Előző cikkeinkben leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. k

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Hogyan növeljük Google AdWords hirdetéseink átkattintási arányát

Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkeinkben (itt és itt)  leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. Ismét felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AdWords egy igen költséghatékony eszköz lehet, de csak akkor, ha azzal nem vaktában csak ellődözzük a pénzt, hanem tudjuk, hogyan optimalizáljuk hirdetéseinket. Bár ez egy összetett és sok tapasztalatot igénylő folyamat, az alapokról következő cikkünkben írunk. 
 
lőző cikkeinkben leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. Ismét felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AdW

 

 

 

 

 

Google Adwords hirdetés optimalizálás

Nyilvánvaló célunk egy Google AdWords hirdetés feladása esetén az, hogy a hirdetésünkre való kattintások aránya (CTR, vagyis Click Trough Rate) minél magasabb legyen, így növelve oldalunk látogatottságát és bevételeinket. Az átkattintási arány növelésére több lehetőségünk is van, ám nem mindegyik működik minden esetben. A következő tippekben olyan javaslatokkal szolgálunk, amelyek szinte mindenkinek megfelelőek lehetnek.
 
 
 

Ha szeretnéd megtanulni költséghetékonyan használni a Google AdWordsöt,  gyere el honlap üzemeltetési tanfolyamunkra, ahol mindent megtudhatsz, amit tudni lehet! Részletekért kattints ide!

 
 
 
 

Átkattintási arány (CTR) növelése: hirdetésbővítmények használata

Google AdWords hirdetéseink alapesetben (szöveges hirdetés)  egy főcímből, két leírásból, és egy megjelenített URL-ből állnak. Ezek mellett azonban úgynevezett hirdetésbővítményeket használhatunk, melyekkel még specifikusabban léphetünk kapcsolatba.
 
Megadhatjuk elérhetőségünket: címünket, telefonszámunkat, üzletünk nyitva tartását. Ha ezt a módszert mobilokra célozzuk üzletünk körzetében, nagy valószínűséggel, aki hirdetésünkre kattint, az el is látogat üzletünkbe még akkor, hiszen telefonról akkor keresnek a legtöbben, amikor abban a helyzetben szükségük van valamire.
 
Termékinformációk megadása esetén termékeink, szolgáltatásaink tüntethetőek fel hirdetésünkben. Így a vásárló azonnali képet kaphat pár termékünk áráról, kínálatunk egy részéből, ami ösztönözni fogja többi termékünk megtekintésére is.
 
Keresőoptimalizálás vs Google AdWords kampány
 
Oldalunk egyéb tartalmait részletező belső linkeket is megadhatunk, így a hirdetés megtekintője láthatja, hogy holnapunkon milyen egyéb szolgáltatásokat, tartalmakat, extrákat talál. Ezzel azonnal arra az aloldalra léphetnek látogatóink, melyre kíváncsiak.
Hirdetésünk szövegében található ajánlatot az ajánlatbővítménnyel ki is fejthetjük. Például a leírásban említhetjük bizonyos termékünk akcióját, az ajánlatbővítményben pedig leírhatjuk, meddig akciós, ingyenes kiszállítás vonatkozik-e rá, jár-e mellé ajándék, stb.
 
Az „Eladóértékelések ”megjelenítése esetén hirdetésünkben mások értékelését láthatják. Ez egy öt csillagos rendszer, amiből azonnal kitűnik, mások milyennek értékelik szolgáltatásainkat. Ötből öt csillag nagyon vonzó lehet hirdetésünkben!
 

Átkattintási arány növelése: Megjelenítendő URL

A hirdetésünkben található megjelenítendő URL címnek nem kell feltétlenül megegyeznie azzal a címmel, melyre átkattintás után kerülünk. Tekinthetjük a megjelenítendő URL-t is egyfajta leírásnak, mellyel további figyelemfelkeltő elemeket tehetünk. Mivel ez csak 35 karakter hosszúságú lehet, de cél URL-ünk hosszabb ennél, egyszerűsíthetünk is rajta.
Például ’ezazenoldalam.hu/termekek/szerszamok/kalapacsok’ URL címmel rendelkezik oldalunk azon része, melyen az általunk forgalmazott kalapácsok találhatóak. Ehelyett használhatunk ezazenoldalam.hu/kalapacsok címet is. Egyrészt ez belefér a keretbe, másrészt az olvasó is hamarabb átlátja. Valljuk be, senki sem szeret hosszú URL címeket végigolvasni, főleg ha utána rájön, hogy nem azt keresi. A hatékony honlapmotorok (CMS) tartalmazzák azt a lehetőséget, hogy rövidített URL-eket adjunk meg a bonyolult kódok helyett. Ez a keresőoptimalizálásnak is alapfeltétele. Ilyen CMS-eket gyárt pl. az Expedient Kft.
 

Átkattintási arány növelése: szezonális ajánlatok

Ajánlatainkat szinte mindig tudjuk valamilyen ünnephez, eseményhez, időszakhoz kötni, mint az állami ünnepek, egyházi ünnepek, iskolákhoz kapcsolód szünetek és egyéb ünnepek, mint farsang, nőnap, anyák napja. Ha hirdetéseink aktuálisak, azokat mások szimpatikusnak tartják, ezzel növelve az átkattintási arányt is.
 

Átkattintási arány növelése: Márkajelzések használata

Az emberek szeretik az olyan márkákat, amelyeket ismernek. Ezekben jobban megbíznak, így ha valamilyen termék viszonteladói vagyunk, azt hirdetésünkben is tüntessük fel. Ha egy számítástechnikai üzletünk van, akkor ne csak azt tüntessük fel, hogy számítógépeket, laptopokat árulunk, hanem azt is, hogy milyen márkákat.
 
A CTR azaz az átkattintási arány növelésének lehetőségei a Google AdWords kampány során
 
Még szimpatikusabb lesz reklámunk két szimbólum használatával: © és ™. Persze nem árt, ha saját márka esetén ezek levédett márkanevek, nyilván nem akarunk emiatt fölösleges gondot magunknak. Ez két apró jelzés nagy változásokat hozhat nekünk, mert megbízhatóságot jelentenek a vásárló számára.
 

Átkattintási arány növelése: árak és engedmények

Egy termék árának feltüntetése jó ötlet lehet, viszont gondoljunk bele, mit szeretünk jobban: kiadni valamennyi pénzt, vagy spórolni? Az ár feltüntetésénél sokkal hívogatóbb valamilyen árengedmény, így például ahelyett, hogy bizonyos termék ára 5000 forint, csábítóbb a 10% kedvezmény, vagy 1000 forintos kedvezmény.
 

Átkattintási arány növelése: ajándékok

Mindenki szereti az ingyenes dolgokat, ez az egyik legcsábítóbb ajánlat. Felajánlhatunk bármit, legyen az egy apró ajándék, egyet fizet, kettőt kap akció, stb. Az átkattintások számát ez a módszer is nagyban tudja növelni.
Ezek a módszerek szinte mindig működnek. Szinte! Elképzelhető, hogy nem minden vállalkozásnak felelnek meg, ezért mindenki saját maga próbálja ki, hogy számára mi hozza a legtöbb átkattintást.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!