Keresés

Menü

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk!

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Hátrább került weboldalad a Google kereső listájában? Nem tudod, mi lehet a hiba? Segítünk! 1. rész

2013.06.03.

Egyre hátrébb kerül weboldalad különböző keresőszavakra a Google találati listáján? Nem tudod, mi a baj, és mit lehet tenni? A Google maga is sok iránymutatást ad, most ezekből csemegézünk saját tapasztalatainkkal kiegészítve.

Forrás: Google.com

Mivel az internet tartalmai is folyamatosan változnak, ezért a Google keresőrendszere is folyamatos változásokon megy keresztül. Mivel ilyen tetemes mennyiségű adat feldolgozása azonnal lehetetlen, időbe tart, amíg a rendszer alkalmazkodik a változásokhoz, azonban addig előfordulhat, hogy egyes weboldalak máshol helyezkednek el a keresési találatok között, de még az is lehetséges, hogy eltűnnek onnan.

Valószínűleg az ilyesmik mindenkit bosszantanak, azonban a Google állítása szerint, ha az oldalak megfelelően vannak linkelve más oldalakról, a következő feltérképezéskor ismét a keresőbe kerülnek. Mivel a Google nem tudja garantálni, hogy minden oldal következetesen megjelenik a keresőben, a Webmaster Guideline-t ajánlja, ami segít keresőbarát oldalt létrehozni. A következő lépéseket követve olyan oldalt alakíthatunk ki, mely nagy valószínűséggel meg fog jelenni a keresőben.
 
Ha oldaladat nem találja meg a Google keresője, esetleg rosszabb helyen szerepel, mint egykor, a következő lépéseket ajánljuk neked.
 

Keresőoptimalizálás tipp 1. Nézd meg, hogy oldalad benne van-e a Google rendszerében

 

Keress rá oldaladra

Előfordult már, hogy valaki nem találta oldalát a keresőben, miközben az valójában benne volt. Ennek gyorsan utána lehet nézni, egyszerűen csak az oldal URL-jére kell rákeresni a következő módon: ’site:google.com’. Itt természetesen a google.com helyére kell írni oldalunk címét, és máris megtudhatjuk, hogy az szerepel-e az adatbázisban. Ha oldalad a keresés után szerepel a listában, akkor benne a Google adatbázisában is.
Ha az oldal nincs benne a listában, pedig eddig szerepelt benne, valószínű, hogy megsértette a Google szabályzatát. A Webmaster Guideline tanulmányozása után lehetőség van megkeresni a hiba okát, megszüntetni azt, majd ezek után értesíteni lehet a Google-t az oldal újbóli felvételére.
 

Bizonyosodj meg róla, hogy domain-ed szerepel-e a keresési listában

Végezz egy Google keresést a www.[atedomained].com-ra,. Ha a domain nem, vagy csak igen rossz helyen szerepel a listában, előfordulhat, hogy valamilyen szabálysértésért, spammelésért büntetett meg a Google. Amikor a Google valamilyen hibát talál az oldaladon, a Message Centeren keresztül értesít róla, de mint az előző lehetőségnél, itt is megnézheted a Webmaster Guidelines-t segítségért, és a hiba kijavítása után kapcsolatba léphetsz a Google-lel oldalad keresőbe való felvételéért.
 

Értesítsd a Google-t új tartalmaidról

Amennyiben oldalad teljesen új, lehet, hogy a Google nem is tud létezéséről, így értesítened kell róla őket. Ennek egyik módja egy úgynevezett Sitemap, oldaltérkép közzététele. Lehet, hogy oldalad már szerepel az adatbázisban, ennek ellenére jó ötlet lehet az oldaltérkép, ami elárulja, hogy mely oldalakat tartod a legfontosabbnak.
 

Keresőoptimalizálás tipp 2. Tedd keresőbaráttá oldalad, hogy a Google keresőrobotjai rátaláljanak

A keresőrobotok elemzik és hozzáadják a weboldalakat a Google adatbázisához. A keresési folyamat az előző keresések alapján tárolt oldalak URL-jei alapján indulnak, kiegészítve azokkal az oldatérképekkel, amiket a webmesterek tesznek közzé. A keresőrobotok feltérképezik ezeket az új oldalakat, és a rajtuk található linkeket a feltérképezendő oldalak listájához adják. Az új oldalak, változások és a törölt oldalak adatait mind arra használják, hogy kiegészítsék az adatbázist.
 

Nézz utána a feltérképezési hibáknak! 

A ’Crawl errors’ oldal a Webmester Eszközökben olyan információkkal szolgálhat, amelyek rámutatnak azokra a hibákra, amiért az oldal feltérképezése nem vált valóra.
Nézd át a robots.txt fájlt. Az éppen tesztelés alatt álló robots.txt segítségével megnézheted, hogy van-e olyan oldalad, amelyeket nem térképez fel a keresőrobot.
 

Ellenőrizd az oldalak meta tagjeit.

Nézd át oldalad felépítését és bizonyosodj meg róla, hogy könnyen hozzáférhető-e. A legtöbb keresőmotor a szöveges tartalmakon alapul. Ha JavaScriptet, DHTML-t, képeket vagy egyéb rich média tartalmakat használsz, lehetséges, hogy azokat a keresőrobotok nem tudják elemezni.
 
Amennyiben nemrégiben átalakítottad weboldalad vagy új domainre költöztetted, lehetséges, hogy a keresőben eddig jól teljesítő oldalaid visszaesnek a listán. Ezt a 301 átirányítás ellenőrzésével tudod használni a .htaccess fájlban, amivel a keresőrobotokat és felhasználókat is át tudod irányítani az új linkekre. Több információt a http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt linken találsz a 301 HTTP átirányításról.
 
Oldaltérkép létrehozása és megosztása a Google-lel. Ha oldalad fel van már térképezve, akkor is jó ötlet lehet egy oldaltérkép létrehozása, ami a Google-nek sok információt ad oldaladról, és arról, hogy te melyik aloldalakat tartod fontosnak. Az oldaltérkép akkor is hasznos lehet, ha sok dinamikus tartalom szerepel oldaladon, amiket a keresőrobotok nehezen térképeznek fel, vagy nem mutat rájuk sok link az oldalaidon.
 
 

Ha szeretnél keresőoptimalizáltabb weboldalt, több látogatót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 

 
 
Ez cikkünk első része, a második részt, itt olvashatod:  Tanácsok kezdő keresőoptimalizálóknak, avagy keresőoptimalizálás alapok.
 
 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat - CRO

Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat

2017-07-26

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

2017-07-17

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!