Keresés

Menü

Gasztronómiában dolgozol, de a marketinged gyerekcipőben jár? Íme néhány lépés, amellyel sikeres stratégiát alakíthatsz ki!

Marketing Professzorok
Online Marketing

Gasztronómiában dolgozol, de a marketinged gyerekcipőben jár? Íme néhány lépés, amellyel sikeres stratégiát alakíthatsz ki!

2016.12.07.

Digitális gasztromarketing 2017


A legfontosabb, hogy az éttermedben az ételek és a kiszolgálás minősége legyen kifogástalan, ugyanis ezek nélkül hiábavaló minden erőfeszítés… 


 

1.    Gasztromarketing tippek: Legyen a weboldalad mobilbarát, és keresőoptimalizált!


Kezdjük a legalapvetőbb dologgal: a weboldaladdal. Ez az egyik  építőeleme a marketingstratégiádnak, tehát érdemes időt és pénzt szánni rá. Törekedj arra, hogy a design tükrözze az éttermed hangulatát- letisztult, ízléses formában. Az oldal legyen mobilbarát- azaz reszponzív, ugyanis a statisztikák szerint a vendéglátóhelyek honlapját nézegető emberek 50 %-a mobiltelefonon teszi ezt. 
Ne felejtsd el értékes és releváns tartalmakkal feltölteni az oldalad- és tedd mindezt úgy, hogy a SEO követelményeknek megfeleljen.  A keresőoptimalizálásról többet megtudhatsz ide kattintva: keresőoptimalizálás

 

 

2.    Gasztromarketing tippek: Profi tartalommarketing.


Az oldalad tartalommal való feltöltése időigényes, és folyamatos munkát igényel. Nem elég csak az elérhetőségeidet megadni. Írj minőségi, és figyelemfelkeltő cikkeket a szakmáddal kapcsolatosan- ezek szólhatnak az alapanyagok kiválasztásától, felhasználásától kezdve konkrét receptek kidolgozásáig. Lényeges, hogy ne a használj benne túl sok szakzsargont, próbálj egyszerűen és közérthetően fogalmazni- ne feledd, olvasóid laikus érdeklődők. Ha szeretnél többet megtudni a tartalommarketing használatáról, kattints ide: tartalommarketing 

 


3.    Gasztromarketing tippek: Tölts fel kiváló minőségű fotókat, és használd a food porn-t!


A food porn kifejezés pár éve terjedt el a Social Médiának köszönhetően. A food porn egy olyan gasztronómiai élvezet- melyet a szemünk elé tálalt ízléses, kreatív és ínycsiklandozó ételek látványa okoz. A fotók nézegetése közben agyunk elkezdi termelni az éhségérzetért felelős hormont, és megkívánjuk az adott ételt. Hívj fel egy profi fotóst, és kezdjetek el együtt dolgozni: készítsetek jó minőségű képeket a menüben található ételekről, étel előkészítési folyamatokról, étterem belsőről stb. Egy kép többet mond ezer szónál, használd ki az ebben rejlő kommunikációs lehetőségeket!

 

 

4.    Gasztromarketing tippek: Legyen az étlapod is online.


A vendégeid kíváncsiak arra, milyen ételeket kínálsz, és meg is akarják nézni a weboldaladon. Az aktuális menüdet úgy helyezd el, hogy a látogatók számára könnyen megtalálható legyen. Érdemes az étlapot a weboldalon átláthatóvá varázsolni, a kötött étlapokkal ellentétben nem célszerű túlbonyolítani – és itt is ügyelni kell rá, hogy mobilon is jól jelenjen meg! Az ételfotók természetesen itt is felhasználhatóak, de mennyiségtől függően érdemes lehet ezeket külön menüpontban tárolni.  

 

 

5.    Gasztromarketing tippek: Legyél része a közösségi médiának!


A Social Media felületeken keresztül kommunikálhatsz vendégeiddel az év minden napján, ráadásul kiváló apropó arra, hogy egy erős közönséget építs vállalkozásod számára. Szerezz tapasztalatokat minden médiában: készíts céges Facebook, Instagram, Twitter, és Google + fiókot. Oszd meg ételeid fényképét, posztold cikkeidet és figyeld a reakciókat. Ha valamelyik média nem válik be, ne szüntesd meg a fiókot, csak egyszerűen fektess nagyobb hangsúlyt arra, amelyik működik- és növeli a látogatottságodat. A weboldalra tegyél Social Media hivatkozásokat, hogy a látogatók egy kattintással követni tudjanak. Ne feledd, hogy ez az oldalad keresőoptimalizáltságát is növeli! Bővebben a Social Media aktivitásról itt olvashatsz: közösségi média marketing

 

 

6.    Gasztromarketing tippek: Küldj hírleveleket!


A weboldalad kiváló lehetőség arra, hogy hírlevél feliratkozókat gyűjts. Tedd érdekeltté az embereket abban, hogy feliratkozzanak a hírleveledre (például egy nyereményjátékkal), vagy jutalmazd meg őket érte (engedmények felkínálása). Minimum egy hírlevelet küldj havonta, amiben megoszthatod újításaidat (új étlapodat, új ételelkészítési eljárásodat), akcióidat, vagy akár eredményeidet (minősítések, pozitív sajtó).
Fontos! Ha túl gyakran küldesz hírlevelet, akkor olvasóid erőszakos spam-nek fogják értékelni, és inkább leiratkoznak. Ugyan ez vonatkozik a hírlevél témájának kiválasztására is: ha szigorúan csak az akcióidra fókuszálsz, azzal nem érsz el sikereket. Érdemes a hírlevél nagy részét érdekes információkkal, cikkekkel telíteni – amelyek magazin-szerűen vonzzák majd az olvasókat, és amelyben természetesen azért éttermed is megjelenik. 
Rengeteg szoftver van amit kifejezetten hírlevelek, Dm levelek küldésére fejlesztettek. Ha egyenlőre csak tesztelni akarod a hírlevél küldés hatását, használj egy ingyenes és egyszerűen használhatót mint pld: a MailChimp- ami 2000 feliratkozó után válik csak fizetőssé.

 

 

7.    Gasztromarketing tippek: Online asztalfoglalás


A weboldaladon vagy egy társoldalon keresztül legyen lehetőség éttermedben online asztalt foglalni. Hidd el, vendégeid a nap folyamán saját életük menedzselésével vannak elfoglalva, hálásak lesznek, ha ezzel a funkcióval könnyebbé teszed számukra az asztalfoglalást. Számos olyan külső oldal van, amely javasolja éttermed az ott kutatóknak, ezek kiváló marketing eszköznek bizonyulnak. Ismerd meg például a Lobu portál étteremkeresőjét ide kattintva: éttermek
Az asztalfoglalás kialakításánál ne felejtsd el, hogy konverziómérés nélkül nincs hatékony online marketing! A megfelelően kialakított rendszerrel kiszűrheted azon eszközöket, amelyek nem érik meg a ráfordítást – és ugyan így felfedheted azokat, amelyekre érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni!


 
8.    Gasztromarketing tippek: Készíts stratégiát a hirdetésekre.


Hirdess célzottan a célcsoportodnak a Facebook és a Google Adwords segítségével, de ne csak ezek az eszközök alkossák a stratégiádat. Figyeld, és tanulmányozd azokat az oldalakat, ahol éttermekről írnak ajánlókat. Hívd meg a food bloggereket, újságírókat az éttermedbe, és kérd meg őket, hogy a tapasztalataikról írjanak egy PR cikket
Alakíts ki stratégiai együttműködéseket olyan újságokkal, mint a fentebb már említett Life of Budapest portál melynek nagy az elérése, és célcsoportjuk megfelel számodra. A célcsoportok bontását mindig az aktuális médiaajánlatokban találhatod meg. 
Minden pozitív hírt, vagy rólad megjelent cikket ossz meg Social Media követőiddel! 

 

 

9.     Gasztromarketing tippek: Interaktívan kommunikálj!


Nem lehet elégszer hangsúlyozni: válaszolj minden negatív véleményre, kommentre. Kérd meg elégedett vendégeidet írjanak párt sort TripAdvisor vagy Facebook oldaladra, vagy  a Google-ra. Mindig legyél a közönségeddel, és reagálj gyorsan! Ne csak az éttermedben legyen a kiszolgálás udvarias, az online kommunikációd is legyen az!

 

 

10.    Gasztromarketing tippek: Kerülj fel a térképre – szó szerint is!


Fedezd fel a számodra fontos weboldalakat és nyilvántartásokat, és kerülj is bele! A TripAdvisort és a kapcsolódó portálokat már említettük, de ne feledkezz meg a Google Térképről sem! A Google Cégem szolgáltatáson keresztül érvényesítheted vállalkozásod, ezzel pedig az összes Google térképre felkerülhet éttermed. 

Ha szeretnél részletesebb útmutatót kapni gasztro vállalkozásod 2017-es online marketing stratégiájához, gyere el előadásunkra, ahol egy vérbeli profitól kaphatsz segítséget! Kattints ide, és jelentkezz még ma: Digitális gasztromarketing 2017
 

Szerző: Tóth Beáta

címkék: Online marketing
Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

Te is könnyen a Google fekete listájára kerülhetsz, tudtod nélkül is!

2017-05-19

Azt hiszed, csak akkor kerülhet a weboldalad a Google fekete listájára, ha tiltott technikákat alkalmazol? Tévedsz! Megmutatom milyen könnyen elérhet a vég, és azt is, hogyan védekezz ellene! 

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

Instagram marketing - Így használhatod üzleti célokra az Instagramot

2017-04-05

Az Instagram nem csak a magukat szépnek képzelő lányok selfieiről szól, marketing eszközként is kiváló, ha tudod, hogyan cégesen kell kezelni. Megmutatjuk!  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!