Mi az a Facebook? Kell nekem egyáltalán? Hatékony Facebook jelenlét tervezése a vállalkozások számára

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
Főoldal > Mi az a Facebook? Kell nekem egyáltalán?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mi az a Facebook? Kell nekem egyáltalán?


2012/09/11

Még ma is sokan idegenkednek attól, hogy mint magánszemély fent legyenek a Facebookon. Ezen döntésüket elfogadjuk, de azzal nem tudunk egyetérteni, hogy mint cég, vállalkozás valaki ne szerepeljen a Facebookon. Mit hagy ki ezzel? Cikkünkből kiderül!

Facebook jelenlét tervezése a vállalkozások számára

 

Facebook, mint költséghatékony hirdetési lehetőség

 
A cégek használják a Facebookot és ennek nagyon egyszerű okai vannak. Az első és legfontosabb az, hogy nem kerül semmibe regisztrálni. A regisztrációt követően egy olyan platformon találjuk magunkat ahol ingyen hirdethetjük termékeinket szolgáltatásainkat a közösségi oldal tagjai számára. Ez minden cég és marketinges álma. Erre a Facebook a megfelelő helyszín. Persze a Facebook is egy profitorientált cég, profitjának nagy részét az oldalon hirdetők teszik ki, de számos egyéb megjelenési lehetőség van, amiért egy fillért nem kell fizetnünk. Elsősorban mi is erre fektetjük a hangsúlyt, ügyfeleinknek mindig költséghatékony megoldásokat javaslok.
 

Facebook előnye az offline marketinggel szemben

 
A Facebook elengedhetetlen eszköze lehet egy márka felépítésének vagy megerősítésének. Sokakban felmerülhet a kérdés, hogy a Facebook előtt is volt brandépítés, termékbevezetés és egyáltalán offline és online marketing. Akkor most mégis mi változott? Az, hogy most már van Facebook, amit a versenytársak ki is használnak ezzel kerülve olyan lépéselőnybe melynek következményeként cégünk a jövőben jelentős bevételől eshet el. Ezért akarjuk, nem akarjuk, a Facebookon jelen kell lenni. De mégis, hogy a miértre választ adjuk : a Facebook előnye a hagyományos médiával szemben az, hogy a Facebook lehetővé teszi a közvetlen ügyfélelégedettség mérést és a kétirányú kommunikációt, amelyet a többi média nem és ez az egyik legfontosabb oka annak, hogy a marketingesek előszeretettel használják.
 

Fókusz csoport vs. Facebook feedback

 
A fogyasztók véleményét, érzéseit, attitűdjeit, valamint motivációit cégünk termékeiről és szolgáltatásairól a hagyományos kutatásokkal, például az utcáról berángatott, vagy gondosan kiválasztott fogyasztókkal, fókusz csoportos kutatással (is) végezték. Végzik minden bizonnyal a mai napig, ám ez költséges és időigényes. A kisvállalkozásoknak sajnos esélyük sem volt ilyen mélyen megismerni a fogyasztóit, az eredmények által javítani a megelégedettséget. A Facebook óta nincs szükség ilyen fókusz csoportokra hogy egy márka visszajelzéseket kapjon termékéről a fogyasztóktól. Ma már elég egy üzentetben megkérdezni a Facebook felhasználókat, és ha Facebook oldalunkat kellőképpen sokan követik és rajongóink aktívak, nagy valószínűséggel kérdésünkre visszajelzések érkeznek. 
 
 

Vírusmarketing

 
A Facebook erejét az adja, hogy lehetővé teszi az információk gyors, vírus módon törénő áramlását. Ha cége létrehoz egy népes táborral rendelkező oldalt vagy csoportot, és elkezd ezekkel az emberekkel kommunikálni, az üzenete általuk terjedni fog és méghozzá úgy, hogy ez Önnek nem kerül semmibe!
 
 

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 146

Átlagos értékelés: 4.7




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.02.28-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Marketing konzultáció és audit
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
64 289
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Backlink

Más oldalakról induló hivatkozások amelyek szájtunk valamely meghatározott oldalához...

Természetes listázás

Másnéven „organikus találatok” – ezek a keresőmotorokban...

Értékesítési levél és értékesítési oldal

Az értékesítési levél általában az online értékesítési folyamat legfontosabb része. Az...

Sikerarány

Mi is az a sikerarány? A sikerarány azon lehetséges ügyfelek...

Sablon

A sablon egy előre megformázott dokumentum, amelyet valamilyen specifikus célra lehet...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.