Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

 

Gondolkodtál már azon, hogy mennyit is érnek Facebook oldalad rajongói? Sok esetben lehet hallani a Cost Per Like, vagyis a like értékének fogalmáról, de vajon ez mit is jelent. Ez az érték azt jelenti, hogy mennyibe is kerül Facebook oldaladra új rajongókat szerezni, kerüljön az fizetett hirdetésbe, vagy más marketingmódszerbe. 
 
Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

 

Három módszer van a Facebookos like-ok ’megvásárlására’, ha a Facebook fizetett hirdetéseit nézzük. Nyilván ezek eredményessége függ a hirdetés kreatívságától és az oldal témájától is. Ennek függvénye az is, melyiket kell használnunk.
 
 
 

A CPM a CPC és a CPA alapú Facebook hirdetés

Az első a CPM, vagyis ezer megjelenés utáni költség, vagyis itt a közönség megcélzása után akkor kell fizetni, amikor az ezer emberhez jutott el. A második módszer a CPC, vagyis minden kattintás után történő fizetés, ahol akkor kell csak fizetni, ha a hirdetésre kattint a felhasználó. Ezek a módszerek ugyan nem garantálják, hogy valóban lájkoló lesz valakiből, de mindenképp látni fogják az oldal hirdetését, vagy magát az oldalt. 
A hónap elején a Facebook bejelentette a harmadik módszert is, amely a CPA, Cost Per Action, vagyis az interakció utáni költséggel számol. Ez azt jelenti, hogy a hirdető megadhatja, hogy milyen akciókért szeretne fizetni, és csak akkor terheli költség, ha ezek be is következnek. Például új rajongókat szeretnénk oldalunkra, és minden új rajongó után 500 forintot fizetünk. Ez nekünk csak akkor kerül pénzbe, ha a felhasználó a reklám megtekintése után kedveli is az oldalt. Ezeket használhatjuk még ajánlatok beváltásánál és külső oldal linkjére való kattintás után.
 
Ez a szolgáltatás csak a Facebook alkalmazásfuttató rendszerében (API) érhető még el, a Power Editorban vagy a hirdetéskezelőben még nem, azonban ez valószínűleg hamarosan változni fog.
 

Mennyit is ér egy rajongó?

Szép dolog, ha sok rajongója van egy oldalnak, de vajon ez mennyit is ér meg? Egy marketing ügynökség és egy kutatóintézet, a Syncapse és a Hotspex együttműködéseként létrejött egy eredmény, ami szerint az átlagos rajongói érték 174 dollár (nagyjából 40.000 forint). A kutatást több terület figyelembevételével végezték, mint a teljes termékekre történő kiadás, a márka ajánlásának hajlandósága, az iránta való elköteleződés, annak reklámértéke, a nyereség költsége. Ezek alapján összeállítottak egy listát, amelyen látszik, hogy a márkák rajongói értéke nagyban eltér. 
 
 
Facebook rajongók értéke
 

Nem minden rajongó értéke egyenlő

A cégeknek fontos, hogy ne az átlagos rajongói értéket számolják ki, mert az néha eltérhet a valóságtól. Például egy luxusautó márkának lehet több millió rajongója, de valószínűleg ezeknek igen csekély része fog autót vásárolni. Azonban egy ruházati cégnek lehetséges, hogy rengeteg olyan rajongója van, akik időről időre megveszik az új termékeket, míg kevesen vannak olyanok, akik csak nagyon ritkán. Fontosabb így egy hosszú időszakot átnézve, nem csak a márka Facebook oldala, de a bevételek és a vásárlói szokások figyelembevételével megnézni, mennyit is ér egy rajongó. 
 
 

Megéri-e fizetni a rajongókért? 

A válasz sajnos az, hogy talán. Amikor valaki rajongóvá válik, az egyúttal elköteleződést jelent, valamint felhatalmazást, hogy kommunikáljuk felé a márkát, és a folyamat végén megszületik a vásárló. A fizetett hirdetéseken felül vannak azonban kreatív módszerek rajongók szerzésére, ilyenek az alkalmazások vagy akár az oldal nagy TAT értéken való tartása, ami maga is rajongókat generál. Az alkalmazások esetében is fontos, hogy vevőinknek szóló alkalmazásokat használjunk, ne „üres” követőket szerezünk! Ezek a módszerek sokkal kedvezőbb megtérülésűek, mint a fizetett hirdetések. 
 
Ha szeretnél több rajongót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!