Keresés

Menü

Mi is az a Foursqare és hogyan tudod használni marketing eszközként, milyen hirdetési lehetőségek vannak a 4sqeren, és megéri-e használni ezt a közösségi média marketing eszközt?


A Foursquare mint közösségi média- és mobilmarketing eszköz

2013.02.21.

Mi is az a Foursqare és hogyan tudod használni marketing eszközként, milyen hirdetési lehetőségek vannak a 4sqeren, és megéri-e használni ezt a közösségi média marketing eszközt?

Forrás: matebalazs.hu

 

Talán már sokan találkoztak a Foursquare nevű alkalmazással, akár használja is valaki azt, vagy csak ismerősei „Check-in”-jét szokta látni a közösségi oldalakon. Akadnak olyanok, akik nem értik mire is jó az alkalmazás, és olyanok is, akik megfelelően kihasználják az általa nyújtott előnyöket. Bemutatjuk miért kiváló marketing eszköz több platformon is, valamint felhasználásának módjait is ismertetjük, hiszen szórakozásnak sem utolsó!

 

Mi is az a Foursquare, avagy 4sq

A Foursquare egy térkép alapú alkalmazás okostelefonokra, melyben be tudunk jelentkezni (check-in) különböző helyi éttermekből, boltokból, gyakorlatilag mindenhonnan. Magunk is vihetünk fel új helyeket, ha azok még nincsenek fent a Foursquare-en. Ezeket a bejelentkezéseket megoszthatjuk az alkalmazást használó barátainkkal, illetve összeköthetjük Facebook és Twitter fiókunkkal is, így azt az ottani ismerőseink is láthatják.
 
A Facebookhoz képest  egy sokkal zártabb közösség, azoknak akik nem kedvelik a Facebook és a Twitter nagy nyilvánosságát, félnek ott mindenki előtt megosztani képeiket, és azt, merre járnak. 
Az alkalmazás népszerűségét mutatja, hogy világszerte több mint 30 millió felhasználóval rendelkezik, akik összesen több mint 30 milliárd check-in-t produkáltak, és a regisztrált vállalkozások száma már több mint egy millióra tehető.
 
Az okostelefonok terjedésével és a közösségi média térhódításával az online marketing piac a mobil eszközökön való megjelenésre koncentrál, így a Foursquare tökéletesen illik a képbe.
 

Miért lehet fontos egy vállalkozás számára a Foursquare marketing?

Míg a közösségi oldalakon nekünk kell elérnünk, hogy rajongóink kapcsolatba lépjenek velünk, a Foursquare ösztönzi felhasználóit az interakcióra. A felhasználók bejelentkezéskor közvetlenül kapcsolatba lépnek a hellyel, és egyben barátaikkal is tudatják, hol vannak. Amikor ezt teszik, egyszerre versenyeznek is barátaikkal, ugyanis a check-in-ek után jelvényeket is kapnak. Aki egy 60 napos időszakban a legtöbbször jelentkezik be egy helyről, az megkapja a mayor, vagyis polgármester kitüntetést. Minél többen kerülnek ennek közelébe, annál jobban ösztönzi őket, hogy megelőzzék barátaikat.
 
A legfontosabb tény vállalkozások számára: lehet, hogy te még nem használod, de vásárlóid már igen.
 

Hogyan használjuk a Foursquare-t üzletünk népszerűsítésére

Először is hozzunk létre profilt, melyen aztán információkat oszthatunk meg vásárlóinkkal, úgynevezett special-okat, vagyis akciós ajánlatokat kínálhatunk nekik. A special-ok nem csak egyszerű kedvezmények, hanem figyelemfelkeltésre alkalmas eszközök. Amikor a felhasználók a térképen böngésznek, kiemelten láthatják, mely üzletek kínálnak ilyen akciókat. Ha a környéken csak mi használunk ilyet, nagyban növeljük annak esélyét, hogy hozzánk térnek be a felhasználók.
 
 
Amennyiben érdekel a Foursqare marketing célú felhasználása, gyere el Közösségi média guru tanfolyamunkra ahol erről is lesz szó! Kattints ide a jelentkezéshez! 
 
 

Foursquare marketing alapok

Jelenlegi vásárlóinkat bíztassuk a Foursquare használatára. Üzletünkben helyezzünk ki egy útmutatót, hogyan regisztrálhatnak, hogyan jelentkezhetnek be, és hogyan köthetik össze az alkalmazást Facebook vagy Twitter fiókjukkal. Ha ezt megteszik, ajánljunk fel nekik valamilyen kedvezményt, esetleg valamilyen ajándékot. Ez után csupán mutassák meg bejelentkezésüket telefonjukon eladónknak, aki ezután részesíti őket a kedvezményben. Nekik ez csak pár pillanatig tart, cserébe kapnak is valamit, viszont innen kezdve ők is részesévé válnak a hálózatnak, melyet ezentúl nagy valószínűséggel használni is fognak.
 
Hűséges vásárlóinkat díjazzuk, hiszen visszatérő vendégeket szeretnénk, akik tovább építik vállalkozásunk hírnevét. A legtöbbet bejelentkező vásárlóinknak külön kedvezményeket adhatunk, és a mayor címet elérő vendégünknek ezen felül is adhatunk extra kedvezményt. Ez a vásárlók közti versengést is elősegíti, akik majd el akarják érni ezt a rangot, így többet jelentkeznek be hozzánk, vagyis többet járnak majd üzletünkbe.
Egy másik oldal, a socialmention.com segítségével azt is ellenőrizhetjük, hogy kik és hányszor említik üzletünket a közösségi oldalakon. Csupán üzletünk nevét kell megadni, és azt akárhányszor postolja valaki az egyik közösségi oldalon, értesítést kapunk róla. Ezeknek számától függően megkereshetjük személyes üzenetben a felhasználót valamelyik közösségi oldalon, és hűségéért cserébe valamilyen akcióval díjazhatjuk.
 
Ezek nem túl bonyolult módszerek, csupán be kell indítani a folyamatot, és azután már kis odafigyeléssel az szinte önmagától működik. Ingyenes, egyre többen használják, közösségi és mobilmarketing szempontból is újdonság, így mi is nyugodtan ismerkedjünk meg vele. Használjuk magánszemélyként is, hiszen kiváló szórakozás és érdekes játék! 
 
 

Próbáld  ki te is a Foursquaret! 

A Foursquare letöltése a Play áruházból itt!
A Foursquare letöltése iOS-ra itt!
Foursquare weboldal itt
 
 

Szerző: Máté Balázs és Szoro Ákos online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SMM
Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolból magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!

Újságíró asszisztenst keresnek a Marketing Professzorok!

2017-01-21

Ha úgy érzed, jól fogalmazol, írott anyagokat könnyen fordítasz angolról magyarra és szeretnél sok mindent megtanulni az online újságírásról, az online marketingről, akkor érdemes jelentkezned hozzánk!   

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

Érdekel az online marketing világa? Szeretnél elmélyülni benne? Megmutatjuk hol érdemes tanulnod!

2017-01-06

Vállalkozó vagy? Esetleg pályaválasztás előtt állsz? Szétnéztünk a piacon, hol van lehetőséged online marketinget tanulni!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok