Keresés

Menü

Melyik a legjobb időpont a Facebook-on a posztolásra?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Melyik a legjobb időpont a Facebook-on a posztolásra?

2014.10.28.

Melyik a legjobb időpont a Facebook-on a posztolásra?
Amióta a Facebook drasztikusan csökkentette az eléréseket, még fontosabbá vált a posztolásod időpontja. A jó időpont megválasztásával, akár egy-két óra különbséggel is sok ezer emberrel többet érhetsz el közösségi média jelenléteddel! Nézzük meg hát együtt, mikor is kell posztolnod!

Megszámlálhatatlan értekezés folyik arról, hogy melyik időpont a legalkalmasabb, leghatékonyabb a közösségi médiában való megjelenésre – és melyek azok, amikor kevésbé érdemes posztolni. Ezek a tanulmányok gyakorta ellentmondanak egymásnak,  másfél millió saját rajongónk tapasztalataiból, közel 100 oldalt vezetve is igen nehéz eldönteni, melyiknek is adjunk igazat. Mégis, mi minden oldalunk esetében tudjuk, mikor jó oda posztolni.
Talán a legszívesebben egy konkrét időpontot olvasnál itt, amely megkönnyíti a dolgod és növeli az eléréseid számát – sajnos azonban ez nem ilyen egyszerű. Egy kis időráfordítással és némi kreativitással azonban könnyen meghatározhatod, hogy NEKED mikor érdemes megjelenni az üzenőfalakon! Nézzük át, mi is kell ehhez! 
 
Az első és legfontosabb dolgod, hogy a saját célközönségedre, hallgatóságodra koncentrálj!
A Facebook-on egy poszt életútjának első 30 perce a legfontosabb, ugyanis kutatások szerint ekkorra az elérések fele már megtörténik, majd fokozatosan csökken az új látogatók száma egy-egy bejegyzés alatt. Ebből adódik, hogy nagyon fontos meghatározni, hogy a Te célközönséged milyen időintervallumban tartózkodik leggyakrabban a közösségi oldalon, és így mikor a legegyszerűbb eljuttatni hozzájuk a mondanivalód.
 

De ki is a Te célközönséged? 

Lehet, hogy már most van elképzelésed róla, hiszen tudod, kinek szánod az oldalad. Gyerekeknek? Kismamáknak? Cégvezetőknek? Mind-mind másképp viselkedő csoport, igaz? Mindegyik máskor használja, tudja használni a Facebookot! 
 
Ha nem ilyen tudatosan építetted fel az oldaladat, mindenkihez szóltál, akkor sem kell megijedned. Nm kell mást tenned, mint megnézni a a Facebook statisztikákat. Állapítsd meg, hogy a célközönséged milyen demográfiai csoportba sorolható be jellemzően! 
 
A Facebook megmutatja neked a rajongóid átlagéletkorát – illetve annak esetleges szórtságát, a követők jellemző tartózkodási helyeit, városokat illetve országokat ahonnan a kedvelések és követések érkeznek, valamint adatot szolgáltat számodra a rajongók nemével kapcsolatban is.
Ezeket az adatokat a saját oldaladon az Elemzések fülön, a Személyek címke alatt találod. Használd okosan!
 
Mikor posztoljak a Facebookon? Közösségi média marketing tanácsadás
 

Ha meghatároztad a célközönséged, képzeld el, milyen egy átlagos napjuk!

A hallgatóságod nagy része egyetemistákból áll, esetleg többnyire a gyermekükkel otthon maradó, újdonsült anyukákból? Vagy fiatal, dolgozó férfiak, akik délután 5-ig biztosan a munkahelyükön vannak? Képzeld el, hogyan is töltik napjukat követőid!
 
 

Ha szeretnél többet megtudni a Facebook használatáról, gyere el Facebook alapok tanfolyamunkra és tanuld meg, mi vezet az eredményességhez! 1.5 millió rajongónk alapján Neked is sokat fogunk tudni segíteni... Részletekről tájékozódj itt:Facebook alapok  tanfolyam! 

 

 
Ennek meghatározása szintén nagyon fontos, hiszen ha tudod, mikor van idejük Facebook-ozni, azt is tudod, mikor fogják legnagyobb eséllyel látni a Te bejegyzésedet. Ezeket az információkat nem csupán a tökéletes időzítésre használhatod fel, de sokat segíthet a rajongóid számára érdekes tartalom meghatározásában is. 
 

Facebook az okostelefonok világában

Az előzőek alapján jogosan gondolhatod, hogy a legalkalmasabb időpont az, amikor az emberek otthon vannak, gépközelben. Sajnos azonban ez sem ilyen egyszerű, hiszen napjainkban már bizonyítottan többször keresik fel a közösségi oldalt okostelefon és tablet segítségével, mint asztali gépen – sőt, sokkal több időt töltenek az emberek a mobilon Facebook-ozással, mint a Google használatával! (Itt érdemes elgondolkodnod azon is, weboldalad optimalizálva van-e mobilra, hiszen a mobil Facebookról jönnek át majd oda vevőid is!)
Csak gondold végig… A 18-44 éves korosztály 80%-a ébredés után rögtön megnézi a mobilját, és az ott megjelenő híreket. Ez például egy igen hatékony időpont a posztolásra: határozd hát meg, hogy a Te célközönséged milyen időben szokott körülbelül felébredni!
 
A következő potenciális időpont – ha egy átlagos dolgozó ember napját nézzük – a munkába menetel. Bár vezetés közben internetezni igen veszélyes, sajnos azonban sokan ekkor is ránéznek a hírekre – és ne feledkezzünk meg a tömegközlekedéssel járókról sem! Ez az időszak szintén nagyon termékeny tud lenni az elérés szempontjából. 
A témában folytatott kutatások kimutatják, hogy a felhasználóknak csupán a fele fér hozzá a Facebook-hoz abban az időszakban, amikor iskolában, illetve munkában vannak – így ez a körülbelül 9:00-tól 17:00-ig terjedő időszak kevésbé hatékony. Ezzel ellentétben például az ebédidő kiváló lehetőségeket tartogat, hiszen a rövid kikapcsolódás során sokan nyúlnak okostelefonjuk után, hogy tájékozódjanak az eseményekről az üzenőfal segítségével. 
 
Az előzőekből logikusan következtethetnénk, hogy a leghatékonyabb időszak az elérések szempontjából a délutáni, otthon töltött percek és a hétvégék. Sajnos azonban – mint mindig – ez most sem ilyen egyszerű. Ezekben az időpontokban ugyanis célközönségünk ismeretségi köre is sokkal aktívabb életet él a közösségi hálón, és így rajongóidnak a megjelenő hírek tömkelegében kellene felfigyelnie a Te posztodra, amely nem feltétlen fog a legjobb helyen megjelenni a listában, és így könnyen elveszhet az általad megosztott információ. 
 

Tehát röviden: mi is az az időszak, amikor a leghatékonyabb a posztolás?

A legjobb idő a Facebook-on való megjelenésre minden esetben az, amikor a Te célközönséged a leginkább jelen van a közösségi hálón. Figyelni kell azonban arra, hogy megtaláld azt az időszakot mikor követőid barátai még (vagy már) kevesebb bejegyzést generálnak.  Ez minden esetben egyedi, és a céged profiljától is függ.
Általánosságban azonban elmondható, hogy az egyes megosztások, posztok, és hírek leginkább:
  • kora reggel
  • ebédidőben
  • és lefekvés előtt 

jutnak el a felhasználók legnagyobb részéhez az ő napirendjüknek megfelelően.

 
Ehhez mérten kevésbé jó időszak a posztolásra a:
  • munkaidő,
  • a délutánok,
  • és a hétvégék,
hiszen ekkor a felhasználók vagy kevesebb időt töltenek a közösségi oldalt lapozgatva, vagy olyan sok ilyenkor az új hír az oldalon, hogy azokkal nehéz felvenni a versenyt. 
 

Hogyan használd a Facebook Elemzéseit?

Ha szeretnéd elemezni, hogy melyik időpont mennyire volt hatékony a posztolásban, segítségedre lehetnek a Facebook oldaladon található Elemzés fül alatt fellelhető információk, statisztikák.
 

Exportálás

Az Elemzések menüpont alatt található Exportálás gombra kattintva megadott időintervallumra kérheted le a Facebook által összegyűjtött információkat a rajongóidról, és az elérésekről, interakciókról. 
(Fontos: ez a kimutatás nem ad információt számodra arról, hogy hányan kattintottak egy-egy linkre az oldalon. Ez „csak” az interakciókat – azaz a like-okat, megosztásokat és hozzászólásokat elemzi!)
 
Facebook marketing tippek
 
Az exportálás során egy Excel file-t kapsz eredményül, melyet megnyitva kattints a harmadik lapfülre, mely „Élettartam Bejegyzések közzé…” néven szerepel. Ezen a lapfülen minden oszlopot törölhetsz, kivéve a D, H, I, J, és K oszlopot. Ezek tartalmazzák azokat az információkat, amelyből megtudhatod, egy-egy bejegyzésed mekkora sikert ért el. Ha a kapott eredményt a posztolás időpontjának függvényében nézed, könnyen levonhatod a következtetést arról, hogy neked mikor érdemes az új híreket, cikkeket bejegyzés formájában megosztanod követőiddel.
 

A jó időzítés nem minden!

Természetesen azonban ne feledkezz meg arról sem, hogy a jó időzítés nem minden! A sikeres szerepléshez a közösségi hálón olyan tartalomra is szükség van, amely csábítja az embereket az olvasásra, a követésre, az interakciókra és arra, hogy hosszú távon érdeklődjenek oldalad iránt. A célközönséged meghatározása azonban a tartalom alakítására is jó hatással lehet.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék:
Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá!

5 ingatlanmarketing tipp ügynököknek

2017-09-04

Ha ingatlan ügynökséget vezetsz, tudnod kell, a hatékony online marketing mindennél fontosabb számodra az ügyfélszerzésben. Mutatjuk, mi kell hozzá! 

online marketing asszisztens állás

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-09-03

18 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst, marketing tanácsadó mellé. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!