Keresés

Menü

Így érheted el, hogy Google Cégem fiókod rangsorolásra kerüljön

Marketing Professzorok
Már csatlakoztam Köszi, most nem

Így érheted el, hogy Google Cégem fiókod rangsorolásra kerüljön

2017.06.28.

Ha szeretnéd, hogy céged bekerüljön a Google céglistájának rangsorolásába, akkor az alábbi útmutató segít elindulni ezen az úton.

Ha szeretnéd, hogy céged bekerüljön a Google céglistájának rangsorolásába, akkor az alábbi útmutató segít elindulni ezen az úton. 
 


Egy alternatív rangsorolási lehetőség a Google találati listáján

 

A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO segít, hogy egy weboldal listázásra kerüljön a keresők találatai között. De nem ez az egyetlen módja annak, hogy egy cég megjelenhessen a kereső felhasználóknak.

 

Biztosan felfigyeltél már rá, hogy amikor rákeresel valamilyen szolgáltatásra vagy üzletre, de konkrét cégnevet nem írsz a keresésbe, bizonyos cégek neve és elérhetősége ettől függetlenül megjelenik a keresési találatok felett. Ez a Google Cégem szolgáltatásnak köszönhető, és akár Te is igénybe veheted céged vagy vállalkozásod számára. Különösen fontos ez a szolgáltatás éttermekben, kávézóknak, bároknak, szórakozó helyeknek, melyeket a rájuk vágyó emberek mobilról, esetleg menet közben keresnek. 

 

Ha például beírjuk a Google-be, hogy étterem Városliget, akkor az alábbi képet kapjuk:

 

SEO étterem Google térkép

 

Elsőként a térképet, alatta a budapesti Városligetben található éttermeket és azok értékelését. Utána következik csak a keresőtalálati lista. 

 

A Google Cégem oldalak

A Google tehát földrajzi alapon is próbál segíteni a keresőknek. 

Ez a Google Pigeon (Galamb) algoritmusának köszönhető, ami a felhasználóhoz közel eső helyekre fókuszál.  A Pigeon lehetővé teszi, hogy egy szervezet könnyedén az első találatok közé kerüljön. Habár elveiben hasonló, a weboldal SEO-tól eltérő módszerekre lesz szükséged, hogy Google Cégem fiókodat előkelő rangsorolásba helyezhesd. Erről szólnak a következő pontok.

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 

 

 

A Google Cégem fiók előnyei

Bármilyen jellegű cégről is legyen szó, fontos, hogy minél több felületen legyen reprezentálva, erre pedig kevés jobb hely létezik a Google keresőjének találatainál. Az első listapozíciókba való bekerülésen kívül más előnyei is vannak azonban mindennek, ugyanis egy jól kialakított cégprofil segít a leendő ügyfeleknek …

 

  • Egy térképen megnézni, hogy hol található a céged központja
  • Útvonalat tervezni hozzád
  • Gyorsan rátalálni a kapcsolatfelvétel-információkra
  • Értesülni a nyitvatartási időről
  • Megnézni, hogy mások milyenre értékelik cégedet
  • Megtekinteni hogy hogyan néz ki az üzleted (képek segítségével)

 

További előnyök lehetnek például:

  • Hivatkozások elhelyezése weboldalara
  • Céged láthatóságának fokozása a kereső felhasználók számára
  • Teljesen szabad kezet kapsz arra vonatkozóan hogy hogyan szeretnéd bemutatni szervezetedet a Cégem fiókodon keresztül

 

De mit kell tenned ehhez?

 

Hogyan kerülhetsz előkelő pozícióba a cégek rangsorában?

 

A következő lépéseket kell követned:

1.    Derítsd ki, hogy céged listázásra került-e már
2.    Készítsd el a fiókot, ha még nem létezik
3.    Ha már a listán vagy, akkor hitelesítsd a céget sajátodként
4.    Optimalizáld a létrehozott fiókot
5.    Érd el, hogy céged adatai minél több internetes fiókban (például linkgyűjtő oldalak) listázásra kerüljön
6.    Érd el, hogy az emberek értékeléseket írjanak a cégedről


Már listázásra került céged profilja?

Ha nem tudod, hogy listázva van-e céged, akkor az első lépés kideríteni ezt. A Google Cégem oldalára bejelentkezve rákereshetsz céged nevére. Ha megjelenik a keresési találatok között, akkor azt jelenti, hogy listázva van – ekkor igényelheted hogy sajátodnak nyilvánítsák. Az ekkor követendő hitelesítési folyamatot az alábbi pontban, az új listázás kapcsán bővebben is kifejtjük.

 

Új listázás létrehozása

Amennyiben most hozod létre először céged profilját, egy térkép jelenik majd meg, bal oldalon pedig a cég nevét, címét és egyéb alapvető információkat igénylő űrlapot látsz majd. Nagyon fontos, hogy minden adatot pontosan megadjunk ezen a felületen.

 

Ha mindez kész, a kék „Folytatás” gombra kattintva juthatsz el a következő lépéshez. A Google hitelesítést kér majd arról, hogy valóban az általad megadott céget képviseled-e. Ez egy igazoló kód kiküldésével történik majd, amit a Google a cég megadott címére küld el. Ugyan ez a hitelesítési folyamat vonatkozik arra az esetre is, amikor céged már listázva van, de még nem tartozik a Te profilodhoz, és szeretnéd sajátodnak igényelni azt.

 

Ez a folyamat napokat, gyakran heteket is igénybe vehet, azonban ez idő alatt nem kell tétlenül várnod a visszaigazolást – már el is kezdheted az optimalizálást.

 

Hogyan optimalizáld céged Google fiókját?

A Google Cégem fiókban több adatot is megadhatsz cégedről, statisztikákat nézhetsz meg és elolvashatod az értékeléseket is – persze sok más funkció is elérhető innen.

 

Első körben fontos, hogy a fiók minden részét megfelelő információkkal töltsd ki – ezek közül kulcsfontosságú a név, cím és telefonszám pontos megadás minden esetben.

 

Cég neve – Itt az aktuális pontos bejegyzett cégnév kell, hogy szerepeljen. Ne módosítsd semmilyen módon a cég hivatalos nevét ebben a mezőben!

 

Cím – Ennek a címnek egyeznie kell a weboldaladon feltűntetett pontos címmel.

 

Kapcsolatfelvételi adatok – Akárcsak a címnek, a telefonszámnak is egyeznie kell az oldalon láthatóval. Itt tűntessük fel a weboldal címét és az email címet is.

 

Kategória – Itt adhatod meg hogy céged milyen szolgáltatásokat kínál. Érdemes a legjelentősebb, fő szolgáltatásokat kiválasztani!

 

Nyitva tartás – Az érdeklődőknek nem muszáj ellátogatniuk az oldaladra hogy megtudják, mikor vannak a nyitva tartási órák. Fontos, hogy ezek mindig frissek és pontosak legyenek!

 

Fényképek – Tölts fel annyi képet a cégről, amennyit csak tudsz. Legyen az a kirakat, vagy az alkalmazottakról készült pozitív hangulatú kép, fontos, hogy az érdeklődőkben bizalmat keltsen az első benyomás cégedről, mielőtt még tovább kattintanának weboldaladra. Érdemes a képek nevében releváns kulcsszavakat elhelyezni.

 

Bemutatkozás – Írj egy 250 szavas saját, egyéni bemutatkozást a cégről, ami nem egyezik a weboldaladon olvasható leírással. Tartózkodj a kulcsszavak halmozásától a bemutatkozásban. Röviden foglald össze az összes fontosabb szolgáltatást, amit céged vagy vállalkozásod kínál.

 

Ha mindezzel elkészültünk, akkor még mindig van további 5 tanácsunk, amik segítenek majd jobb rangsorolást elérni céged számára. Ezt a cikket hamarosan közöljük, ha nem akarsz lemaradni róla, iratkozz fel hírlevelünkre ITT vagy kövesd Facebook oldalunkat ITT!
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SEO, keresőoptimalizálás
Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat - CRO

Így javíthatod SEO-val a konverziós arányodat

2017-07-26

A keresőoptimalizálás a SEO, önmagában is az online marketing adu ásza, azonban ha ezt még CRO munkával is párosítjuk, nem lesz nála ütősebb fegyverünk marketing arzenálunkban!

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

Öt módszer, amelyekkel javíthatod Google Cégem fiókod rangsorolását

2017-07-17

Hogyan tudsz előre jutni a Google Cégem oldaladdal a Google találati listáján, hogyan függ össze a SEO, a keresőoptimalizálás és a Cégem oldalad.

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!