Keresés

Menü

Google Webmaster Tools használata


Google Webmaster Tools – Ha eddig nem használtad, innentől napi szinten fogod figyelni! Ha sikeres weboldalt szeretnél üzemeltetni, elengedhetetlen tudni ezt a néhány apróságot

2016.10.25.

Google Webmester eszköz

Ha eddig nem ismerted vagy nem tudtad hogy kell használni a Google által fejlesztett eszközt (Webmaster Tools, vagy más néven Google Search Console)  akkor most pár lépésből igazi webmestert faragunk belőled. Szokás mondani, hogy vannak dolgok amiket rosszul vagy hiányosan is érdemes tudni, ez tökéletesen igaz erre is. Rengeteg olyan opcióval rendelkezik, amik sűrűjében könnyen elveszhetünk, de most tisztázunk pár olyan funkciót amiután tudni fogod, mit tudsz saját magad kezelni vagy mi az amiért a weboldalkészítőt kell egy kicsit munkára fogni.


Első lépés, hogy regisztráljuk az oldalunkat a Google rendszerében.

Három egyszerű lehetőségünk van. Mindkét esetben a weboldal tulajdonjogát erősítjük meg a kereső-óriás felé.

 

(1) Már szintén beillesztett / regisztrált analytics kóddal és ugyanazon Google fiókkal megerősítjük, hogy valóban mi rendelkezünk szerkesztési jogosultsággal a webolalon.

 

(2) Egy .html fájlt letöltünk és elhelyezzünk a weboldal (domin) gyökérkönyvtárában.

 

(3) Egy kódrészletet beillesztünk a weboldal fejlécében.

 

Az utóbbi két esetben elengedhetetlen hozzáértő segítsége, ezért az első lépést szoktam ajánlani, mivel ha nem rendelkezel már analytics kapcsolattal, akkor azt égetően pótolni kell. :)

 

 

Rendben, weboldalunk regisztrálva a rendszerben. Lássuk, miért is olyan jó ez nekünk ?

 

Google index -> Tartalmi kulcsszavak

Milyen eredménnyel és hogyan teljesítenek kulcsszavaid? Miként találják meg vagy fogják felkeresni az oldalt az oldalt?
Ha valamilyen kulcsszó nem megfelelően teljesít, itt lehet nyomon követni és esetleg specifikus tartalommal emelni a teljesítményét. (pl. tartalmak írása az adott kulcsszóra). Ha analyticsel össze van kapcsolva (már pedig össze van, általában) akkor azt is megvizsgálhatjuk, hogy egy kulcsszóra érkezés után milyen tevékenységet folytatott az oldalon. AdWords és a kulcsszavak összehasonlításával azt is meglehet vizsgálni, hogy egy-egy kulcsszóra miért nem érkezik az adott tartalomra látogató.

 

Keresési megjelenés

Megvizsgálhatjuk, hogy az általunk szerkesztett aloldalak hogyan felelnek meg a Google keresőmotorjai által felállított szabályoknak. A következőkre kell odafigyelni:

 

HTML-fejlesztések

Azonos metaleírások, hosszú metaleírások, címkék ellenőrzése, nem indexelhető tartalmak.

 

Keresési forgalom

Ennél a menüpontnál kapunk kimutatást, hogyan működnek az oldalon elhelyezett illetve az oldalra mutató linkek. Itt láthatjuk, hogy melyik oldalról milyen linkek érkeznek weboldalunkra, és melyről érkezik a legtöbb forgalom, illetve az általunk kezelt belső linkek hogyan teljesítenek.
 

Menüpontok amiket érdemes vizsgálni:

- belső linkek,

- webhelyre mutató külső linkek

 

 

Mobilos használhatóság

Ezt a menüpontot külön ki kell elemelnem, mivel 2016-ban az a weboldal, amelyik nem rendelkezik reszponzív azaz mobilos / tabletes megjelenítéssel az már nem csak felhasználói szempontból, de a Google által is retorziókban részesül. A weboldal témájától függetlenül a mai világban már 50/50 százalékos aránya is lehet a mobil eszköz és az asztali számítógép felhasználóknak az aránya.

+tipp: ellenőrizd az Analytics rendszerében, hogy milyen arányban nézik mobilról weboldalad!

 

A feltérképzés menüpontok alatt kimutatásokat vizsgálhatunk, hogy milyen szerkezeti problémákat tárt fel nekünk a rendszer.

Ezekre érdemes odafigyelni és ezek javítását minden esetben a weboldalkészítő illetve karbantartónak kell jelezni, hogy mihamarabb elhárítsák a problémát.

 

Biztonsági problémák

- olyan tartalom, ami kliens vagy szerveroldali biztonsági problémához vezethet.

 

Üzenetek

- összesítés szerkezeti hibákról, javaslatokról

 

Feltérképezési hibák

- szerver hibák, kimaradások

- asztali megjelenési problémák

- hálózati adatok

- robots.txt ellenőrzése

 

 

Hatékony online jelenlétedhez szakértő segítséget keresel? Kérd személyre szabott ajánlatunkat ide kattintva: online marketing tanácsadás ajánlatkérés

címkék:
Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Sokan várták a Facebook újítását

Itt a Facebook legújabb funkciója

2017-01-05

Sok-sok éve téma volt már ez az újítás, rengetegen vártak rá, mégsem történt hosszú évekig semmi vele, most azonban jött a jó hír, karácsonykor bekapcsolták a Facebook legújabb funkcióját! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok