Keresés

Menü

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

2013.05.01.

Mennyit ér egy rajongó, mennyiért tudok újakat szerezni?

 

Gondolkodtál már azon, hogy mennyit is érnek Facebook oldalad rajongói? Sok esetben lehet hallani a Cost Per Like, vagyis a like értékének fogalmáról, de vajon ez mit is jelent. Ez az érték azt jelenti, hogy mennyibe is kerül Facebook oldaladra új rajongókat szerezni, kerüljön az fizetett hirdetésbe, vagy más marketingmódszerbe. 
 

 

Három módszer van a Facebookos like-ok ’megvásárlására’, ha a Facebook fizetett hirdetéseit nézzük. Nyilván ezek eredményessége függ a hirdetés kreatívságától és az oldal témájától is. Ennek függvénye az is, melyiket kell használnunk.
 
 
 

A CPM a CPC és a CPA alapú Facebook hirdetés

Az első a CPM, vagyis ezer megjelenés utáni költség, vagyis itt a közönség megcélzása után akkor kell fizetni, amikor az ezer emberhez jutott el. A második módszer a CPC, vagyis minden kattintás után történő fizetés, ahol akkor kell csak fizetni, ha a hirdetésre kattint a felhasználó. Ezek a módszerek ugyan nem garantálják, hogy valóban lájkoló lesz valakiből, de mindenképp látni fogják az oldal hirdetését, vagy magát az oldalt. 
A hónap elején a Facebook bejelentette a harmadik módszert is, amely a CPA, Cost Per Action, vagyis az interakció utáni költséggel számol. Ez azt jelenti, hogy a hirdető megadhatja, hogy milyen akciókért szeretne fizetni, és csak akkor terheli költség, ha ezek be is következnek. Például új rajongókat szeretnénk oldalunkra, és minden új rajongó után 500 forintot fizetünk. Ez nekünk csak akkor kerül pénzbe, ha a felhasználó a reklám megtekintése után kedveli is az oldalt. Ezeket használhatjuk még ajánlatok beváltásánál és külső oldal linkjére való kattintás után.
 
Ez a szolgáltatás csak a Facebook alkalmazásfuttató rendszerében (API) érhető még el, a Power Editorban vagy a hirdetéskezelőben még nem, azonban ez valószínűleg hamarosan változni fog.
 

Mennyit is ér egy rajongó?

Szép dolog, ha sok rajongója van egy oldalnak, de vajon ez mennyit is ér meg? Egy marketing ügynökség és egy kutatóintézet, a Syncapse és a Hotspex együttműködéseként létrejött egy eredmény, ami szerint az átlagos rajongói érték 174 dollár (nagyjából 40.000 forint). A kutatást több terület figyelembevételével végezték, mint a teljes termékekre történő kiadás, a márka ajánlásának hajlandósága, az iránta való elköteleződés, annak reklámértéke, a nyereség költsége. Ezek alapján összeállítottak egy listát, amelyen látszik, hogy a márkák rajongói értéke nagyban eltér. 
 
 
Facebook rajongók értéke
 

Nem minden rajongó értéke egyenlő

A cégeknek fontos, hogy ne az átlagos rajongói értéket számolják ki, mert az néha eltérhet a valóságtól. Például egy luxusautó márkának lehet több millió rajongója, de valószínűleg ezeknek igen csekély része fog autót vásárolni. Azonban egy ruházati cégnek lehetséges, hogy rengeteg olyan rajongója van, akik időről időre megveszik az új termékeket, míg kevesen vannak olyanok, akik csak nagyon ritkán. Fontosabb így egy hosszú időszakot átnézve, nem csak a márka Facebook oldala, de a bevételek és a vásárlói szokások figyelembevételével megnézni, mennyit is ér egy rajongó. 
 
 

Megéri-e fizetni a rajongókért? 

A válasz sajnos az, hogy talán. Amikor valaki rajongóvá válik, az egyúttal elköteleződést jelent, valamint felhatalmazást, hogy kommunikáljuk felé a márkát, és a folyamat végén megszületik a vásárló. A fizetett hirdetéseken felül vannak azonban kreatív módszerek rajongók szerzésére, ilyenek az alkalmazások vagy akár az oldal nagy TAT értéken való tartása, ami maga is rajongókat generál. Az alkalmazások esetében is fontos, hogy vevőinknek szóló alkalmazásokat használjunk, ne „üres” követőket szerezünk! Ezek a módszerek sokkal kedvezőbb megtérülésűek, mint a fizetett hirdetések. 
 
Ha szeretnél több rajongót, akik valóban a vevőid, kérd segítségünket! Olvasd el, mit tehetünk üzleted sikerének érdekében itt! 
 

Szerző: Máté Balázs és Szóró Ákos online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Tudjuk a közösségi média marketing a PR kommunikációra a legalkalmasabb, direkt konverziókat inkább a SEO-tól várunk. De mi most a legjobb SMM stratégia?

Brand építési tippek az Instagramra

2017-10-05

Tudjuk a közösségi média marketing a PR kommunikációra a legalkalmasabb, direkt konverziókat inkább a SEO-tól várunk. De mi most a legjobb SMM...

21 LinkedIn SlideShare tipp és tudnivaló, amelyekkel fellendítheted tartalommarketinged

21 LinkedIn SlideShare tipp és tudnivaló, amelyekkel fellendítheted tartalommarketinged

2017-09-05

A LinkedIn Slide Share segíti a hatékony marketing kommunikációban, mivel egy látványos, és online is használható prezentációs eszköz. Mutatjuk, hogy használd!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!