Keresés

Menü

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

2017.06.18.

Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?

Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált. 


Mindenki tudja, hogy a Facebook ma már elkerülhetetlen eleme a marketing mixnek. Az online marketing egyik legfontosabb elemévé vált, de ez csak akkor igaz, ha jól használjuk. Sokan bolondultak bele az Instagramba is az elmúlt időben, hisznek benne vakon. Nézzük meg, melyek a tapasztalataink 2 millió saját Facebook rajongó, 37 folyamatosan menedzselt ügyfél oldal alapján. 

 

Online marketing vagy online PR?

 

Az online marketing eszközei és alapjai

Az online marketing sajátossága a nagyfokú mérhetőség. A mérés eszköze a legtöbb esetben a Google Analytics program, ahol az online konverziók megjelennek. A konverzió maga cél, amelyet az online marketing segítségével el szeretnél érni. Lehet ez egy vásárlás a webáruházban, egy ajánlatkérő form kitöltése, asztalfoglalás online vagy akár telefonon is, de bármi, amiért a marketing kommunikációt folytatod. Ezek alapján pontosan  meg tudod mondani, hogy a Facebook vagy a Google mennyi pénzt hozott a vevőiden keresztül vállalkozásodnak. Az online marketing feladata tehát az online sales megalapozása. 

Az online marketing eszközei többek között a:

 

Nehezen sorolható ezen eszközök közé az Instagram, mégpedig azon egyszerű okból kifolyólag, hogy az Instagram csak a hirdetésekben és a profil oldalon egy helyen tartalmazhat linkeket weboldaladra. Márpedig ahhoz, hogy látogatód, és vevőd szülessen egy marketing eszközből, a link a legdirektebb eszköz. 

 

A közösségi média marketing, mint online marketing eszköz

A közösségi médiumok használata akkor a leghatékonyabb tehát, ha az linket tartalmaz a weboldaldra. A linken a vevők a közösségi médiából átkattintanak, és megtekinthetik termékeidet, bemutatkozásaidat, referenciáidat, előnyeidet. Ezeket a közösségi média felületeken nehéz hatékonyan bemutatni. 

Rosszul használod közösségi média oldaladat (Facebook, Google Plus, Pinterest), 

  • ha csak képeket, videókat osztasz meg. Ezek elengedhetetlenül fontosak a nagy eléréshez, de a konverziókat, a vevőket a weboldalra küldött forgalom fogja hozni,
  • ha nem osztasz meg képeket, videókat, kreatív posztokat, így csak az értékesítés jellegű posztoktól unalmassá, „marketing szagúvá” válik az oldalad. 

 

Online PR a közösségi médiumokon keresztül

Amikor sok Facebook, Instagram rajongód van, ha sokan megosztják a posztjaidat, játékaidat rengeteg ember találkozik nap mint nap céged, termékeid nevével. Ez kétségtelenül hasznos hírneved terjedésében, ismertséged növelésben. Ezek a felületek tehát kiváló online PR eszközök. Sokkal indirektebben és akár időben is jelentősen elcsúszva lesz az ilyen kommunikációból konverzió, vevő. Lehet, hogy bekövet valaki Instagramon, de csak a párja születésnapján jut eszébe, akár egy év múlva, hogy Te olyan terméket/szolgáltatást kínász neki, ami számára éppen akkor jó lehet. 

 

 

Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt! 
 

 

Ehhez persze szimpatikus, kreatív, egyedi és nagy eléréseket produkáló posztok kellenek. Ezeket nehéz napi szinten előállítani, erre születni kell. Pedig a hatékony közösségi média marketing kommunikáció alapfeltétele a napi szintű, folyamatos posztolás. 

 

Online PR és marketing a közösségi médiumokban összefoglalva

Az online PR egyik kiváló eszköze az Instagram, ugyanakkor a Facebook és a Pinterest is alkalmas erre, de ezek az online marketing kommunikációban is hatékonyan működnek, ha jól használják őket!

 

És a keresőoptimalizálés? Érdemes elolvasnod ebben a témakörbven ezt a cikkünket is: Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat? 
 

Szerző: Máté Balázs, online marketing tanácsadó

címkék: SMM
Pinterest marketing 2017-ben

Pinterest marketing 2017-ben

2017-06-05

Habár a Facebook még mindig az élen jár a népszerűséget tekintve, a havi 150 millió Pinterest-felhasználót egyáltalán nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Valójában ez a szám hatalmasat nőtt 2015 óta, ami azt...

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – második rész

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – második rész

2017-06-03

Korábban már bemutattunk néhány fontos változást, amiről érdemes tudnia a LinkedIn-felhasználóknak. Az alábbiakban további hasznos tudnivalókat mutatunk be a 2017-es változtatásokról.  

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!