Keresés

Menü

Szeretnéd tudni, mennyi hasznot hoz a Facebook kampányod, azt, hogy egy bejegyzésed, egy posztod mennyi vevőt küld át a weboldaldra? A Google Analytics URL Builder megmondja! Mi megmondjuk, hogyan ell használnod! Tippek, tanácsok, trükkök online marketing


Mérd meg, mennyire hasznos számodra a Facebook! Aki ebben segít az a Google!

2013.03.03.

Mérd meg, mennyire hasznos számodra a Facebook! Aki ebben segít az a Google Analytics URL Builder!

Forrás: matebalazs.hu

 

A mérhetőség, eredményeink értékelése nagyon fontos dolog, hiszen ez ad alapot a fejlődésnek, illetve ezzel tudjuk bizonyítani munkánk hasznát. Ha csak a közösségi médiát nézzük is, ahogy azt korábbi cikkünkben már említettük, sokan azt gondolják, egy nagy rajongótáborral rendelkező Facebook oldal nem minden. Nem biztos, hogy egy akár milliós rajongószámmal rendelkező oldalnak valódi hatékonysága van, ha azt nem megfelelően kezelik. Korábbi cikkeinkből tudjátok, hogy mennyire fontos a „Beszél róla” azaz a TAT szám. De ha ezeket is mind tudjuk, még mindig nem tudjuk egyes akcióink eredményességét: mennyien mentek át egy linkünkről a weboldalunkra, mennyi vásárlót generált egy-egy poszt.  A Google Analytics segítségével megtekinthetjük oldalunk látogatottságának forrásait, azt, hogy mennyien érkeznek például egy Facebook-os linkről hozzánk, de azt már nem tudjuk, hogy melyik bejegyzés milyen eredményeket ért el. Erre kínál megoldás a Google új szolgáltatása, a Google Analytics URL Builder vagy Custom URL Builder. 
 

 

 

Mi is az a Google Analytics URL Builder? 

A Google Analytics URL Builder segítségével saját linkeket hozhatunk létre, melyek használatával megtudhatjuk, hogy melyik bejegyzésből kattintottak oldalunkra. Saját linkünk létrehozásánál tag-ekkel láthatjuk el azt, majd ezt a linket a bejegyzésben közzétéve az Analyticsben már láthatjuk, hogy közösségi média kampányaink mennyire is hasznosak.
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Google Analytics URL Builder használatáról, gyere el Hatékony honlapüzemeltetés tanfolyamunkra! Jelentkezz itt

 
 

A Google Analytics URL Builder paraméterek

Mielőtt belevágnánk első linkünk szerkesztésébe, érdemes tudnunk, hogy mi az az öt paraméter, amit megadhatunk.
Campaign Source: ez a kampány helyszíne, ami lehet egy kereső, mint a Google, közösségi média platform, mint a Facebook, e-mail kampány, stb.
Campaign Medium: ez a kampány során használt médium, ilyen lehet egy Facebook bejegyzés, e-mail, kattintás alapú hirdetés, stb.
Campaign Term: fizetett hirdetések esetén a keresőszó, például „Közösségi média”
Campaign Content: ezzel különböző reklámokat és linkeket tudunk megkülönböztetni, amelyek ugyanazon URL-re mutatnak
Campaign Name: ha több kampányon dolgozunk, érdemes külön neveket adni nekik, hogy ne keverjük össze őket, például „Hétvégi leértékelés”
Az öt paraméter kitöltése közül csak a kampány helyszín, a médium és a név kitöltése kötelező, a többi opcionális. Amennyiben sok linket hozunk létre, érdemes egy táblázatban vezetni azokat, így később is könnyen meg tudjuk őket különböztetni egymástól.
Hogyan hozzuk létre saját linkünket a Custom URL Builderben?
Leírás alapján egy kicsit még nehézkes lehet belevágni a linkgyártásba, ezért az alábbi példával szemléltetjük, hogyan is működik ez például egy Facebook bejegyzés esetében.
Ha már a Custom URL Builder oldalára léptünk, először is adjuk meg a Website URL-t, annak az oldalnak a címét, melyre a látogatókat küldi a link, például www.enportal.hu.
A Campaign Source mellé írjuk: Facebook. Ebből látjuk majd a későbbiekben, hogy a link a Facebook-ról érkezik.
A Campaign Medium, vagyis a Facebook-on használt médium, egy bejegyzés lesz, oda írjuk a „Bejegyzes” címet.
A Campaign Name-nél adjuk meg a kampány nevét, ami esetünkben a hétvégi leértékelés, így legyen a neve „hetvegi_leertekeles”.
 
Google Analytics URL builder használata
Minden szükséges információt kitöltöttünk, kattintsunk a Generate URL gombra, ami máris létrehozza linkünket.
Ezek után az URL-t érdemes egy táblázatba beírni, hogy később ne legyen gondunk további URL-jeink miatt, majd utolsó lépésként illesszük be Facebook-os bejegyzésünkbe a linket, és készen is vagyunk.
 

A Google Analytics URL Builder kampány elemzése

Amennyiben elkészítettük linkjeinket, és azokat beillesztettük a megfelelő helyekre, a Google Analytics segítségével már mérhetjük is az általuk generált forgalmat. Ehhez Irányítópultunkon a Forgalmi források> Források> Kampányok menüpontot kell kiválasztanunk, ahol láthatjuk különböző kampányainkat, és elemezhetjük azok hatásait.
 

Pár hasznos tipp a Google Analytics URL Builder használatához

Ahogy már említettük, mindig érdemes linkjeinket táblázatba vezetni. 
A kampány forrásának megadásakor, ha ugyanarról a kampányról beszélünk, mindig ugyanazt a nevet is adjuk meg neki. Ha egyszer már „Facebook”-ot írtunk be, utána ne írjunk „fbook” vagy „fb” kifejezést ugyanahhoz a kampányhoz.
A paraméterek megadásánál figyeljünk, hogy ékezet nélküli kifejezéseket használjunk, és szóköz helyett használjunk alsóvonást vagy kötőjelet. Ez azért fontos, mert az URL-ben nem jelenhet meg szóköz, így azt a program „%2b”-re fordítja.
Ha linkeket hozunk létre, használjuk és a Google Analytics segítségével mérjük is hasznosságukat, így tudjuk közösségi média kampányaink sikerét mérni, tanulni belőlük, hibáinkat kijavítani és továbbfejlődni.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok