Keresés

Menü

A google Analytics kezelőfelületének értelmezése: mit és hogyan mér az Analytics, mely pontok mit jelentenek és mire jók? Mi az a valós idejő analitika, mi az a forgalmi források, mi az a tartalom menüpont? Hogyan kell összekötni az Analyticset a weboldal

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Google Analytics, hogyan lássak neki?

2013.02.26.

A google Analytics kezelőfelületének értelmezése: mit és hogyan mér az Analytics, mely pontok mit jelentenek és mire jók? Mi az a valós idejő analitika, mi az a forgalmi források, mi az a tartalom menüpont? Hogyan kell összekötni az Analyticset a weboldal

 

Múlt heti cikkünkben bemutattuk a Google Analytics alapjait, ma bemutatjuk, hogyan érdemes nekikezdeni az Analytics használatának. Azt már tudjuk, mire jó a Google Analytics, miket vizsgálhatunk vele, de a vizsgálni kívánt oldalunk összekötése is okozhat némi fejtörést. Most az Analytics használatához szükséges első lépésekkel az alapvető funkcióival, és azok felhasználásával ismerkedünk meg.
 

 

 

 

Google Analytics - Hogyan lássunk neki

Első lépésként létre kell hoznunk saját Google Analytics regisztrációnkat. Ha van Gmail fiókunk, akkor Gmail jelszavunkkal máris beléphetünk, a zseniális a Google Fiókunkba. Amennyiben nincs, regisztráljunk, majd a google.com/analytics oldalon beléphetünk. Belépés után megadhatjuk egy, vagy több követendő weboldalunk címét. Amennyiben több oldal tartalmat is vizsgálni szeretnénk, olyan nevet adjunk neki, amellyel könnyen megkülönböztethetőek lesznek. Ezután csak pár alapvető adatot kell megadnunk, mint például országunk és az időzóna, majd a felhasználási feltételek áttekintése után neki is láthatunk az Analytics használatának.
 
 

Ha szeretnél még többet megtudni arról, mit is mérhetsz a Google Analytics segítségével, gyere el hatékony honlapüzemeltetés tanfolyamunkra, ahol minden titkot elmondunk neked erről is! Kattints ide a részletekért és a jelentkezéshez!

 
 

A Google Analytics összeköttetése weboldalunkkal

Miután minden szükséges adatunkat megadtuk, oldalunk vizsgálatához egy JavaScript kódot kell oldalunk forrásába ágyaznunk. Ezt a kódot a Google Analytics a fenti lépések után meg is jeleníti. Ehhez ugyan szükségesek alapvető programozói ismeretek, de jobb CMS rendszerek (honlap motorok) ezt programozási ismeret nélkül, adminisztrációs rendszerből képesek felismerni, egyszerűvé téve a laikus számára is a kód behelyezését. Amennyiben saját oldalt működtetünk, úgy ezt a kódot minden oldalon el kell helyezni. Ha Wordpress, Tumblr vagy egyéb blogot használunk, úgy ott kell az oldal HTML kódjába illesztenünk a kapott kódot.
Fontos, hogy jó helyre illesszük be azt. Keressük meg a HTML kódban a részt, és az Analyticstől kapott kódunkat illesszük be elé. Ez segít kapcsolatot teremteni az Analytics és oldalunk között. A kód semmit sem fog változtatni oldalunk kinézetén, ha ettől tartanánk. A kód lényege ezen kívül az is, hogy így csak saját oldalunkhoz, illetve olyan oldal adataihoz férhetünk hozzá, melyhez hozzáférésünk van.
 
 

Mit is mutat a Google Analytics irányítópultja, hogyan szabhatjuk testre?

Az oldalra való belépés után saját irányítópultunkat (dashboardunkat) látjuk oldalunk fő statisztikai adataival: látogatók száma, látogatók/oldal, az oldalon töltött idő, stb. Ezeknek elosztását változtathatjuk, hozzáadhatunk, illetve törölhetünk modulokat annak függvényében, hogy milyen adatokat szeretnénk itt látni. A mutatók külsejét is változtathatjuk, vagyis az adatokat hasáb- és tortadiagram formában is megtekinthetjük. Ha egy grafikonba mélyebb betekintést szeretnénk, csak kattintsunk fejlécére, és láthatjuk milyen adatokból áll.
 
Ha bizonyos időintervallumon belüli adatokat szeretnénk megtekinteni, használjuk a jobb felső sarokban található naptárat. Itt kiválaszthatjuk, hogy mely hónapot szeretnénk vizsgálni, majd ez alatt órát, napot, hetet és hónapot is választhatunk. Az időbeállítás alatt összehasonlító vizsgálatot is választhatunk. Ezzel egy másik naptár nyílik le, amin ismét beállíthatjuk, hogy melyik időszakot szeretnénk összehasonlítani.
 
 

A Google Analytics-szel vizsgálható adatok

Miután megismerkedtünk az alapbeállításokkal, már csak rajtunk múlik, hogy milyen adatokat szeretnénk megismerni. Irányítópultunk bal oldalán található egy oszlop, amelyben a Normál jelentések cím alatt találunk különböző lehetőségeket.
 

Google Analytics valós idejű adatok

A Valós idejű megfigyelésben percről perce követhetjük, mi zajlik oldalunkon. Itt láthatjuk, hogy a látogatók éppen most milyen tartalmakat olvasnak, milyen országból, és hogy oldalunkra honnan találtak rá (mely oldalon található linkre kattintva jutottak oda).
A Közönség menüpontnál összes látogatónk fő adatait tekinthetjük meg: mely országból tekintették meg oldalunkat, új vagy visszatérő látogatók-e, milyen operációs rendszert, milyen böngészőt használnak, de még azt is, hogy milyen mobil eszközökről látogatnak oldalunkra.
 

Google Analytics forgalmi források menüpont

A Forgalmi forrásokon belül látjuk, hogy oldalunkat milyen módszerrel találták meg. Többek közt innen tudhatjuk meg azon webhelyek címét, amelyek ránk mutató linkkel rendelkeznek. Egyes adatok eléréséhez már a Google Webmaster alkalmazás futtatását is engedélyeznünk kell, mert a kellő adatok megjelenítéséért ez a Google program felel. Ha használjuk az AdWords-öt is, annak statisztikáit is itt tudjuk megtekinteni.
 

Google Analytics tartalom menüpont

A Tartalom részen belül találhatjuk oldalunk és a hozzá kapcsolódó aloldalak látogatottságának adatait, azt, hogy ezek közül melyek a legsikeresebbek, ott átlagosan mennyi időt töltenek a látogatók, mely oldalakon lépnek ki a böngészőből.
A sok adat között elsőre könnyű elveszni, de ha valaki szán rá egy kis időt, és megpróbálja áttekinteni az egészet, kis gyakorlással hamar járatossá válhat az Analytics használatában.
Következő cikkünkben a Google Analytics és a közösségi média kapcsolatába nyújtunk betekintést.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés
A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást?

5 költségbarát stratégia, amikkel fantasztikus tartalommarketinget építhetsz

2017-07-25

A tartalommarketing a leghatékonyabb online marketing eszköz. De hogyan tudsz költség kímélően tartalmakat gyártani? Hogyan segíti ez a keresőoptimalizálást? Mutatjuk!

Minden egy jó címsoron múlik – megmutatjuk, hogyan kell megírni őket!

Minden egy jó címsoron múlik – megmutatjuk, hogyan kell megírni őket!

2017-07-14

Szeretnéd ha a cikkedet, blogposztodat mindenki elolvasná? Nemzetközi példákon keresztül mutatjuk be, milyen a bombabiztos cikk cím és bevezető! 

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!