Keresés

Menü

Adwords - a Google online hirdetési rendszere


Google Adwords –az online világ korszerű hirdetési rendszere

2015.10.09.

Google Adwords hirdetési rendszer

A Google termékcsalád palettája manapság már a hirdetéskezeléssel is foglalkozik, s nem meglepő módon online keretek között teszi mindezt. De mi is az az Adwords? Miért jó az online hirdetés? És hogyan használhatom ezt cégem felvirágoztatására? 


Hát lássuk, mi is az az AdWords

 

Az Adwords olyan speciális hirdetési szolgáltatást nyújt, amely az ún. PPC elven működik, mely annyit jelent: Pay per Click, azaz, csak akkor kell fizetni a hirdetésért, ha arra a potenciális érdeklődő rá is kattintott, s nem csak elsiklott fölötte a neten való szörfözés közben.

E tekintetben a következő fontos megállapítás, hogy az Adwords törekszik rá, hogy kizárólag a megfelelő célcsoport számára jelenjen meg a hirdetés. Hogyan éri ezt el?

 

 

Folyamatosan változtatható beállítási lehetőségekkel:

 

 

  • Beállítható hatókör, pozicionálás

Regionálisan, helyi szinten, de akár világszerte, nyelvekre lebontva is láthatóvá tehető hirdetésünk, attól függően, hogy milyen célcsoportnak kívánunk eladni, szolgáltatni.

 

  • Kulcsszavak használata

Az egyik legfontosabb pontja az online hirdetéseknek a kulcsszavak megadása. Minél több megfelelően megválasztott szóval dolgozunk ugyanis, annál hatékonyabban talál ránk a kívánt célcsoport, akikből jó eséllyel partnereink lesznek. 

 

Ha már tudjuk, milyen célcsoportot keresünk, ennek megfelelően írjuk meg a hirdetési szöveget, különös gondot fordítva a kulcsszavak használatára, és a tartalomra. Jelenjen meg benne, hogy mit kínálunk ügyfeleinknek!

Ezek mind-mind olyan kulcsfontosságú lépések, melyekhez érdemes szakember segítségét kérni, hiszen nagyon könnyű rajtuk elsiklani.

Mi következik ezután?

 

 

 

A következő lépés: költségkeret beállítása a Google Adwords-ön

 

Ha elkészítettük hirdetésünket, és meghatároztuk a célcsoportot, állítsuk be a napi költségkeretet, mely a jelenlegi büdzsénknek megfelelő, s ha úgy kívánja a helyzet, változtassunk rajta! Bármikor.

Az Adwords nem csupán a partner megtalálásában segít, hanem a Google Analytics programmal karöltve folyamatos jelentéssel is szolgál arról, hogy hogyan teljesít hirdetésünk. Percre pontos eredményeket mutat arról, hogy hányan látták hirdetésünket, milyen arányban kattintottak rá, s ebből hány weboldalra átirányított ügyfelet szereztünk, aki pl. fel is hívott minket. Így nyomon követhetjük, hogy hány konkrét értékesítést ütöttünk nyélbe az Adwords segítségével.

A Google tág szolgáltatási palettájának előnye, hogy az Adwords-ös hirdetéseink a kulcsszavak beírásakor közvetlenül megjelennek a kereső első találati oldalán, a keresési eredmények fölött.

A Google Adwords sajátossága a „bármi-csomag”. Mit is jelent ez pontosan?

 

AdWords hirdetés optimalizálás

 

A Google Adwords használatával „bármit” megtehetek!

 

BÁRMILYEN célcsoportnak elérhetőek, és a világ BÁRMELY pontján megjeleníthetőek hirdetéseim.

BÁRMIKOR megváltoztathatom, felfüggeszthetem, újraindíthatom hirdetéseimet, és elvégezhetem rajtuk az ún. finomhangolásokat.

BÁRMELY IDŐSZAKBAN láthatom hirdetéseim teljesítését, azaz, hogy milyen statisztikai eredményeket hoztak a potenciális ügyfelek megszerzésének tekintetében.

BÁRMILYEN internetes eszközön elérhetőek, és láthatóak hirdetéseim, legyen ez akár asztali számítógép, laptop, táblagép, vagy akár mobiltelefon.

BÁRMIKOR megváltoztathatom a napi költségkeretet, így teljesen a cég kiadásainak/bevételeinek arányában költhetem a pénzem. Nincsen meghatározott kezdő összeg, ahogyan regisztrációs díj sem. BÁRMEKKORA költségkerettel elindulhatok.

DE! BÁRMIKOR el is vérezhetek a piaci versenytársakkal szemben, ha nem megfelelő kezelési elvvel, s nem szakértelemmel vannak koordinálva hirdetéseim.

 

Bár hirdetési kampányaimat önállóan irányíthatom, tervezhetem, és rugalmasan változtathatok a részleteken, ám a kereső optimalizálás szempontjából itt is nagyon fontos szem előtt tartani a szakmaiságot! Ugyanis ennek a területnek is megvannak a maga titkai és fortélyai…. 

 

milyen kulcsszavak a jók az AdWords hirdetések során?

 

Mire figyel a megbízott szakértő hirdetésem sikere érdekében?

 

A legfontosabb dolog a kulcsszavak minősége és mennyisége! Elsősorban ezekre összpontosít.

Kellő körültekintéssel, és a cégvezetéssel közösen határozza meg a célcsoportot!

Megfelelően bánik a hirdetések tartalmával és szövegezésével, figyelembe véve a szezonális időszakokat!

Feltérképezi az időszakokat, melyek a legjobb eredményeket hozták, s ehhez folyamatos nyomon követi a statisztikákat, elemzéseket, kimutatásokat! Ennek tükrében koordinálja a kampányt a jövőbeli sikerek érdekében.

 

Ezen aranyszabályok kellő ismerete nélkül nem érdemes belevágni a Google Adwords hirdetésekbe.

A Marketing Professzorok jól képzett, hozzáértő szakértői a teljes folyamatot menedzselik, kézben tartják, és felkészülten válogatják meg a hirdetés lelkét, a kulcsszavakat!

 

A legfontosabbak tehát a szavak, és a tartalom, hiszen már Marcus Sheridan is megmondta:

„A kiváló tartalom a legjobb eladásösztönző értékesítési eszköz a világon.” – de csak akkor, ha kellő szakértelemmel párosul!

 

 

Szerző: Matebalazs.hu

címkék: Online marketing, SEO, keresőoptimalizálás
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok