Keresés

Menü

Facebook kereső, Facebook keresőoptimalizálás. Evidens, hogy mindenki erre kérdez rá, hogy hogyan optimalizálhatom az oldalamat a Facebook keresőjére. Itt ne várj olyan összetett dolgokat, mint a Google SEO esetében! Íme, cikkünkben előzetesen pár hasznos


Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

2013.01.17.

Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

 

Facebook kereső, Facebook keresőoptimalizálás. Evidens, hogy mindenki erre kérdez rá, hogy hogyan optimalizálhatom az oldalamat a Facebook keresőjére. Itt ne várj olyan összetett dolgokat, mint a Google SEO esetében! Íme, cikkünkben előzetesen pár hasznos tanács!

A  Facebook sajtótájékoztatóján bemutatta legújabb keresőjét Facebook Graph Search néven. Ez egy új formája a közösségi keresésnek, hiszen az ismerősöket és a kapcsolati hálót használja arra, hogy keresési eredményeket adjon.  A  Facebook Graphs  egyező témaköröket és információkat vizsgál az ismerőseid és az ismerőseid ismerősei körében.

Hogy létezik-e direkt Facebook keresőoptimalizálás még kérdéses, de az biztos, hogy a Facebook Graph Search megjelenésével még egy miértet kapunk arra, hogy növeljük Facebook oldalunk rajongói táborát valamint a rólunk beszélők számát. Mi ezt eddig is sokszor elmondtuk: nem, vagy nem csak a rajongó tábor mérete, sokkal inkább a „beszél róla” szám az érdekes! Néhány tipp ahhoz, hogy minél előrébb kerülhess a Facebook Graph Search találati listáján :
 

Facebook vs Google keresőmotor

 
Míg a Google keresője a mi-ről szól, addig a Facebook Graph a Ki-ről. Ezt a fő különbséget szem előtt tartva próbáld meg elfelejteni mindazt, amit valaha is a Google keresőjére való optimalizálásról tudtál és alkalmaztál. A Facebook keresőjében akkor találod meg a keresett dolgot, ha azt egy ismerősöd már lájkolta, megosztotta, hozzászólt stb, tehát a keresés az attitűdök, szokások, kapcsolatok összefüggésein alapul.
 
Például, ha a nappali mediterrán stílusú berendezésére keresel ötleteket a Facebook keresőjében, akkor olyan cikket fogsz a keresés eredményéül kapni amit már egy ismerősöd kedvelt, valószínűleg egy lakberendezéssel foglalkozó Facebookos oldalon.
 

A Facebook Graph Search keresőoptimalizálás

Törekedj céged számára releváns rajongók toborzására, hiszen tartalmaidat ők fogják a legjobban díjazni, ezzel növelve az oldalad értékét és kereshetőségét.  Növeld rajongói táborodat akár az e-mail listádon szereplőket bevonva, vagy céged már meglévő, minden bizonnyal releváns vásárlóival. 
Az emberek akik kedvelték oldaladat és megosztották tartalmaidat automatikusan a marketing eszközeiddé váltak. Annak az értéke, hogy valaki megosztja a tartalmaidat most jelentősen magasabb mint eddig bármikor mert a Facebbok Graph Search algoritmusa egy logikus kapcsolatokon alapuló sorrendet épít fel a közösségi és az ismerősök által megosztott tartalmakból ahol előkelő helyet kapnak a gyakran megosztott tartalmak és Facebook oldalak. Törekedj a jövőben tehát arra, hogy a barátaid, a vásárlóid olyan gyakran osszák meg a tartalmaidat amennyiszer csak lehet.
 
A jövőben tehát nem elégedhetsz meg azzal, hogy a rajongói létszámod 6 számjegyű. Szép teljesítmény, de semmit nem érsz el vele, hiszen nem beszélnek rólad, nem vagy szem előtt, ráadásul még a keresések találatai között sem fogsz szerepelni ami nem fog új látogatókat, rajongókat, vevőket hozni neked!
 

A Facebook Graph Search SEO alapjai

Facebook oldalad menedzselésénél fókuszálj mindig arra, hogy olyan tartalmakat adj a rajongóidnak amelyek interakciókat váltanak ki belőlük. Kötelezd el őket, hiszen az algoritmus a keresések során mindig azokat a tartalmakat, oldalakat helyezi előtérbe amelyeknél nagy az elköteleződés a rajongók részéről.
Növeld az oldalad Talking About This statisztikáját minden törvényes eszközzel.
Tölts ki minden létező adatot Facebook oldalad adatai között. Kategória, username, alapadatok stb. A kereső a földrajzi keresésen alapul ,ezért feltétlenül rendelj helyet oldalad számára amennyiben ez lehetséges. 
 
Összefoglalva, a keresőoptimalizálás a Facebook keresőjére nagyon egyszerű és semmi újat nem vár el a Facebook oldalt kezelőktől:
  • Rajongótábor növelése releváns tagokkal
  • Érdekes tartalom megosztás
  • Interakciók generálása (Talking About This növelése)
  • Pontos és hiánytalan információk az oldalról (főleg földrajzi helymeghatározás)

 

Szeretnél többet tudni a Facebook üzleti célú használatáról? Jelentkezz tanfolyamainkra itt!

 

Szerző: Máté Balázs online marketing tanácsadó

címkék: Facebook, SEO, keresőoptimalizálás
A Facebook Live, mint marketingeszköz

Marketing a Facebook Live segítségével – az élő közvetítés alapjai

2017-02-24

A Facebook Live (Facebook élő) két nagyszerű marketingeszközt kombinál – a videós tartalmat, és a világ legnépszerűbb közösségi platformját. Lássuk, hogyan hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

online marketing asszisztens

Online marketing asszisztensi állást kínálunk

2017-02-23

15 éves szakmai múlttal rendelkező cég keres Gödöllői központjába marketing asszisztenst. Cégünk online marketing és PR tanácsadással foglalkozik, mely magában foglalja kis-és középvállalkozások teljeskörű...

Hírlevél feliratkozás

Tudományos marketing tippek, gyakorlati tapasztalatokon próbálva. Iratkozz fel most!



Tanfolyamok