Hatékony hashtagelés a Facebookon, a Twitteren, és az Instagramon

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hatékony hashtagelés a Facebookon, a Twitteren, és az Instagramon

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A hashtageket senkinek nem kell bemutatni – az eredetileg Twitteren elterjedt kattintható címkéket számos közösségi platformra használja, és habár a koncepció mindenhol ugyan az, a különböző hálózatokon más és más szabályok vonatkoznak rájuk, amelyekkel érdemes tisztában lenni.

Hatékony hashtagelés a Facebookon, a Twitteren, és az Instagramon

A szabályokon kívül eltérő trendek is övezik a hashtageket, akár a Facebookot, akár a Twittert, akár az Instagramot vizsgáljuk. A TrackMaven ezekről a trendekről végzett kutatást (https://trackmaven.com/resources/hashtag-best-practices/), és mint kiderült, a különböző platformokon egészen mást jelent a „megfelelő” hashtaghasználat. Ezekről lesz most szó!

 

Facebook – Egy hashtag is elég lehet

A Facebookon nem olyan esszenciális a hashtagek használata, mint például az Instagramon, de ettől függetlenül úgy tűnik, hogy képesek nagyot dobni a közönségből kiváltott aktivitáson. Azonban míg egyetlen egy hashtag használatával akár 1771-gyel több aktivitás érhető el, a túlzott hashtaghasználat gyengébb eredményeket hozhat.

 

Egy másik érdekes megfigyelés, hogy egy hat hashtaggel rendelkező bejegyzés több aktivitást képes elérni, mint egy olyan poszt, amiben csak öt ilyen címke szerepel, ami arra enged következtetni, hogy a Facebookon nincs olyan, hogy „ideális hashtagmennyiség”.

 

Instagram – Nem kell annyira spórolni

Az Instagram talán a legkiválóbb platform a hashtaghasználatra. A címkék bármilyen hosszúak lehetnek, és összesen legfeljebb 30 darabot lehet használni belőlük. Mindez azt jelenti, hogy egy jó hashtag-stratégiával kiváló eredményeket lehet elérni.

 

A statisztikák szerint azok az Instagram bejegyzések érték el a legtöbb aktivitást, amelyekben kilenc hashtaget használtak – szám szerint bejegyzésenként 28.548 interakciót. Habár a kilenc hashtag minősült bajnoknak, még 15 címke esetén sem esett vissza drasztikusan az aktivitás.

 

Ez arra enged következtetni, hogy az Instagramon sokkal több mozgástered van, mint például a Facebookon. Persze itt sem érdemes túlzásba vinni a címkék használatát, és ha nem vagy képes kellően releváns hashtageket találni, akkor inkább használj csak 5 jót, mint 10 rosszat.

 

Egy másik érdekes pont az önálló hashtagek ideális hossza. A statisztikák szerint a hosszabb címkék hatékonyabbak – a 21 karakter hosszúak hozzák a legjobb aktivitási arányt, míg a dobogó másik két fokán a 24 illetve a 26 karakteresek állnak. Ezek szerint tehát érdemes specifikusabb hashtageket használni, mint népszerű, rövidebb, általános címkéket.

 

Twitter – Ne feszülj rá

A Twitteren egy-egy bejegyzés (vagyis tweet) nem kell, hogy több hashtaget tartalmazzon, ugyanis úgy tűnik, hogy a legjobban teljesítő bejegyzések egy-két címkét használnak csupán. Ez nem meglepő, hiszen a Twitteren limitált mennyiségű karakter szerepelhet csak a bejegyzésekben, amibe a hashtagek is beleszámítanak.

 

Összegezve

Habár minden közösségi platformon más szabályok kötik a hashtageket, van néhány jó szokás, amit mindenhol érdemes észben tartani és azok alapján eljárni.

 

Fontos, hogy csak kapcsolódó hashtageket használj, mert néhány platform büntet azért, ha erre nem figyelsz oda, mert trükközésnek, csalásnak veszi (az Instagram például nagyon szigorúan veszi ezt). A hashtag önmagában nem elég egy posztba – mindig írj legalább néhány szót, ha egy képet vagy videót töltesz fel.

 

Ezen kívül járj utána azoknak a hashtageknek, amelyek mostanában népszerűek, és értelmes módon tudnád felhasználni őket tartalmaidban.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!