Keresés

Menü

Előző cikkeinkben leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. k


Hogyan növeljük Google AdWords hirdetéseink átkattintási arányát

2013.03.22.

lőző cikkeinkben leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. Ismét felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AdW

Forrás: matebalazs.hu

 

Előző cikkeinkben (itt és itt)  leírtuk, mi is az a Google AdWords, és hogyan viszonyul a keresőoptimalizáláshoz. Most azoknak szólunk, akik úgy döntöttek, kipróbálják ezt az eszközt addig, amíg SEO eredményeik be nem érnek. Ismét felhívjuk a figyelmet arra, hogy az AdWords egy igen költséghatékony eszköz lehet, de csak akkor, ha azzal nem vaktában csak ellődözzük a pénzt, hanem tudjuk, hogyan optimalizáljuk hirdetéseinket. Bár ez egy összetett és sok tapasztalatot igénylő folyamat, az alapokról következő cikkünkben írunk. 
 

 

 

 

 

 

Google Adwords hirdetés optimalizálás

Nyilvánvaló célunk egy Google AdWords hirdetés feladása esetén az, hogy a hirdetésünkre való kattintások aránya (CTR, vagyis Click Trough Rate) minél magasabb legyen, így növelve oldalunk látogatottságát és bevételeinket. Az átkattintási arány növelésére több lehetőségünk is van, ám nem mindegyik működik minden esetben. A következő tippekben olyan javaslatokkal szolgálunk, amelyek szinte mindenkinek megfelelőek lehetnek.
 

 

Ha szeretnéd megtanulni költséghetékonyan használni a Google AdWordsöt,  gyere el honlap üzemeltetési tanfolyamunkra, ahol mindent megtudhatsz, amit tudni lehet! Részletekért kattints ide!

 
 
 
 

Átkattintási arány (CTR) növelése: hirdetésbővítmények használata

Google AdWords hirdetéseink alapesetben (szöveges hirdetés)  egy főcímből, két leírásból, és egy megjelenített URL-ből állnak. Ezek mellett azonban úgynevezett hirdetésbővítményeket használhatunk, melyekkel még specifikusabban léphetünk kapcsolatba.
 
Megadhatjuk elérhetőségünket: címünket, telefonszámunkat, üzletünk nyitva tartását. Ha ezt a módszert mobilokra célozzuk üzletünk körzetében, nagy valószínűséggel, aki hirdetésünkre kattint, az el is látogat üzletünkbe még akkor, hiszen telefonról akkor keresnek a legtöbben, amikor abban a helyzetben szükségük van valamire.
 
Termékinformációk megadása esetén termékeink, szolgáltatásaink tüntethetőek fel hirdetésünkben. Így a vásárló azonnali képet kaphat pár termékünk áráról, kínálatunk egy részéből, ami ösztönözni fogja többi termékünk megtekintésére is.
 
Keresőoptimalizálás vs Google AdWords kampány
 
Oldalunk egyéb tartalmait részletező belső linkeket is megadhatunk, így a hirdetés megtekintője láthatja, hogy holnapunkon milyen egyéb szolgáltatásokat, tartalmakat, extrákat talál. Ezzel azonnal arra az aloldalra léphetnek látogatóink, melyre kíváncsiak.
Hirdetésünk szövegében található ajánlatot az ajánlatbővítménnyel ki is fejthetjük. Például a leírásban említhetjük bizonyos termékünk akcióját, az ajánlatbővítményben pedig leírhatjuk, meddig akciós, ingyenes kiszállítás vonatkozik-e rá, jár-e mellé ajándék, stb.
 
Az „Eladóértékelések ”megjelenítése esetén hirdetésünkben mások értékelését láthatják. Ez egy öt csillagos rendszer, amiből azonnal kitűnik, mások milyennek értékelik szolgáltatásainkat. Ötből öt csillag nagyon vonzó lehet hirdetésünkben!
 

Átkattintási arány növelése: Megjelenítendő URL

A hirdetésünkben található megjelenítendő URL címnek nem kell feltétlenül megegyeznie azzal a címmel, melyre átkattintás után kerülünk. Tekinthetjük a megjelenítendő URL-t is egyfajta leírásnak, mellyel további figyelemfelkeltő elemeket tehetünk. Mivel ez csak 35 karakter hosszúságú lehet, de cél URL-ünk hosszabb ennél, egyszerűsíthetünk is rajta.
Például ’ezazenoldalam.hu/termekek/szerszamok/kalapacsok’ URL címmel rendelkezik oldalunk azon része, melyen az általunk forgalmazott kalapácsok találhatóak. Ehelyett használhatunk ezazenoldalam.hu/kalapacsok címet is. Egyrészt ez belefér a keretbe, másrészt az olvasó is hamarabb átlátja. Valljuk be, senki sem szeret hosszú URL címeket végigolvasni, főleg ha utána rájön, hogy nem azt keresi. A hatékony honlapmotorok (CMS) tartalmazzák azt a lehetőséget, hogy rövidített URL-eket adjunk meg a bonyolult kódok helyett. Ez a keresőoptimalizálásnak is alapfeltétele. Ilyen CMS-eket gyárt pl. az Expedient Kft.
 

Átkattintási arány növelése: szezonális ajánlatok

Ajánlatainkat szinte mindig tudjuk valamilyen ünnephez, eseményhez, időszakhoz kötni, mint az állami ünnepek, egyházi ünnepek, iskolákhoz kapcsolód szünetek és egyéb ünnepek, mint farsang, nőnap, anyák napja. Ha hirdetéseink aktuálisak, azokat mások szimpatikusnak tartják, ezzel növelve az átkattintási arányt is.
 

Átkattintási arány növelése: Márkajelzések használata

Az emberek szeretik az olyan márkákat, amelyeket ismernek. Ezekben jobban megbíznak, így ha valamilyen termék viszonteladói vagyunk, azt hirdetésünkben is tüntessük fel. Ha egy számítástechnikai üzletünk van, akkor ne csak azt tüntessük fel, hogy számítógépeket, laptopokat árulunk, hanem azt is, hogy milyen márkákat.
 
A CTR azaz az átkattintási arány növelésének lehetőségei a Google AdWords kampány során
 
Még szimpatikusabb lesz reklámunk két szimbólum használatával: © és ™. Persze nem árt, ha saját márka esetén ezek levédett márkanevek, nyilván nem akarunk emiatt fölösleges gondot magunknak. Ez két apró jelzés nagy változásokat hozhat nekünk, mert megbízhatóságot jelentenek a vásárló számára.
 

Átkattintási arány növelése: árak és engedmények

Egy termék árának feltüntetése jó ötlet lehet, viszont gondoljunk bele, mit szeretünk jobban: kiadni valamennyi pénzt, vagy spórolni? Az ár feltüntetésénél sokkal hívogatóbb valamilyen árengedmény, így például ahelyett, hogy bizonyos termék ára 5000 forint, csábítóbb a 10% kedvezmény, vagy 1000 forintos kedvezmény.
 

Átkattintási arány növelése: ajándékok

Mindenki szereti az ingyenes dolgokat, ez az egyik legcsábítóbb ajánlat. Felajánlhatunk bármit, legyen az egy apró ajándék, egyet fizet, kettőt kap akció, stb. Az átkattintások számát ez a módszer is nagyban tudja növelni.
Ezek a módszerek szinte mindig működnek. Szinte! Elképzelhető, hogy nem minden vállalkozásnak felelnek meg, ezért mindenki saját maga próbálja ki, hogy számára mi hozza a legtöbb átkattintást.
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Hatékony honlapüzemeltetés, Online marketing
Gyors weboldal

Gyors weboldalt szeretnél? Segítünk hogyan érheted el

2017-03-28

A mai rohanó világban elengedhetetlen, hogy weboldalunk gyorsan és hibátlanul működjön – íme öt módszer, amikkel megakadályozhatod weboldalad lelassulását! Weboldalad sebessége és teljesítménye...

Ingyenes webgrafikai eszközök

A legjobb ingyenes online eszközök webgrafikák készítéséhez

2017-03-22

Minden valamire való prezentációban, vagy modern weboldalon nélkülözhetetlenek a vizuális elemek. Gyerekkorunkban is azok a könyvek voltak a kedvenceink, amelyek tele voltak színes képekkel. Mint azt már a tudomány is...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok