Keresés

Menü

A Facebook vagy a LinkedIn számodra a legjobb marketing eszköz?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




A Facebook vagy a LinkedIn számodra a legjobb marketing eszköz?

2017.05.26.

A Facebook vagy a LinkedIn számodra a legjobb marketing eszköz?

Mire jó a Facebook marketing szempontból, és kik használják a LinkedIn portált? Melyik marketing eszköz a legmegfelelőbb célcsoportod eléréséhez? A legelső kérdés, amely egy marketingkampány megtervezésénél felmerül a következő: hol található meg a célközönségünk? A válasz segíthet eldönteni, hogy melyik közösségi platformot érdemes használni marketingünk során. 
 


Egy ember, egy célcsoport nyilván több helyen is megjelenhet, akár másik arcát mutatva, ahogy ez nyitóképünkben is látszik. Más platformon másképpen kell szólni is hozzá, más típusú kommunikációra számít, vár el. 

Sajnos a válasz nem mindig egyértelmű és nem teljesen tiszta, hogy melyik csatorna a legmegfelelőbb erre a célra. Éppen ezért fontos, hogy ismerjük az alapvető különbséget a közösségi oldala között. Közösségi média marketing stratégiád kiválasztásánál fontos eldönteni, melyikre helyezel nagyobb hangsúlyt, egyáltalán kell-e használnod mindkettőt?

Az alábbiakban két népszerű közösségi hálót vizsgálunk meg – a LinkedInt és a Facebookot – és kitérünk a legfontosabb különbségekre ezek között.

 

Miként használják ezeket az oldalakat?

A LinkedIn és a Facebook egészen más célokat szolgálnak. A Facebook egy valódi közösségi oldal, amelyet első sorban megosztásokra és beszélgetésekre használnak az emberek. Mintha csak a családdal vagy a barátokkal töltenénk el egy kis időt. A LinkedIn eredetileg álláshirdetők és álláskeresők részére jött létre, ahol ez a két csoport kapcsolatba léphetett egymással. Azóta természetesen a LinkedIn rengeteget fejlődött, azonban még mindig többnyire üzleti célokra használják.

 

A LinkedIn felhasználói első sorban azok közül kerülnek ki, akik szellemi jellegű munkakörökben szeretnének elhelyezkedni, ezért főleg ilyen cégek használják. Minden cégnek szüksége van arra, hogy eladhasson valamit – akár saját magát. Az oldal éppen ezért van tele ilyen emberekkel. A fizikai munkát igénylő területekre azonban még nem sikerült kiterjeszkednie.

 

A LinkedIn és a Facebook számokban

Az oktatottsági szint és a szakmabeli különbségeken túl mind a felhasználók száma, mind a havi látogatók száma elég számos cégnek és vállalkozásnak – főleg azoknak, amelyek fogyasztói termékekkel vagy szolgáltatásokkal foglalkoznak – hogy a Facebookot válasszák reklámjaik elhelyezésére.

  Facebook LinkedIn
Felhasználók száma Több mint 1,59 milliárd Több mint 400 millió
Látogatók havonta 1 milliárd 100 millió
Nemek megoszlása

43% férfi

57% nő

50% férfi

50% nő

Látogatók kora

13-17 évesek: 7%

18-34 évesek: 26%

35 év felettiek: 66%

13-17 évesek: 1%

18-34 évesek: 19%

35 év felettiek: 80%

 

Hogyan használják a cégek a Facebookot és a LinkedInt

A Facebook adatai szerint több mint egymilliárd ember napi 3.2 milliárd alkalommal „lájkol” és ír hozzászólást. Egy üzleti Facebook-oldal segít felvenni a kapcsolatot az ügyfeleinkkel, és abban, hogy ezen beszélgetések részévé válhassunk. Mivel egyre több ember ellenőrzi az adott céget a Facebookon is, egy dedikált Facebook-oldal hitelesebbé teszi cégünket az ilyen felhasználók szemében.

A cégek a LinkedInt leginkább céges, üzleti oldalak létrehozására használják, amelyeken álláslehetőségeket hirdetnek meg, új tehetségeket találhatnak és új vagy meglévő üzleti kezdeményezhetnek vagy tarthatnak fenn az ügyfelekkel – ez csupán néhány példa. Habár a LinkedIn is lehetővé teszi a reklámok megjelenítését, az erre kiépített rendszer messze nem kínál annyi lehetőséget, mint a Facebooké. Azonban ha B2B (business-to-business) szeretnénk működni, a LinkedIn lehet a megfelelő platform erre az üzleti légkörnek köszönhetően. A Facebook sokkal inkább B2C (business-to-customer) beállítottságú.

 

Ismerd meg a célközönségedet

Mind a LinkedIn, mind a Facebook bizonyítottan hatékony közösségi oldalak lehetnek marketing szempontjából, de más és más célokra. A hatékony stratégia kidolgozásához elengedhetetlen ismerni célközönségünk preferált közösségi oldalait, és hogy hogyan használják azokat.
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: Online marketing, SMM
Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

Hivatalos: A Google a találati oldalakon automatikusan lejátszódó videókat tesztel

2017-08-23

A Google jelenleg a találatok mellett jobbra megjelenő Tudáspanelbe ágyazott, automatikus videókat teszteli.  Vajon milyen hatással lesz a Youtubera és a videó marketingre ez a lépés? 

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

10 videómarketing tipp a Facebookra, amiket mindenkinek ismernie kell

2017-07-27

A videomarketing hangsúlya kezd 2017-ben áttevődni a Youtberól a Facebookra. Mutatjuk, hogyan érhetsz el rengeteg embert Facebook videóiddal!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!