Keresés

Menü

Facebook kereső, Facebook keresőoptimalizálás. Evidens, hogy mindenki erre kérdez rá, hogy hogyan optimalizálhatom az oldalamat a Facebook keresőjére. Itt ne várj olyan összetett dolgokat, mint a Google SEO esetében! Íme, cikkünkben előzetesen pár hasznos

Marketing Professzorok

Ha nem szeretnél lemaradni a legfrissebb online marketing cikkeinkről, iratkozz fel hírlevelünkre, vagy kövesd LinkedIn, Google Plus vagy Instagram oldalunkat!

.


Hírlevél feliratkozás




Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

2013.01.17.

Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

 

Facebook kereső, Facebook keresőoptimalizálás. Evidens, hogy mindenki erre kérdez rá, hogy hogyan optimalizálhatom az oldalamat a Facebook keresőjére. Itt ne várj olyan összetett dolgokat, mint a Google SEO esetében! Íme, cikkünkben előzetesen pár hasznos tanács!

A  Facebook sajtótájékoztatóján bemutatta legújabb keresőjét Facebook Graph Search néven. Ez egy új formája a közösségi keresésnek, hiszen az ismerősöket és a kapcsolati hálót használja arra, hogy keresési eredményeket adjon.  A  Facebook Graphs  egyező témaköröket és információkat vizsgál az ismerőseid és az ismerőseid ismerősei körében.

Hogy létezik-e direkt Facebook keresőoptimalizálás még kérdéses, de az biztos, hogy a Facebook Graph Search megjelenésével még egy miértet kapunk arra, hogy növeljük Facebook oldalunk rajongói táborát valamint a rólunk beszélők számát. Mi ezt eddig is sokszor elmondtuk: nem, vagy nem csak a rajongó tábor mérete, sokkal inkább a „beszél róla” szám az érdekes! Néhány tipp ahhoz, hogy minél előrébb kerülhess a Facebook Graph Search találati listáján :
 

Facebook vs Google keresőmotor

 
Míg a Google keresője a mi-ről szól, addig a Facebook Graph a Ki-ről. Ezt a fő különbséget szem előtt tartva próbáld meg elfelejteni mindazt, amit valaha is a Google keresőjére való optimalizálásról tudtál és alkalmaztál. A Facebook keresőjében akkor találod meg a keresett dolgot, ha azt egy ismerősöd már lájkolta, megosztotta, hozzászólt stb, tehát a keresés az attitűdök, szokások, kapcsolatok összefüggésein alapul.
 
Például, ha a nappali mediterrán stílusú berendezésére keresel ötleteket a Facebook keresőjében, akkor olyan cikket fogsz a keresés eredményéül kapni amit már egy ismerősöd kedvelt, valószínűleg egy lakberendezéssel foglalkozó Facebookos oldalon.
 

A Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

Törekedj céged számára releváns rajongók toborzására, hiszen tartalmaidat ők fogják a legjobban díjazni, ezzel növelve az oldalad értékét és kereshetőségét.  Növeld rajongói táborodat akár az e-mail listádon szereplőket bevonva, vagy céged már meglévő, minden bizonnyal releváns vásárlóival. 
Az emberek akik kedvelték oldaladat és megosztották tartalmaidat automatikusan a marketing eszközeiddé váltak. Annak az értéke, hogy valaki megosztja a tartalmaidat most jelentősen magasabb mint eddig bármikor mert a Facebbok Graph Search algoritmusa egy logikus kapcsolatokon alapuló sorrendet épít fel a közösségi és az ismerősök által megosztott tartalmakból ahol előkelő helyet kapnak a gyakran megosztott tartalmak és Facebook oldalak. Törekedj a jövőben tehát arra, hogy a barátaid, a vásárlóid olyan gyakran osszák meg a tartalmaidat amennyiszer csak lehet.
 
A jövőben tehát nem elégedhetsz meg azzal, hogy a rajongói létszámod 6 számjegyű. Szép teljesítmény, de semmit nem érsz el vele, hiszen nem beszélnek rólad, nem vagy szem előtt, ráadásul még a keresések találatai között sem fogsz szerepelni ami nem fog új látogatókat, rajongókat, vevőket hozni neked!
 

A Facebook Graph Search SEO alapjai

Facebook oldalad menedzselésénél fókuszálj mindig arra, hogy olyan tartalmakat adj a rajongóidnak amelyek interakciókat váltanak ki belőlük. Kötelezd el őket, hiszen az algoritmus a keresések során mindig azokat a tartalmakat, oldalakat helyezi előtérbe amelyeknél nagy az elköteleződés a rajongók részéről.
Növeld az oldalad Talking About This statisztikáját minden törvényes eszközzel.
Tölts ki minden létező adatot Facebook oldalad adatai között. Kategória, username, alapadatok stb. A kereső a földrajzi keresésen alapul ,ezért feltétlenül rendelj helyet oldalad számára amennyiben ez lehetséges. 
 
Összefoglalva, a keresőoptimalizálás a Facebook keresőjére nagyon egyszerű és semmi újat nem vár el a Facebook oldalt kezelőktől:
  • Rajongótábor növelése releváns tagokkal
  • Érdekes tartalom megosztás
  • Interakciók generálása (Talking About This növelése)
  • Pontos és hiánytalan információk az oldalról (főleg földrajzi helymeghatározás)

 

Szeretnél többet tudni a Facebook üzleti célú használatáról? Jelentkezz tanfolyamainkra itt!

 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, SEO, keresőoptimalizálás
4 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan kell átváltanod úgy SSL titkosításra (HTTPS), hogy a weboldalad keresőoptimalizált SEO állapota is megmaradjon.

Keresőoptimalizálás alapú váltás HTTPS-re

2017-09-20

4 egyszerű lépésben megmutatjuk, hogyan kell átváltanod úgy SSL titkosításra (HTTPS), hogy a weboldalad keresőoptimalizált SEO állapota is megmaradjon.   

Szeretnél keresőoptimalizált webáruházat? SEO központú honlapot szeretnél? Ne feledkezz meg az SSL titkosításról! Miért? A marketing tanácsadó válaszol!

Miért kell webáruházad keresőoptimalizálásához SSL tanúsítvány?

2017-09-18

Szeretnél keresőoptimalizált webáruházat? SEO központú honlapot szeretnél? Ne feledkezz meg az SSL titkosításról! Miért? A marketing tanácsadó válaszol!

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!