Keresés

Menü

Facebook marketing stratégiád nem vezet eredményre? Szeretnéd hatékonyan használni a Facebookot és vevőt szerezni?


Felejtsd el végre a kuncsorgást a Like-okért! 3 tanács, melyet érdemes követned egy hatékony marketing stratégia kialakítása során

2013.04.24.

Facebook marketing tippek

 

Barátkoztál valaha azzal a gyerekkel az iskolában, aki követett a játszótérre és azt mondogatta, hogy legyél a barátom? És mit szóltál ahhoz, amikor még iskola után az otthonodban is folytatta ezt? Nos, nem hiszem, hogy barátok lettetek. Tehát miért is törsz ajtóstul a vevőid, potenciális ügyfeleid házába és csinálod ugyanezt céges szinten?


 

 

 

 

Mindezek után lehet hogy tanácstalanul állsz és nem tudod, akkor hogyan is érheted el , hogy rád figyeljenek?  Íme három alapelv, amit betartva biztosan barátokra találsz.
 
 
 

Facebook marketing tipp - Ne kérj, hanem adj!

 
Igen, valóban foglalkozni kell azokkal az emberekkel, akiket el akarsz érni a közösségi médián keresztül. Ha ugyanis ezt teszed, szebbé teszed a napjukat vagy megoldod a problémáikat, akkor emberként viselkedsz velük, mintha az ismerősöd, a barátod lenne. Megadod számukra a kívánt információkat, tudást, figyelmet és irányítást, hogy megoldhassák problémáikat - segíted őket céljaik elérésében, mondjuk cikkekkel, információkkal, tippekkel azon a szakterületen, amihez te értesz. Nyilvánvalóan nem kell szakmai titkokat elárulni, de hidd el, azok, akik nem azzal foglalkoznak, amivel te, tized sőt század annyit sem tudnak arról a területről. A legkisebb apróság is akár, ami számodra alapvető és természetes, hatalmas segítség lehet számukra. Tehát, ha ezt szépen így folytatod és nem kérsz cserébe semmit, akkor imádni fognak! És igen, amikor arra kerül a sor, hogy szükségük van a céged által kínált típusú termékre, a Te céged fog rögtön eszükbe jutni! 
 
 

Facebook marketing tipp - Hallgasd meg a vevőidet!

A célod, mint mindenkinek, hogy eladj. Nem akarsz azonban idődet vesztegetve olyanokkal foglalkozni, akik sosem fogják megvenni a termékedet vagy legalábbis reklámozni azt? Akkor kezdd el meghallgatni a vevőidet! Kísérd figyelemmel a helyi híreket, az ágazati információkat, eseményeket, a versenytársak viselkedését stb. stb, és találd meg azokat az embereket, akiket érdekelnek az ismereteid és a terméked. Csak ezeknek az embereknek tudsz segíteni és csak őróluk érdemes gondoskodnod, tehát csak őket akarod megnyerni az oldalad követőinek, szóval hagyd abba a könyörgést mindenki másnak, inkább kezdj neki a valódi célközönséged megtalálásának. Hogyan teheted meg ezt? Nem indiánneves alkalmazásokkal, nem „oszd meg ezt a képet és lájkold az oldalamat” típusú, egyébként is Facebook szabályzat ellenes akciókkal. Ezekért akár törölhetik is az oldaladat! Ezt sem szeretnéd, de azt sem, hogy sok értetlen spammelje tele az üzenőfaladat hülyeségeivel. Vevőket szeretnél! Őket célozd meg minden akcióddal! 

 
 

Facebook marketing tipp - Legyél kreatív és szolgálatkész!

 
A Facebook oldalad már rendelkezik némi követői bázissal, ezek az emberek a vevőid vagy legalábbis a célközönséged, akkor láss neki a kiszolgálásuknak! Ne hanyagold el őket, csak azért, hogy nagyobb tömegeket toborozz és tovább turbózd a számokat. Olyan tartalmakat állíts össze és olyan párbeszédeket generálj, ami képes megoldani a problémáikat, képes szórakoztatni őket stb. stb. 
Rajongószerzés a Facebookon Van Gogh cukrászdában  Senki sem csatlakozik egy olyan csoporthoz, ahol vagy nincsenek tagok, vagy a tagok nem csinálnak semmit, az emberek az aktivitást, a népszerűséget és az aktualitást keresik. És ha az „építsd ki a rendszert és majd jönnek maguktól” mechanizmus már beindult, egy közösség van épülőben, akik hála istennek újabb tartalmakkal bővítik az oldalt - maguktól…Ha egy oldalt szeretnek a rajongók, ha azok valóban RAJONGÓK, nem csak TAG-ok, akkor segítenek majd neked, hogy minél több emberhez eljuss, ahogy azt a mellékelt képen is látod! 
 
Az oldalad legyél te magad. Legyen stílusod, legyen személyiséged. Ez egy közösségi média, ide az emberek azért jöttek, hogy tartsák a kapcsolataikat ismerőseikkel, Az ismerőstől pedig, sok mindent elfogadnak. Sokkal inkább hisznek neki, mint a reklámoknak. De a Facebook és az oldalad is, mégis csak egy média. A médiasztárok pedig közkedveltek, főleg, ha azok még szólnak is hozzánk. Eleinte furcsállottam is a rajongó megnevezést oldalunk követőire, tükörfordításnak vettem. De ma már azt tanítom az egyetemen is, közösségi média marketing tanfolyamainkon is: akkor csinálod jól az oldalt, ha nem követőid, rajongóid vannak! 
 

Ha szeretnéd megtanulni, hogyan szerezhetsz valódi rajongókat cégednek vagy ügyednek a Facebookon, jelentkezz közösségi média marketing tanfolyamunkra. Részletekért kattints ide!

 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Facebook
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok