Szeretnéd tudni, mennyi hasznot hoz a Facebook kampányod, azt, hogy egy bejegyzésed, egy posztod mennyi vevőt küld át a weboldaldra? A Google Analytics URL Builder megmondja! Mi megmondjuk, hogyan ell használnod! Tippek, tanácsok, trükkök online marketing

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mérd meg, mennyire hasznos számodra a Facebook! Aki ebben segít, az a Google!

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

A mérhetőség, eredményeink értékelése nagyon fontos dolog, hiszen ez ad alapot a fejlődésnek, illetve ezzel tudjuk bizonyítani munkánk hasznát. Ha csak a közösségi médiát nézzük is, ahogy azt korábbi cikkünkben már említettük, sokan azt gondolják, egy nagy rajongótáborral rendelkező Facebook oldal nem minden. Nem biztos, hogy egy akár milliós rajongószámmal rendelkező oldalnak valódi hatékonysága van, ha azt nem megfelelően kezelik. Korábbi cikkeinkből tudjátok, hogy mennyire fontos a „Beszél róla” azaz a TAT szám. De ha ezeket is mind tudjuk, még mindig nem tudjuk egyes akcióink eredményességét: mennyien mentek át egy linkünkről a weboldalunkra, mennyi vásárlót generált egy-egy poszt.  A Google Analytics segítségével megtekinthetjük oldalunk látogatottságának forrásait, azt, hogy mennyien érkeznek például egy Facebook-os linkről hozzánk, de azt már nem tudjuk, hogy melyik bejegyzés milyen eredményeket ért el. Erre kínál megoldás a Google új szolgáltatása, a Google Analytics URL Builder vagy Custom URL Builder. 
 
Mérd meg, mennyire hasznos számodra a Facebook! Aki ebben segít az a Google Analytics URL Builder!

 

 

Mi is az a Google Analytics URL Builder? 

A Google Analytics URL Builder segítségével saját linkeket hozhatunk létre, melyek használatával megtudhatjuk, hogy melyik bejegyzésből kattintottak oldalunkra. Saját linkünk létrehozásánál tag-ekkel láthatjuk el azt, majd ezt a linket a bejegyzésben közzétéve az Analyticsben már láthatjuk, hogy közösségi média kampányaink mennyire is hasznosak.
 
 

Ha szeretnél többet tudni a Google Analytics URL Builder használatáról, gyere el Hatékony honlapüzemeltetés tanfolyamunkra! Jelentkezz itt

 
 

A Google Analytics URL Builder paraméterek

Mielőtt belevágnánk első linkünk szerkesztésébe, érdemes tudnunk, hogy mi az az öt paraméter, amit megadhatunk.
Campaign Source: ez a kampány helyszíne, ami lehet egy kereső, mint a Google, közösségi média platform, mint a Facebook, e-mail kampány, stb.
Campaign Medium: ez a kampány során használt médium, ilyen lehet egy Facebook bejegyzés, e-mail, kattintás alapú hirdetés, stb.
Campaign Term: fizetett hirdetések esetén a keresőszó, például „Közösségi média”
Campaign Content: ezzel különböző reklámokat és linkeket tudunk megkülönböztetni, amelyek ugyanazon URL-re mutatnak
Campaign Name: ha több kampányon dolgozunk, érdemes külön neveket adni nekik, hogy ne keverjük össze őket, például „Hétvégi leértékelés”
Az öt paraméter kitöltése közül csak a kampány helyszín, a médium és a név kitöltése kötelező, a többi opcionális. Amennyiben sok linket hozunk létre, érdemes egy táblázatban vezetni azokat, így később is könnyen meg tudjuk őket különböztetni egymástól.
Hogyan hozzuk létre saját linkünket a Custom URL Builderben?
Leírás alapján egy kicsit még nehézkes lehet belevágni a linkgyártásba, ezért az alábbi példával szemléltetjük, hogyan is működik ez például egy Facebook bejegyzés esetében.
Ha már a Custom URL Builder oldalára léptünk, először is adjuk meg a Website URL-t, annak az oldalnak a címét, melyre a látogatókat küldi a link, például www.enportal.hu.
A Campaign Source mellé írjuk: Facebook. Ebből látjuk majd a későbbiekben, hogy a link a Facebook-ról érkezik.
A Campaign Medium, vagyis a Facebook-on használt médium, egy bejegyzés lesz, oda írjuk a „Bejegyzes” címet.
A Campaign Name-nél adjuk meg a kampány nevét, ami esetünkben a hétvégi leértékelés, így legyen a neve „hetvegi_leertekeles”.
 
Google Analytics URL builder használata
Minden szükséges információt kitöltöttünk, kattintsunk a Generate URL gombra, ami máris létrehozza linkünket.
Ezek után az URL-t érdemes egy táblázatba beírni, hogy később ne legyen gondunk további URL-jeink miatt, majd utolsó lépésként illesszük be Facebook-os bejegyzésünkbe a linket, és készen is vagyunk.
 

A Google Analytics URL Builder kampány elemzése

Amennyiben elkészítettük linkjeinket, és azokat beillesztettük a megfelelő helyekre, a Google Analytics segítségével már mérhetjük is az általuk generált forgalmat. Ehhez Irányítópultunkon a Forgalmi források> Források> Kampányok menüpontot kell kiválasztanunk, ahol láthatjuk különböző kampányainkat, és elemezhetjük azok hatásait.
 

Pár hasznos tipp a Google Analytics URL Builder használatához

Ahogy már említettük, mindig érdemes linkjeinket táblázatban vezetni. 
A kampány forrásának megadásakor, ha ugyanarról a kampányról beszélünk, mindig ugyanazt a nevet is adjuk meg neki. Ha egyszer már „Facebook”-ot írtunk be, utána ne írjunk „fbook” vagy „fb” kifejezést ugyanahhoz a kampányhoz.
A paraméterek megadásánál figyeljünk, hogy ékezet nélküli kifejezéseket használjunk, és szóköz helyett használjunk alsóvonást vagy kötőjelet. Ez azért fontos, mert az URL-ben nem jelenhet meg szóköz, így azt a program „%2b”-re fordítja.
Ha linkeket hozunk létre, használjuk és a Google Analytics segítségével mérjük is hasznosságukat, így tudjuk közösségi média kampányaink sikerét mérni, tanulni belőlük, hibáinkat kijavítani és továbbfejlődni.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!