Keresőoptimalizálás 2018 egyik legfontosabb SEO trendje, a hangalapú keresés

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Keresőoptimalizálás 2018 egyik legfontosabb SEO trendje, a hangalapú keresés

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mint azt már remélhetőleg nagyon jól tudod, az okostelefonokról indított keresések száma átlépte az asztali számítógépes lekérdezésekét.  Hivatalosan is a mobileszközök korát éljük.

Az elmúlt évek során egyre több digitális trend volt kénytelen alkalmazkodni az okostelefonok megállíthatatlan térhódításához, befolyásolva ezzel nem csak a felhasználók böngészési szokásait, de a keresőmotorok által felállított elvárásokat is.
 

Keresőoptimalizálás 2018 egyik legfontosabb SEO trendje, a hangalapú keresés

Megjegyeznénk továbbá, hogy minden ötödik mobilos keresés hangalapú, tehát nem begépelt lekérdezés. A hangalapú keresés elterjedéséért a hangfelismerő technológiák rohamos fejlődése felelős, amelyek már az összes újabb okostelefonban gyárilag jelen vannak.

 

Ez azt jelenti, hogy van egy új SEO trendünk, méghozzá olyan, ami 2018-ban a legfontosabbak között szerepel majd.

 

Habár ugyanúgy egy „klasszikus” keresőmotoron keresztül (például Google) történik, a hangalapú keresés nem minden tekintetben egyezik meg a hagyományos begépelt lekérdezésekkel. Éppen ezért máshogyan is kell optimalizálni rá a tartalmakat. Az alábbiakban arról lesz szó, hogy hogyan egészítsd ki SEO stratégiádat úgy, hogy készen állj az ilyen keresések kiszolgálására is!

Készülj a long tail optimalizálásra

A hangalapú keresés sokban hasonlít a hétköznapi társalgásra – ez azt jelenti, hogy nem (csak) kulcsszavakból áll. Ez egy különösen fontos szempont a hangalapú SEO-nál, hiszen figyelembe kell venned, hogy az emberek miként beszélnek egymással (mert így keresnek majd rá a tartalmakra is).

 

Félreértés ne essék, a kulcsszavak és az azokat figyelő algoritmusok továbbra is nagyon fontosak, csak észben kell tartani, hogy már nem csak a hagyományos „autószerviz Budapest” jellegű keresésekre kell számítani, hanem sokkal kevésbé gépiesen megfogalmazott kérdésekre is. A kérdések pedig általában hosszabbak egy-két kulcsszónál – itt lépnek színre a long tail kulcsszavak és kifejezések.

 

Igen, a long tail nem újdonság, és eddig sem ártott odafigyelni az ilyen jellegű kulcsszavakra, de a hangalapú keresés érkezésével fontosabbá váltak, mint valaha. De miért?

 

Azért, mert a hangalapú keresések általában nem egy-két kulcsszóból állnak, hanem mondatszerűen vannak megfogalmazva tehát lényegében long tail keresésekről beszélünk. A lényeg tehát olyan long tail kulcsszavakat elhelyezni a tartalomban, amelyek természetesek lehetnek egy beszélgetésben (avagy hangalapú keresésnél).

 

Érd el, hogy a Google kiemelje tartalmaidat

A kiemelt tartalmak a SEO királyainak királyai, ugyanis az összes hivatkozás felett jelennek meg a találati oldalakon. Bizonyára egyetlen SEO szakértőnek sem kell hosszasan ecsetelni, hogy miért jó „bejutni” ide.

 

Azt azonban még a SEO profik közül is kevesen tudják, hogy a hangalapú keresésnél rettentően fontosak az ilyen kiemelt részletek. Ez azért van, mert a hangalapú segédek (Cortana, Alexa, Siri, Google, stb.) mind felolvassák az első találatot, amit a kereső kidob az adott lekérdezésre. Ha pedig az adott lekérdezéshez kiemelt részlet is tartozik, akkor az kerül majd felolvasásra.

 

A hangalapú keresésekre való optimalizálás részben tehát fedi a kiemelt részletekre való optimalizálást is. Ezek a speciális találatok (akár a hangalapú lekérdezéseknél) általában feltett kérdésekre jelennek meg. Tehát tartalmaidnak választ kell adniuk az ilyen kérdésekre. Minél jobb minőségűnek ítéli a Google a tartalmakat, annál nagyobb valószínűséggel jeleníti azok egy részét kiemelt részletként.

 

Ne spórolj a címekkel és leírásokkal

A Google sokáig csak 60 karakteres címeket jelenített meg a találati oldalakon, azóta ez a limit már tovább emelkedett (nem egy 60 karakternél hosszabb címmel találkozhatunk a találatok között). Mindez azt jelenti, hogy a Google előrelépést tett a hangalapú keresésre optimalizált tartalmak irányába.

 

A meta leírások hossza is növekedett a közelmúltban, további lehetőségeket biztosítva ezzel a long tail kulcsszavak elhelyezésére a meta mezőben, amelyek gyakran választ adhatnak a hangalapú keresésekkor feltett kérdésekre. Erről részletesen ITT írtunk!


 

A helyi találatok szerepe, helyi SEO 

10-ből 9 mobilfelhasználó legalább egy helyi üzletre vagy cégre keres rá. Elég csak előkapni a telefont, és a Google máris segít kiválasztani a legjobb helyi lomtalanítókat vagy rendezvényszervezőket. Az egész folyamat pofonegyszerű, azonban azt elérni, hogy te is bekerülj a Google által javasolt legjobb helyi szolgáltatások közé már egészen más történet.

 

Ehhez természetesen megfogalmazott, beszélgetésszerű kérdésekre kell optimalizálnod. Persze ezt könnyebb mondani, mint kivitelezni, de gondolj csak bele, hogy milyen kifejezéseket használnál te magad egy természetesen hangzó kereséshez, és indulj ki azokból.

 

A gond csak az, hogy a különböző ügyfelek eltérően megfogalmazott keresésekkel fordulnak majd a Google-hoz, ezért lehetetlen pontosan megjósolni, hogy mi a legideálisabb SEO fogás egy-egy esetben. Ha azonban kialakítasz egy gyakran ismételt kérdések (GYIK) aloldalt webhelyeden, akkor ott máris felsorolhatsz 10-20 kérdést és választ, amik tele vannak long tail kulcsszavakkal és kifejezésekkel. A long tail szerepét pedig már nem kell bemutatnunk a hangalapú optimalizálásban.

 

Mit akar a felhasználó?

Ezt a kérdést minden SEO-val foglalkozó marketingesnek fel kell tennie időről időre. Minden felhasználó egy sajátos szándékkal keresi fel a keresőmotorokat. Ha ki tudod deríteni, hogy a számodra releváns felhasználók miért keresnek rá azokra a dolgokra, amikre rákeresnek (long tail keresések és hangalapú kérdések), akkor (a Google szemében) sokkal jobb minőségű tartalmakat hozhatsz majd létre. Bizonyos esetekben (nem mindig persze) ez többet érhet a rangsorolásban, mint bármilyen kulcsszavas optimalizálás.

 

Ki kell tehát derítened, hogy miért keresnek a felhasználók azokra a dolgokra, amikre keresnek. Magukból a keresések szövegeiből is sokat kideríthetsz erről, ezért fontos, hogy rendszeresen elemezd azokat a lekérdezéseket, amelyeken keresztül az emberek gyakran eljutnak webhelyedig, vagy amelyek népszerűek a keresőmotorokban.

 

A felhasználó szándékára optimalizált tartalmak mind kulcsszavaikban, mind minőségükben meg kell felelniük a Google elvárásainak.

 

Van Google Cégem fiókod?

Mint azt már említettük, a hangalapú keresések gyakran tartalmazzák a „közelemben” szót, ami sokat elmond a felhasználó szándékáról. Éppen ezért jó ötlet a tartalomban is elhelyezni ezt a kulcsszót.

 

A gond csak az, hogy rengeteg olyan szöveg van, ahol ez a szó véletlenszerűen megjelenhet. Szóval akkor mégis hogy találhat rá pont a te cégedre (vagy szolgáltatásodra, stb.) a felhasználó? Egyszerű: a telefon azokat a találatokat jeleníti majd meg, amelyek a GPS-adatok alapján a legközelebb találhatók a felhasználóhoz. Ezért érdemes regisztrálni cégedet a Google Cégem szolgáltatásban. Ez az ingyenes fiók lehetővé teszi, hogy elhelyezd vállalkozásod a térképen.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!