Keresés

Menü

Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 2. rész

2013.06.10.

Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.

Forrás: Google.com

Sok kezdő keresőoptimalizáló elköveti azt a hibát, hogy mindenféle olyan SEO Toolal, azaz keresőoptimalizálást elősegítő szoftverrel elemezgeti weboldalát, keresi a hibát, miért is nem első egyik-másik kifejezésre, miközben a Google alapvető szabályait szegi meg. Nem kellene mást tennie, mint alaposan elolvasni a Google irányelveit, értelmezni és alkalmazni. Ha a te weboldalad is valamiért hátrább van a Google találati sorában, mint szeretnéd, akkor ez a két részes sorozatunk neked szól, ezzel kezdj! Itt leírjuk, mit is mondd a Google, mit kell tenned, hogy jó fényben tűnj fel a szemében! 

 

Keresőoptimalizálás tipp 3. Bizonyosodj meg róla, hogy a Google indexelni tudja az oldalad

A keresőrobotok végigkutatják az összes oldalt, hogy azok szöveges tartalmaiból egy hatalmas adatbázist hozzanak létre. Ezen kívül olyan tartalmakat is elemeznek, melyeket a felhasználók nem látnak: meta tageket, kulcsszavakat, alt-okat. Bár sok tartalmat tudnak elemezni a keresőrobotok beleértve a HTML, PDF és Flash fájlokat is, a különböző rich média tartalmak elemzése nem mindig lehet sikeres számukra.
 
Nézd át weboldalad felépítését. Mint a legtöbb kereső, a Google is szövegalapú, ami azt jelenti, hogy a képeken található szövegeket valamint a rich média fájlokat (a Flash-en kívül) nem tudja vizsgálni. Azok a tartalmak is rejtve maradnak előle, melyek JavaScript-tel vannak elhelyezve az oldalon, valamint a bejelentkezést igénylő oldalak is. Amennyiben tartalmaid szövegesek és a legtöbb felhasználó számára korlátlanul elérhető, biztosra veheted, hogy a Google keresőrobotjai is feltérképezik őket.
 

Keresőoptimalizálás tipp  4. Hasznos és releváns tartalmakkal töltsd meg oldalaidat

Ahhoz, hogy megértsd, hogyan találják meg a keresőrobotok weboldaladat, nézd át a Webmester Eszközök Keresések oldalát. Az első oszlopban azokat a Google kereséseket lehet látni, amelyekre leggyakrabban adja találatként a kereső oldaladat. Ezen az oldalon azt is megfigyelheted, hogy hányan látogatják meg oldalad, hányan kattintanak rá, és az átkattintási arányt is megtekintheted. Ez azért fontos, mert innen megtudhatod, hogy az emberek mit keresnek. Például ha oldalad gyakran jelenik meg az eszpresszó és kávé kifejezésre keresve, de az átkattintási arány lehet, hogy igen kicsi, mert nem derül ki, hogy az oldal a kávéról szól. Ennek elkerülése végett ajánlatos az oldal tartalmait megfelelően megszerkeszteni a legapróbb részletekig. Kerülendő azonban a keresőszó zsúfolás, mert ez akár az oldal besorolását ronthatja, valamint az oldal látogatói is csalódhatnak, ha esetleg mást találnak, mint amit feltételeztek.
 
Láss a Google szemeivel! Ha úgy tudjuk nézni oldalunkat, ahogy a Google tekint rá, megérthetjük, hogyan érhetjük el közönségünket a leghatékonyabb módon. Érdemes megnézni azon kulcsszavakat és kifejezéseket, melyekkel mások a mi oldalunkra linkelnek.
 
A Webmester eszközökön belüli HTML Improvements oldal áttekintése is javasolt. A title-ben és meta leírásban szereplő információk is nagyban segítik a keresőrobotok működését. Ezek egyébként a keresési listában is szereplő információk, így kitöltésük az átkattintási arány növelését is szolgálja.
Annál jobb, minél többen tudnak oldaladról! Ha más oldalakon található linkek mutatnak a te oldaladra, az segítheti, hogy a keresési listában minél előkelőbb helyen szerepelj, mivel a Google így osztályozza, hogy egy oldal tartalmai mennyire hasznosak, relevánsak.
 
Nem árt megnézni, hogy valamilyen tartalmadat esetleg nem jelölte-e meg a Google felnőtt tartalomként. A Google SafeSearch szűrője kiszűri a felnőtt és sértő tartalmakat a keresésekből. Ha a szűrő nincs bekapcsolva, akkor minden találat megjelenik, de a SafeSearch bekapcsolásával sok találat eltűnhet, így érdemes átnézni a keresőszavakat, kifejezéseket és az URL címeket is, nehogy valamilyen módon mégis megsértsük a Google szabályzatát.
 
Az oldalakon található képek is nagyszámú látogatót csalogathatnak az oldaladra. Amikor képeket töltesz fel mindenképp a látogatói élményt tartsd szem előtt, olyan képeket tölts fel, amelyek igényesek, valamint mindenképp kövesd a Google képekre vonatkozó szabályzatát.
 
Szerencsére egy személy sem állhat annak útjába, hogy a Google adatbázisába kerüljünk, vagy oldalunk eltűnjön onnan. Ha mégis meg vagy bizonyosodva róla, hogy valaki helytelenül linkel oldaladra (mint a rablók=Fidesz esetében), az oldal adminjával érdemes kapcsolatba lépni, ugyanis a Google ebben az esetben semmit sem tehet.
 
Amennyiben ingadozást tapasztalsz a keresési eredményekben, az a Google adatközpontjának oka is lehet. Amikor keresést végzel, a keresőszavak a Google adatközpontjába továbbítódnak a találatokért. Több központ is létezik, így több tényező is befolyásolja (mint a földrajzi helyzeted vagy a keresési forgalom), hogy a keresésed melyik adatközpontba irányul. Mivel az összes adatközpont nem frissülhet egyszerre, előfordulhatnak néha eltérések ugyanarra a szóra keresve.
 
 

 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 
 

 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék:
Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!

Mit gondolsz, szükséged van online marketing ügynökségre?

2017-08-22

Ha felmerült már benned az a kérdés, alkalmazz-e online marketing ügynökséget, akkor olvasd el ezt az elemzést, mely hatékonyan segít a döntésben!   

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-08-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!