Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

Kérje ajánlatunkat, kattintson!
Főoldal > Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?


2018/06/10
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nos, most biztosan meg fogsz lepődni, és megérted, miért esett neki az EU a Google-nek és a Facebooknak. Nézd meg te is, cikkünkben felsorolt linkkel, mennyi mindent tud rólad ez a két hatalmas techóriás. Ha nem akarod, hogy tudjon sok mindent, akár át is állíthatod beállításaidat. 
 

Milyen adatokat tárol rólad a Google és a Facebook?

A Google és a Facebook mindent tud rólad

 

Mindannyian tudjuk, hogy a Facebook, a Google és más nagyobb online szervezetek imádják a felhasználói adatokat. Ezekre az adatokra alapozzák ugyanis célzott hirdetéseiket, amelyek bevételük legnagyobb részét képezik.

 

A kérdés tehát nem az, hogy gyűjtik-e az információinkat ezek a szervezetek, hanem az hogy milyen adatok kerülnek eltárolásra szervereiken. A következőkben néhány meglepő dologra derül fény a Google és a Facebook adattárolásával kapcsolatban!

 

Mit tud rólad a Google?

 

A Google emlékszik, hogy mikor merre jártál

Amennyiben telefonodon aktív a GPS helymeghatározás, a Google mindig feljegyzi hogy éppen hol vagy. Ezt évekre visszanyúlóan (valójában onnantól kezdve, hogy először bekapcsoltad a GPS-t tárolja is, és ha ide kattintasz, te magad is megtekintheted korábbi tartózkodási helyeidet a Google térképén.

 

Azt gondolhatnád, csak okostelefonon követ a Google, de az iPhone esetében is működik, próbáld ki, kattints ide! 

 

Nem menekülsz a Google elől akkor sem, ha az Apple eszközeit használod, ez csak egy dolgot jelent számodra: lemondasz egy igazán okos telefonról, és egy másik cég, konkrétan az Apple is mindent tud rólad…

 

A Google emlékszik minden keresésedre

A Google az összes eszközöd előzményeire emlékszik, ideértve a számítógépekről, okostelefonokról és táblagépekről indított kereséseket is. Ezeket itt tekintheted meg.
 

A Google felállított rólad egy hirdetésprofilt

Az alapján, hogy milyen információkat adsz meg a Googlenak (és amiket megtud rólad aktivitásod alapján), a Google ismeri a tartózkodási helyeidet, a nemedet, a korodat, az érdeklődési köreidet, a hobbijaidat, a kapcsolati állapotodat és egyéb adatokat is. Minél több dolgot sikerül kiderítenie rólad a Google-nak, annál relevánsabb hirdetéseket mutat majd neked az interneten. Ezeket az adatokat itt találod.


A Google tudja, hogy milyen alkalmazásokat használsz

A Google információkat tárol arról, hogy milyen alkalmazásokat és kiegészítőket használsz, milyen gyakran használod őket, hogy használod őket és hogy kivel veszed fel velük a kapcsolatot. Ez azt jelenti hogy a Google tudja, kivel beszélgetsz a Facebookon, milyen országokba küldesz üzeneteket, és hogy mikor mész el aludni. Ezeket az adatokat itt tekinthetd meg.

 

A Google emlékszik, hogy mit néztél a YouTube-on

A Google az összes megtekintett YouTube videódra emlékszik, tehát bizonyára tudja, hogy milyen sportok iránt érdeklődsz, mik a hobbijaid, milyen zenéket szeretsz, mik a politikai nézeteid, a vallási beállítottságod, stb. YouTube előzményeidet itt találod.
 

A Google rólad tárolt adataid több milliónyi Word dokumentumot kitesznek

A Google lehetőséget nyújt, hogy minden olyan adatot letölts az adatbázisukból, amit rólad tárolnak. Ebbe beletartozik minden könyvjelződ, emailed, kapcsolatod, Google Drive fájljaid, minden előző pontban említett információ, a YouTube videóid, a fényképek, amiket a telefonoddal készítettél (ha a készülék ezeket automatikusan feltölti a Google-nak), a Google-on keresztül vásárolt termékek listáját és még rengeteg más adatot, amiket túl sokáig tartana itt felsorolni. A letöltés előtt kiválaszthatod, hogy milyen adatokat (és egyes adatoknál, hogy milyen formátumban) szeretnéd letölteni – csak kövesd ezt a hivatkozást.

 

Milyen érdekességeket találhatsz a letöltött Google fájlban?

A Google fájl tartalmazza többek között a keresési előzményeidet. Itt minden olyan webhely és letöltött kép is megtalálható, amikről talán jobb szeretnéd, ha senki sem tudna.

 

A Google Naptárad is letöltésre kerül, benne pedig megtekintheted az összes eseményt, amit valaha felvettél naptáradba, hogy elmentél-e rájuk, és hogy mikor voltál ezeken az eseményeken.

 

A Google Drive szolgáltatásban tárolt fájlokat is letöltheted a csomagolt fájl részeként. Külön érdekesség, hogy azok a fájlok is megjelennek, amiket korábban már töröltél a Drive-ból.

 

Amennyiben használod a Google Fitet, a Google tud minden lépésről, amit megteszel, hogy mikor és hová sétálsz éppen, és emlékezni fog minden alkalomra, amikor megadtad a Fitnek, hogy milyen edzéseket végeztél. Ezek a fájlok még az után is elérhetők a letöltés részeként, hogy törölted őket a Fitből és megtagadtad a Fit hozzáférését a további adatgyűjtéshez.

 

A Google szereti a fényképeket – mindegyiket el is teszi, amiket valaha készítettél telefonoddal, és persze azt is tudja, hogy hol készültek ezek a képek (persze csak ha ezek engedélyezve vannak telefonodon).

 

A Google őrzi összes valaha küldött és kapott emailedet, még azokat is, amiket töröltél vagy spamnek jelöltél meg.

 

Mit tud rólad a Facebook?

A Facebook szintén lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy egyetlen tömörített fájlban letöltsék az összes adatot, amit a platform tárol róluk. A Facebook esetén az összes meglévő beszélgetésed, minden küldött és fogadott fájl, kép, feltöltött kép, hozzászólás, telefonos kapcsolatok és egyéb adat is letölthető. A letöltésről itt tudhatsz meg többet.

 

Személyes adataid letöltése természetesen mind a Facebook, mind a Google esetében ingyenes.

 

A Facebook mindenféle adatot eltárol rólad

A Facebook feljegyzi feltételezett érdeklődési köreidet az ismert érdeklődéseid alapján – tehát hogy miket kedvelsz és milyen bejegyzéseket osztasz meg, vagy hogy milyen témákról beszélsz az ismerőseiddel.

 

A Facebook továbbá nyilvántartja, hogy mikor, hol, milyen böngészővel vagy mobileszközzel jelentkeztél be fiókodba, és hogy ezek a bejelentkezések aktívak-e még.

Ajánlatkérés



Tudják, hogy milyen alkalmazásokat csatlakoztattál Facebook fiókodhoz, amiből ki tudják következtetni, hogy milyen témák iránt érdeklődsz, hogy mikor milyen telefont vásároltá
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!




Ajánlatkérés



Marketing konzultáció és audit
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Konverziós arány

Mit mutat a konverziós arány? Ez az érték azt mutatja, hogy egy...

affiliate marketing

Az Affiliate Marketing  az internetes marketing egy olyan formája, amely során egy vagy több...

Tag and Ping

A tag and ping a blog and ping módszer egyik kiterjesztése. Míg a blog and ping...

Kategória

Kategória meghatározása    Olyan szavakat vagy...

Algoritmus

Keresők algoritmusai A keresők így nevezik azokat a formulákat, melyekkel meghatározzák...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás – mit is jelent ez, hogy hoz ez üzletet?

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell venni. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy olyan fonalat, mely olyan, akár ingyenes reklámot hoz cégünknek, annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR tanácsadás is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a apóságok minden szeme rajtunk, a legkisebb félrelépésre milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamaokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyzve vállalatoknál.

Keresőoptimalizálás tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO ismét a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése kis időre megrendült, a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét megdönthetetlenül vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük, vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.