld. Milyen ételt hiányoltok a menüsorból? Az ilyen jellegű kérdésekkel azt fejezed ki, hogy fontos számodra a véleményük, fontos mit válaszolnak.

 

 

#4 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Ossz meg érdekességeket éttermedről!

 

 

 

Közölj olyan információkat, kulisszatitkokat, melyeket a laikusok nem tudhatnak. Ez szólhat bármiről, ami az éttermedhez köthető. Pld. Tudtad, hogy a kagylót egyenesen Franciaországból frissen hozzuk számotokra? Tudtad, hogy az étterem épülete pár évvel ezelőtt egy iskolának adott helyet?

 

Indíthatsz egy mini versenyt is találós kérdésekkel: Szerinted hány tojást használunk fel éttermünkben egy évben? Stb.

 

 

#5 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Vegyél részt mikrokörnyezeted közösségi életében!

 

 

Állj egy számodra fontos helyi ügy mellé. Szervezz ennek érdekében jótékonysági eseményt, és hívd meg rá rajongóidat!

 

 

#6 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Indíts recept versenyt!

 

 

Hirdess recept versenyt, a legjobbakat fotókkal közöld oldaladon. A legtöbb szavazatot elért ételt készítsd el éttermedben és legyen ez a hétvégi ajánlat! A készítésben részt vehet a nyertes beküldő – és a közös munkáról készített fotók szintén nagy reklám értékkel bírnak.

 

 

#7 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Figyelj a törzsvendégeidre!

 

 

Az visszatérő vendégeid a legfontosabbak. Létrehozhatsz számukra ismétlődő rendezvényeket, ahol lehetőséget biztosíthatsz, hogy ők kóstolják meg először az újdonságokat. Kialakíthatsz a rajongókból egy különálló Facebook csoportot ahol a számukra igénybe vehető kedvezményeket kommunikálhatod. A lehetőségek száma végtelen, próbálj ki minél több módszert, és ami beválik, azt használd rendszeresen!

 

 

#8 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Engedj betekintést a kulisszák mögé!

 

 

Az emberek szeretnek a színfalak mögé nézni, hogy lássanak olyan munkafolyamatokat, érdekességeket, melyeket egyszerű vendégként nem láthatnak. Mutasd meg munkatársaidat munka közben fotó vagy videó formájában. Készíthetsz „elkapott” pillanatokról, beszélgetésekről videót- hogy szemléltesd milyenek a munkás hétköznapok.

 

 

#9 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Hirdess!

 

 

A Facebook segítségével hatékonyan tudod elérni célcsoportodat, ha új vendégeket szeretnél invitálni éttermedbe. Marketing stratégiádba illeszd bele a Facebook hirdetéseket, és készíts pontos végrehajtási – és költségvetési tervet! Ellenőrizd a hatékonyságot. Hirdethetsz bármit- egyik posztodra is indíthatsz hirdetést, vagy akár egy eseményt is kiemelhetsz ezzel.

 

 

#10 Hatékony Facebook oldal vezetési tippek gasztrovállalkozásoknak: Legyen a Facebook oldaladnak vezetője!

 

 

 

Elfoglalt étterem tulajdonosként nem tudsz mindenre hatékonyan odafigyelni. Szerencsére a Facebook-on a posztok időzíthetők. De ez nem jelenti azt, hogy elég hetente egy-két alkalommal foglalkoznod vele! Az oldalon érkezett üzenetekre, hozzászólásokra, panaszokra azonnal reagálni kell – ezért ha van rá lehetőséged bízd meg vele egyik munkatársadat.

 

A marketing egy külön szakma, tehát ha úgy érzed eredménytelen a kommunikációd, vagy túl kevés a rajongód, ne habozz segítséget kérni profiktól!

 

 

Mi a legfontosabb teendő azért, hogy Facebook oldalad valóban hatékony legyen?

 

 

Gyárts folyamatosan olyan tartalmakat, melyek felkeltik olvasóid érdeklődését, és interakcióra ösztönzik őket. Következetesen és rendszeresen posztolj, készíts tervet előre, miket fogsz közzétenni.

 

 

Ha úgy érzed, jobban el szeretnél merülni a témában, akkor gyere el előadásunkra, melyben az új 2017-es digitális gasztromarketing trendeket fogjuk elemezni! Itt jelentkezhetsz!

 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: Facebook
Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Marketing tanácsadó, Máté Balázs blogja

Az Adidas bedobta az első marék földet a TV és rádió reklámok sírjába – a cég az online...

2017-03-19

Mi, online marketing tanácsadók sokat hangoztatjuk, a TV és rádió hirdetések kora lejárt. Remélem azonban, amikor egy olyan világcég, mint az Adidas hoz stratégiai döntést ezen felületek elhagyásáról, a magyar KKV...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok